Πυκνώνουν οι έλεγχοι των αρμόδιων οργάνων της Περιφέρειας Αττικής σε βυτιοφόρα που διακινούν καύσιμα στο Λεκανοπέδιο.
Πρόσφατα στον Πειραιά έγινε έλεγχος σε βυτιοφόρο υγρών καυσίμων που ανήκει σε επιχείρηση με έδρα τη Μάνδρα Αττικής. Κατά την εξέταση των εγγράφων διαπιστώθηκε ότι το όχημα δεν διέθετε δελτίο διαδρομής, κατά παράβαση του άρθρου 97 παρ. 1 των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.
Εδώ, πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο παραπάνω κανόνας ορίζει τα εξής:
1. Τα βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων υποχρεούνται να τηρούν καθημερινά δελτίο διαδρομής που υπογράφεται από τον κύριο του προϊόντος και τον οδηγό του βυτιοφόρου πριν από την αναχώρησή του από το σημείο φόρτωσης. Στο δελτίο διαδρομής αναγράφονται λεπτομερώς τα ονοματεπώνυμα ή οι επωνυμίες των πελατών για τους οποίους προορίζονται τα καύσιμα κατά σειρά προτεραιότητας, με τις ακριβείς διευθύνσεις τους, το είδος του καυσίμου και τις ποσότητες που πρόκειται να παραδοθούν. Αλλαγή σειράς προτεραιότητας επιτρέπεται μόνο για λόγους ανωτέρας βίας και εφόσον αυτό αιτιολογείται εγγράφως στο δελτίο διαδρομής.
2. Μετά από κάθε παράδοση, αναγράφεται στο δελτίο διαδρομής η ώρα αναχώρησης του βυτιοφόρου και η ποσότητα που παραδόθηκε. Τα στοιχεία αυτά υπογράφονται από τον πελάτη.
3. Τα στοιχεία του δελτίου διαδρομής πρέπει να αντιστοιχούν με εκείνα που αναγράφονται στα τηρούμενα από τον οδηγό του βυτιοφόρου νόμιμα παραστατικά στοιχεία. Τα βυτιοφόρα Δ.Χ. δεν υποχρεούνται να συμπληρώνουν στο δελτίο διαδρομής τα στοιχεία που εμφαίνονται στη φορτωτική.
Απαγορεύεται η παράδοση σε πελάτη φορτίου που δεν αναγράφεται στο δελτίο διαδρομής ή στην φορτωτική.
4. Παράδοση φορτίου από τον οδηγό του βυτιοφόρου σε πελάτη που δεν αναγράφεται εξ αρχής στο δελτίο διαδρομής, επιτρέπεται μόνον εφόσον ο πελάτης ανήκει στο δίκτυο διακίνησης της ίδιας της εταιρείας στην οποία ανήκει το καύσιμο και φέρει το εμπορικό της σήμα, υπό την προϋπόθεση ότι συντρέχει περίπτωση δηλουμένης αιτιολογημένης αδυναμίας παραλαβής από τον αρχικό παραλήπτη και εφόσον πρόκειται για σφραγισμένα και μόνον διαμερίσματα, άλλως θα πρέπει το φορτίο να επιστρέφεται στο αρχικό σημείο φόρτωσης.
5. Τα σχετικά στοιχεία του νέου παραλήπτη συμπληρώνονται από τον οδηγό του βυτιοφόρου στο δελτίο διαδρομής, με έγγραφη αιτιολόγηση του λόγου που επέβαλε την αλλαγή, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων της κείμενης νομοθεσίας του Υπ. Οικονομικών όπως ισχύει.
6. Στους παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων ευρώ (1.000€) ανά παράβαση.
Το παραπάνω πρόστιμο επεβλήθη στον ιδιοκτήτη του βυτιοφόρου.