Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τη διεύρυνση του υπάρχοντος δικτύου parking φορτηγών στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους με νέα σημεία ή με επέκταση των υπαρχόντων θέσεων.

Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 92 εκ. ευρώ και θα αφορά αποκλειστικά ασφαλή και φυλασσόμενα parking μόνο για φορτηγά βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών, που περιλαμβάνονται σε σχετική μελέτη.

Στόχος, επίσης, του συγκεκριμένου προγράμματος βελτίωσης του δικτύου SSTRAS (Safe and Secure Truck Parking Areas), όπως λέγεται, είναι η βελτίωση των συνθηκών των οδηγών φορτηγών, οι οποίοι θα μπορούν να διανυκτερεύουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον, το οποίο ταυτόχρονα θα τους παρέχει τις απαραίτητες υπηρεσίες εστίασης, καφέ, λουτρών κ.λπ.

Επιπλέον, η αύξηση των σημείων parking θα διευκολύνει τους οδηγούς στην τήρηση των ωραρίων οδήγησης/ ανάπαυσης, η παραβίαση των οποίων μπορεί να έχει δραματικές συνέπειες για τους ίδιους και όχι μόνο.

Η μελέτη της απόφασης που προηγήθηκε κατέδειξε ότι σήμερα στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους υπάρχουν διαθέσιμες 300.000 θέσεις parking φορτηγών, οι οποίες δεν επαρκούν και ότι χρειάζονται τουλάχιστον 100.000 επιπλέον θέσεις.

Επιπλέον, οι αυτοκινητόδρομοι θα πρέπει να καλύπτονται με ένα επαρκές δίκτυο σημείων parking, ώστε ανά 100 χιλιόμετρα να υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης των φορτηγών.

Όλα τα parking των αυτοκινητόδρομων θα πρέπει, επίσης, να είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο, ώστε οι οδηγοί μέσα από το κινητό τους να παίρνουν πληροφορίες για το σημείο των parking και αν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις.

Ενδιαφέρον στοιχείο της ευρωπαϊκής μελέτης αποτελεί το γεγονός ότι από τα υπάρχοντα parking φορτηγών μόνο το 3% έχουν πιστοποιηθεί ως ασφαλή και φυλασσόμενα βάσει προδιαγραφών (ύψος περίφραξης, φωτισμός, κάμερες επιτήρησης, ελεγχόμενη μπάρα εισόδου κ.α.).

Η Διεθνής Ομοσπονδία Οδικών Μεταφορών, IRU, και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) χαιρέτισαν με κοινή ανακοίνωση την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και καλούν τα κράτη-μέλη να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να υποβάλλουν προτάσεις.