Τροχοί & TIR

Δοκιμή Opel Vivaro-e

Το νέο Vivaro-e είναι η πρώτη απόπειρα της Opel στα ηλεκτρικά LCV και στοχεύει στην κορυφή της διαρκώς διευρυνόμενης κατηγορίας με προτάσεις από όλους σχεδόν τους κατασκευαστές –το οδηγούμε στην παγ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τετάρτη 09/09/2020 - 17:01
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Vivaro-e διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματος

Το νέο Vivaro-e είναι η πρώτη απόπειρα της Opel στα ηλεκτρικά LCV και στοχεύει στην κορυφή της διαρκώς διευρυνόμενης κατηγορίας με προτάσεις από όλους σχεδόν τους κατασκευαστές –το οδηγούμε στην παγκόσμια πρεμιέρα και αξιολογούμε αυτονομία, οδηγική συμπεριφορά και στοιχεία εκμετάλλευσης.

Η Opel μόλις παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα το νέο Vivaro-e στα μέλη της επιτροπής κρίσης του International Van of the Year, στα κεντρικά του κατασκευαστή, στο Ρίσελσχάιμ της Γερμανίας. Στα χαρτιά, το πρώτο φουλ ηλεκτρικό LCV της Opel διαθέτει τη μεγαλύτερη αυτονομία, το υψηλότερο ωφέλιμο, και την πιο μοντέρνα καμπίνα της κατηγορίας, και στη διάρκεια του πρώτου οδηγικού προσπαθήσαμε να διαπιστώσουμε αν το μεσαίο van της Opel ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες που έχουν δημιουργήσει σχεδιαστές και μηχανικοί.

Παρελθόν το άγχος της αυτονομίας

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο μεγέθη μπαταριών ιόντων λιθίου, ανάλογα με τις προτιμήσεις τους και τον τύπο του μεταφορικού έργου: με 75kWh και έως 330 χιλιόμετρα αυτονομία, ή με 50 kWh και έως 230 χιλιόμετρα αυτονομία, με αμφότερες τις επιδόσεις σύμφωνα με το πρότυπο μετρήσεων WLTP1. Οι μηχανικοί του κατασκευαστή ανέφεραν ότι, ανεξάρτητα από το μέγεθος της μπαταρίας, σκοπός της εξέλιξης του οχήματος ήταν οι επαγγελματίες να μην περιορίζονται από το συνήθως μικρό βεληνεκές ενός ηλεκτρικού van, και να μπορούν να δουλέψουν και πέρα από τα όρια της πόλης, χωρίς άγχος.

Για να μπορέσει το Opel να είναι εύκολο στη χρήση, το όχημα μπορεί να φορτιστεί με κάθε πιθανό τρόπο, όπως wall box, ταχυφορτιστή ή ακόμη και σε οικιακή παροχή. Χρησιμοποιώντας δημόσιο σταθμό φόρτισης 100kW DC, η μπαταρία των 50kWh φτάνει στο 80% σε 30 λεπτά, ενώ η μεγαλύτερη των 75kWh χρειάζεται 45 λεπτά για να φτάσει σε αντίστοιχο επίπεδο φόρτισης.

Εκδόσεις, στοιχεία εκμετάλλευσης

Το Vivaro-e διατίθεται σε εκδόσεις μικτού από 2.800 έως 3.100 κιλά, και έχει ωφέλιμο φορτίο που φτάνει τα 1.275 κιλά, οπότε το «πέναλτι» σε σχέση με το συμβατικό, πετρελαιοκίνητο μοντέλο είναι μικρό –τα ντίζελ αγγίζουν τα 1.405 κιλά. Ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης στην κλούβα φτάνει τα 6,6 κυβικά μέτρα, ενώ το Vivaro-e είναι τομοναδικό ηλεκτρικό LCV παραγωγής με κοτσαδόρο και δυνατότητα έλξης 1.000 κιλών. Η γκάμα θα είναι πλήρης από την αρχή, με τρία μήκη αμαξώματος, S, M και L στα 4,60 4,95 και 5,30 μέτρα.

