Το Ομοσπονδιακό Γραφείο Logistics και Κινητικότητας (BALM, πρώην BAG) στη Γερμανία δημοσίευσε στατιστικά στοιχεία κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων κατά τον περασμένο Φεβρουάριο με βάση τα στοιχεία που καταγράφονται στα διόδια των αυτοκινητόδρομων και δείχνουν τα διανυόμενα χιλιόμετρα των φορτηγών και την έδρα τους με βάση τη χώρα που εμφανίζεται στην πινακίδα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτά τα στοιχεία, η κυκλοφορία φορτηγών στους γερμανικούς δρόμους με διόδια έχει αυξηθεί για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό και συγκεκριμένα κατά 3,2% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αυτή είναι η πρώτη μηνιαία αύξηση από τον Ιούνιο του 2023. Ωστόσο, το BALM κατέγραψε οριακή αύξηση μόλις 0,1% από το προηγούμενο έτος.
Τα γερμανικά φορτηγά διήνυσαν 3,2% περισσότερα χιλιόμετρα από πέρυσι. Όσον αφορά τα ξένα φορτηγά, τα πολωνικά φορτηγά με απόσταση 636,5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων τον Φεβρουάριο αύξησαν τα χιλιόμετρά τους κατά 3,5% από έτος σε έτος. Τα λιθουανικά φορτηγά (της Girteka τα περισσότερα) κατέγραψαν διψήφια αύξηση στα χιλιόμετρα – ταξίδεψαν περίπου 118,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα, και βελτίωσαν τα αποτελέσματα από το προηγούμενο έτος κατά 10,1%.
Όσον αφορά το συνολικό αποτέλεσμα για τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους – η συνολική χιλιομετρική απόσταση την οποία διήνυσαν ανήλθε σε 6,48 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα, 1,5% περισσότερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Οι Πολωνοί μεταφορείς βελτίωσαν τη δραστηριότητά τους σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο δίμηνο κατά 2,7% και τα λιθουανικά φορτηγά ταξίδεψαν 10,1% περισσότερα χιλιόμετρα στη Γερμανία κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Θα πρέπει, πάντως, να υπενθυμίσουμε ότι η μεγάλη κινητικότητα πολωνικών φορτηγών οφείλεται κατά ένα μέρος και στο γεγονός ότι δεκάδες γερμανικές μεταφορικές εταιρείες ίδρυσαν ξεχωριστές επιχειρήσεις με έδρα τη γειτονική Πολωνία, προκειμένου να έχουν τα οφέλη του χαμηλού κόστους (χαμηλότεροι μισθοί οδηγών, χαμηλότερη φορολογία κ.α.).