Όλα δείχνουν ότι, η φετινή Bauma, η μεγαλύτερη έκθεση για τον κατασκευαστικό κλάδο στον κόσμο, θα είναι η πρώτη στην οποία όλοι οι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων θα παρουσιάσουν εργοταξιακά και χωματουργικά φορτηγά με εναλλακτική γραμμή μετάδοσης κίνησης.
Κυρίως δε, αμιγώς ηλεκτρικά, και προοριζόμενα για εφαρμογές όπου μέχρι πρότινος θεωρείτο απίθανο να «δουλέψουν» ηλεκτροκίνητα οχήματα. Από τα πιο εντυπωσιακά ανάμεσά τους, αναμένεται να είναι ένα πεντάξονο Renault Trucks E-Tech C, εξοπλισμένο με ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα ανάμιξης, ικανό να μεταφέρει έως και 10 m3 σκυροδέματος.
Ανταγωνιστικό σε σχέση με τα ντίζελ
Με εμβέλεια έως 140 χιλιόμετρα με ενδιάμεση φόρτιση 45 λεπτών (ή 110 χιλιόμετρα με μία φόρτιση), το φορτηγό, σύμφωνα με τη Renault Trucks, μπορεί να πραγματοποιήσει τέσσερις ημερήσιες διαδρομές των 35 χιλιομέτρων έκαστη, μια απόσταση που θεωρείται απόλυτα ικανοποιητική για τις τυπικές διαδρομές μεταξύ εργοστασίων παραγωγής σκυροδέματος και εργοταξίων. Η Renault Trucks αναφέρει ότι «υποστηρίζει τους πελάτες στην επιλογή του σωστού αριθμού μπαταριών και στη βελτιστοποίηση της στρατηγικής φόρτισης, αποφεύγοντας πλεονασμούς που θα μπορούσαν να μειώσουν τη χωρητικότητα του ωφέλιμου φορτίου, να αυξήσουν το συνολικό λειτουργικό κόστος και να μεγαλώσουν άσκοπα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Η μεταφορά σκυροδέματος απαιτεί υψηλό ωφέλιμο φορτίο τόσο για τεχνικούς όσο και για οικονομικούς λόγους. Για παράδειγμα, ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό εξοπλισμένο με συμβατικό σύστημα ανάμιξης μπορεί να μεταφέρει έως και 8 m3 σκυροδέματος στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, ανάλογα με τους εθνικούς κανονισμούς. Η μετάβαση σε ηλεκτρικό φορτηγό, λόγω του βάρους και του όγκου των μπαταριών, μειώνει αυτή τη χωρητικότητα. Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό, η Renault Trucks σχεδίασε το Renault Trucks E-Tech C 10x4 με 5 άξονες, ικανό να μεταφέρει έως και 10 m3 σκυροδέματος.
Οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρείας υποστηρίζουν πως, χάρη στην ιδανική διάσταση της μπαταρίας, την αυξημένη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου και το χαμηλότερο ενεργειακό κόστος, αυτό το νέο ηλεκτρικό όχημα εξασφαλίζει ανταγωνιστικό κόστος ανά μεταφερόμενο κυβικό μέτρο σκυροδέματος σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Μόνο για αγορές όπου επιτρέπονται παρόμοια πεντάξονα οχήματα
Όπως είναι αναμενόμενο, το Renault Trucks E-Tech C 10x4 θα είναι διαθέσιμο στην Ελβετία, την Ιρλανδία, την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Φινλανδία, τη Σλοβακία και τη Λιθουανία, όπου οι κανονισμοί επιτρέπουν τη λειτουργία πενταξονικών μονών φορτηγών μέχρι 42 τόνους (ανάλογα με την εθνική νομοθεσία).
Ευκαιρίας δοθείσης, η Renault Trucks αναφέρει πως τάσσεται υπέρ της εναρμόνισης των ευρωπαϊκών κανονισμών για την επιτάχυνση της υιοθέτησης της ηλεκτρικής τεχνολογίας για τις μεταφορές σκυροδέματος.
Ο κατασκευαστής σημειώνει, επίσης, πως παρά το γεγονός ότι το όχημα διαθέτει έναν επιπλέον άξονα, διατηρεί εξαιρετική ευελιξία, η οποία είναι απαραίτητη για τη μετακίνηση σε αστικό περιβάλλον και την πρόσβαση σε εργοτάξια όπου δεν υπάρχει άνεση για εύκολο μανουβράρισμα. Χάρη σε μια επανασχεδιασμένη αρχιτεκτονική – συμπεριλαμβανομένης της κάθετης τοποθέτησης των μπαταριών πίσω από την καμπίνα - ο απελευθερωμένος χώρος του σασί επιτρέπει ένα σχετικά κοντό μεταξόνιο και μειωμένη ακτίνα στροφής. Επιπλέον, η Schwing Stetter έχει αναπτύξει μια επίσης πλήρως ηλεκτρική μπετονιέρα, η οποία τροφοδοτείται απευθείας από τις μπαταρίες του φορτηγού.
Το όχημα θα παρουσιαστεί στο περίπτερο της Schwing Stetter κατά τη διάρκεια της εμπορικής έκθεσης Bauma, από τις 7 έως τις 13 Απριλίου 2025, στο Μόναχο, και συγκεκριμένα στο νότιο υπαίθριο χώρο (FS.1005/2).