Η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε τις συμβιβαστικές τροπολογίες σχετικά με τους κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης για τους οδηγούς πούλμαν που υποστήριξε η Επιτροπή Μεταφορών του Κοινοβουλίου τον περασμένο μήνα.
Αυτή η ψηφοφορία προετοιμάζει τους οδηγούς πούλμαν, τους επιβάτες και τους φορείς εκμετάλλευσης για ένα θετικό αποτέλεσμα κατά τις επερχόμενες τριμερείς διαπραγματεύσεις τον Ιανουάριο του 2024, δίνοντας τελικά στους οδηγούς πούλμαν κανόνες που προορίζονται για το επάγγελμά τους και όχι για τους οδηγούς φορτηγών.
Σύμφωνα με τις προτεινόμενες τροπολογίες που υποστήριξε η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι οδηγοί πούλμαν θα μπορούν να χωρίσουν τα 45λεπτα διαλείμματα τους σε δύο διαλείμματα των τουλάχιστον 15 λεπτών. Σε ταξίδια διάρκειας έξι ή περισσότερων ημερών, οι οδηγοί τουρισμού πούλμαν θα μπορούν, μία φορά ανά ταξίδι, να συνεχίσουν το ταξίδι τους για μια επιπλέον ώρα και να πραγματοποιήσουν το διάλειμμά τους στη συνέχεια. Θα μπορούν επίσης να οδηγούν μεγαλύτερες εθνικές εκδρομές έως και 12 ημερών, προς το παρόν δυνατές μόνο κατά τη διάρκεια διεθνών ταξιδιών.
«Οι τομείς των οδικών μεταφορών και του τουρισμού βρίσκονται στον δρόμο για μια μεγάλη νίκη κατά τις επερχόμενες τριμερείς διαπραγματεύσεις τον Ιανουάριο του 2024. Είμαστε πολύ κοντά στο να δώσουμε επιτέλους στους οδηγούς πούλμαν κανόνες που προορίζονται για την εργασία τους, όχι των οδηγών φορτηγών. Ο νόμος θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ το πρώτο εξάμηνο του 2024», τόνισε η Raluca Marian.
Πηγή: IRU