Στην ασφαλέστερη κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων πατινιών προσβλέπει το υπ. Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο μελετά μια σειρά διατάξεων για να περιληφθούν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Με τις διατάξεις αυτές, η κίνηση των ηλεκτροκίνητων πατινιών θα είναι ελεγχόμενη, γεγονός που θα ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο εμπλοκής σε ατυχήματα. Ειδικότερα, τα ηλεκτρικά πατίνια θα διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με την ταχύτητα που θα αναπτύσσουν. Αυτά τα οποία θα κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα/ ώρα, αυτά δηλαδή που χρησιμοποιούν μικρή μπαταρία για υποβοήθηση της κίνησής τους, δεν θα αντιμετωπίζονται ως οχήματα και θα ακολουθούν τις ρυθμίσεις που ισχύουν για τους πεζούς.

Διατάξεις, που θα ισχύουν για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας τους, θα αφορούν στα πατίνια της δεύτερης κατηγορίας, που θα αναπτύσσουν ταχύτητα από 6 μέχρι 25 χιλ./ ώρα. Ανάλογες, αλλά πιο αυστηρές θα είναι οι διατάξεις για τα πατίνια της τρίτης κατηγορίας που θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα μεγαλύτερη των 25 χιλ./ ώρα.

Για την αναγνώριση της κατηγορίας του ηλεκτρικού πατινιού, θεωρείται πιθανή η χρήση αυτοκόλλητου ανάλογου χρώματος.

Το ιδανικό, βέβαια, στοιχείο για την ανάπτυξη της μικροκινητικότητας (e-micromobility) είναι αυτή να συνοδεύεται και από τα κατάλληλα μέτρα υποδομής, με κυριότερο την επέκταση των ποδηλατόδρομων, όπως συμβαίνει στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και ιδιαίτερα στις πεδινές, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Δανία κ.α.

Σε κάθε περίπτωση, η προσθήκη διατάξεων στον ΚΟΚ για την ασφαλέστερη κίνηση των ηλεκτρικών πατινιών θα συμβάλλει, επίσης, στην ενθάρρυνση των πολιτών να στραφούν σε αυτά και να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα της ατομικής ηλεκτροκίνησης. Πλήρη ενημέρωση για τις εξελίζεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης θα έχουν οι επισκέπτες της έκθεσης ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗexpo που θα πραγματοποιηθεί στο MEC Παιανίας 29-31 Μαΐου 2020.