Το βιβλίο παραγγελιών στη Γερμανία είναι ανοιχτό, με τιμή εκκίνησης τις 35.650 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, και τις παραδόσεις σε πελάτες να ξεκινούν τον Δεκέμβριο του 2020, ενώ αρχές του επόμενου έτους το Opel θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας.

Στο δρόμο

Οδηγήσαμε το νέο Vivaro-e σε μήκος αμαξώματος Μ και με την μπαταρία των 75kWh, για μόλις 70 χιλιόμετρα στο πρώτο ταξίδι στην Covid-19 εποχή, με το σύνολο της διαδρομής να αποτελείται από επαρχιακούς δρόμους κι εθνική οδό, συνθήκες δηλαδή, κάθε άλλο παρά φιλόξενες για ηλεκτρικό όχημα. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική με πλήρη εποπτεία του δρόμου, και ο διάκοσμος της καμπίνας σου υπενθυμίζει ότι, οδηγείς ένα από τα πιο φρέσκα μεσαία van της αγοράς. Το head-up display και η πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας δημιουργούν ένα πληρέστατο πακέτο, ενώ η ευελιξία της κατασκευής, με κύκλο στροφής μόλις 11,8 μέτρα είναι παροιμιώδης.

Το Vivaro-e ξεχωρίζει από το σύνολο του ανταγωνισμού από το πόσο καλά διαχειρίζονται τα ηλεκτρονικά τη μπαταρία, η οποία δείχνει ανεξάντλητη. Σε μεγάλη ανωφέρεια με το γκάζι στο δάπεδο και ταχύτητα 130 χλμ.ώρα όπου και ενεργοποιείται ο κόφτης, δύσκολα βλέπεις το επίπεδο φόρτισης να μειώνεται, ενώ στην πρώτη ευκαιρία, είτε με ρολάρισμα, ή με πέδηση φορτίζει ταχύτατα. Η διαδικασία ανάκτησης ενέργειας είναι σχεδόν ανεπαίσθητη από τη θέση οδήγησης, και το φρενάρισμα αποτελεσματικό και ακριβές. Πήγαμε από το Ρίσελσχαιμ στο Βισμπάντεν και επιστρέψαμε, χωρίς να ασχοληθούμε με την ένδειξη του επιπέδου φόρτισης –από τα 330 χιλιόμετρα, η αυτονομία έπεσε στα 240, με τρόπο που δείχνει πως δύσκολα θα πέσει στα 150 χιλιόμετρα ακόμη και μετά από μία βάρδια. Το σύστημα διεύθυνσης είναι καλοζυγισμένο, κι αν υπάρχει κάποιο σημείο κριτικής είναι το γεγονός ότι, η απόσβεση της ανάρτησης είναι κάπως ξερή, και η απόδοση της ισχύος σε κάποιες περιστάσεις κάπως απότομη. Ακόμη κι έτσι όμως, το μεγάλο πλεονέκτημα του Opel είναι ξεκάθαρο. Δεν έχει ιδιοτροπίες, δεν είναι ράθυμο, δεν σε κάνει να φοβάσαι να ταξιδέψεις στην εθνική οδό, και το κυριότερο, γλυτώνεις από την υποχρέωση να κοιτάς κάθιδρος το επίπεδο φόρτισης κάθε λίγο και λιγάκι. Το Vivaro-e σχεδιάστηκε εξαρχής (purpose-built) με τις απαιτήσεις της ηλεκτρικής γραμμής μετάδοσης κίνησης κατά νου, και είναι το πιο ώριμο και ραφιναρισμένο ηλεκτρικό LCV που έχουμε οδηγήσει -σίγουρα το πρώτο, που θα κάνει ακόμη κι εκείνους που ποτέ δεν ασχολήθηκαν με τα ηλεκτρικά οχήματα, να το ξανασκεφθούν. Αναλυτική δοκιμή του νέου Opel θα υπάρχει στο επόμενο τεύχος του T&T.

PreviousNext