Τροχοί & TIR

Βαρύ χτύπημα για τα φορτηγά τα διόδια στη Γερμανία από 01/12/2023. Θα περιλαμβάνουν υψηλό φόρο ρύπων

Οι μεταφορείς ενδέχεται να αντιμετωπίσουν έως και 70-80% αύξηση των τελών των οδικών διοδίων στο πλαίσιο του προτεινόμενου project «Τρίτη τροποποίηση των κανονισμών για τα διόδια» στη Γερμανία, το ο
Πέμπτη 04/05/2023 - 16:54
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι μεταφορείς ενδέχεται να αντιμετωπίσουν έως και 70-80% αύξηση των τελών των οδικών διοδίων στο πλαίσιο του προτεινόμενου project «Τρίτη τροποποίηση των κανονισμών για τα διόδια» στη Γερμανία, το οποίο περιλαμβάνει πρόσθετο φόρο εκπομπών CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) για βαρέα φορτηγά οχήματα από την 1η Δεκεμβρίου 2023.

Το γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών πρότεινε νέα διόδια τα οποία πρόκειται να πλήξουν τους μεταφορείς και ιδιοκτήτες φορτηγών από την 1η Δεκεμβρίου 2023.

Σύμφωνα με το σχέδιο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης «Τρίτη τροποποίηση στους κανονισμούς οδικών διοδίων», ένας επιπλέον συντελεστής φόρου θα προστεθεί για τις εκπομπές ρύπων CO2 που θα αφορά τις οδικές μεταφορές και θα τεθεί σε ισχύ από την παραπάνω ημερομηνία.

Ειδικότερα, μετά από τη σύμφωνη γνώμη των μελών του κυβερνώντος συνασπισμού, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακής Υποδομής (BMDV) σκοπεύει να προσθέσει φόρο εκπομπών ρύπων CO2 ενσωματωμένο στα διόδια για τα βαρέα φορτηγά οχήματα.

Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, για τριαξονικά βαρέα φορτηγά οχήματα βάρους άνω των 18 τόνων με 3 άξονες, ανάλογα με την κατηγορία εκπομπών, θα υπάρχουν επιπλέον 6,3 λεπτά του ευρώ για euro 6 φορτηγά και έως 15,8 λεπτά του ευρώ για τα παλιά euro 1 και 0 φορτηγά ανά διανυόμενο χιλιόμετρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσθετη χρέωση CO2 αντιπροσωπεύει το 43% και το 32,5% του συνολικού συντελεστή ανά χιλιόμετρο στις περιπτώσεις αυτές. Συνεπώς, η εισαγωγή του θα συνδεθεί με μια συνολική αύξηση της τάξης του 70-80%.

Η πρόταση προβλέπει επίσης την επέκταση των διοδίων σε οχήματα άνω των 3,5 τόνων. Αυτό θα συμβεί την 1η Ιουλίου 2024. Ο πρόσθετος συντελεστής CO2 ανά χιλιόμετρο που διανύεται από οχήματα βάρους από 3,5 έως 7,5 τόνους θα είναι μεταξύ 3,7 και 8 λεπτών του ευρώ, ανάλογα με την κατηγορία εκπομπών. Η συνολική χιλιομετρική τιμή συμπεριλαμβανομένων όλων των στοιχείων (κόστος υποδομής, ηχορύπανση, ατμοσφαιρική ρύπανση και εκπομπές CO2 θα είναι 15,1 λεπτά του ευρώ για οχήματα έως 7,5 τόνους για Euro 6 και 24,8 λεπτά για φορτηγά Euro 1.

Η πρόταση προβλέπει εξαιρέσεις για οχήματα που χρησιμοποιούνται από βιοτέχνες/ επαγγελματίες/ τεχνίτες για δικές τους μεταφορές κάτω των 7,5 τόνων και για όλα τα «οχήματα χωρίς εκπομπές». 

Πηγή: trans.info

PreviousNext