Ο Δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» με την υποστήριξη του Safer Roads Foundation (SRF), υλοποίησε παρεμβάσεις στην οδό Αθηνάς, με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας σε δρόμους στο κέντρο της πόλης.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων δυστυχημάτων με πεζούς συμβαίνει εντός κατοικημένης περιοχής (112 θάνατοι πεζών, 65,2% σε κατοικημένη περιοχή, με το 1/3 των θανάτων να συμβαίνει στην Αττική σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2022), η συγκεκριμένη παρέμβαση έγινε σε κεντρικό σημείο της Αθήνας με στόχο να αποτελέσει πρότυπο και να εφαρμοστεί και σε άλλες περιοχές της πόλης και της χώρας, ενισχύοντας την Οδική Ασφάλεια των πιο ευάλωτων χρηστών, που είναι οι πεζοί.
Συνολικά, έγιναν 16 επαναδιαγραμμίσεις διαβάσεων επί του οδοστρώματος της οδού Αθηνάς. Αναλυτικά: 10 επί του οδοστρώματος και 6 σε κάθετες στην οδό Αθηνάς. Τοποθετήθηκαν 18 πληροφοριακές πινακίδες διάβασης πεζών «Π-21» μεσαίου μεγέθους, με προσθήκη κιτρινοπράσινης φθορίζουσας αντανακλαστικής ταινίας περιμετρικά, υπερ-υψηλής ανακλαστικότητας (τύπου ΙΙΙ) για την ασφαλή διάβαση πεζών, κατά μήκος της οδού Αθηνάς από τη συμβολή της με την Ερμού μέχρι και την Ομόνοια.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, επεσήμανε: «Η Ελλάδα δυστυχώς βρίσκεται στην κορυφή των χωρών με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία μέσα στον αστικό ιστό. Οι δε παρασύρσεις πεζών αυξήθηκαν το τελευταίο διάστημα σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Σήμερα, αποδεικνύουμε ότι με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους μπορούμε να σώσουμε ζωές. Με την πολύτιμη βοήθεια του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και του Safer Roads Foundation (SRF), τους οποίους και ευχαριστώ θερμά, υιοθετούμε καλές Ευρωπαϊκές πρακτικές με διαγραμμίσεις υψηλής ανακλαστικότητας σε διαβάσεις πεζών και την αντίστοιχη σήμανση εκατέρωθεν και με πινακίδες πεζών με αυξημένη ορατότητα για την έγκαιρη προειδοποίηση των οδηγών».
Με τη σειρά του, ο Michael Woodford, Executive Chairman, Safer Roads Foundation (SRF), δήλωσε: «Στην Αθήνα, είναι συχνό το φαινόμενο οι διαβάσεις των πεζών να μην είναι εμφανώς ορατές στους οδηγούς και το να βλέπεις τους πεζούς να προσπαθούν να διασχίσουν με ασφάλεια τον δρόμο, είναι τρομακτικό. Ελπίζουμε ότι ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) θα συμπεριλαμβάνει τις εν λόγω πινακίδες με το φθορίζον πλαίσιο, ως πρότυπο, όπως ήδη συμβαίνει σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρεςώστε η Αθήνα να γίνει πιο ασφαλής. Πρόκειται για μια ζωντανή, όμορφη μητρόπολη, που επισκέπτομαι τα τελευταία σαράντα χρόνια και την οποία αγαπώ ιδιαίτερα και κυρίως τους ανθρώπους της με τον χαρακτήρα και τη ζωντάνια τους».