Η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε τις συμβιβαστικές τροπολογίες σχετικά με τους κανόνες οδήγησης και ανάπαυσης για τους οδηγούς πούλμαν, όπως είχε αναφέρει το troxoikaitir.gr από τις 23 Φεβρουαρίου 2023, καθώς τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνώρισε ότι οι ισχύοντες κανόνες οδηγού πούλμαν δεν ταιριάζουν στις ανάγκες των οδηγών μεταφοράς επιβατών, οι οποίοι (οδηγοί) προσαρμόζουν τα ταξίδια τους ανάλογα με τον ρυθμό των επιβατών τους.
Αυτό σημαίνει περισσότερα διαλείμματα και στάσεις στη διαδρομή και συνδυασμό μακρύτερων ταξιδιών (στην αρχή και στο τέλος των περιηγήσεων μεγάλων αποστάσεων) και μικρότερων ταξιδιών (κατά τη διάρκεια των περιηγήσεων), με μέσο χρόνο οδήγησης περίπου 4,5 έως 5 ώρες την ημέρα.
Σύμφωνα με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις, οι οδηγοί πούλμαν μπορούν, εκτός από τους ισχύοντες κανόνες, να χωρίσουν το διάλειμμα των 45 λεπτών σε δύο διαλείμματα τουλάχιστον 15 λεπτών. Σε ταξίδια που είναι έξι ή περισσότερες ημέρες, οι οδηγοί πούλμαν μπορούν, μία φορά ανά ταξίδι, να συνεχίσουν το ταξίδι τους για μία επιπλέον ώρα και να κάνουν το διάλειμμα μετά. Θα μπορούν επίσης να πραγματοποιούν μεγαλύτερης διάρκειας εσωτερικές (εθνικές) εκδρομές έως και 12 ημερών, που προς το παρόν είναι δυνατές μόνο για διεθνή ταξίδια.
«Αυτή είναι μια σημαντική νίκη για τον τουριστικό τομέα της ΕΕ και ειδικά για τους οδηγούς πούλμαν, για τους οποίους θα ισχύουν επιτέλους κανόνες που προορίζονται για τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματός τους, όχι των συναδέλφων τους οδηγών φορτηγών, όπως συμβαίνει σήμερα», δήλωσε η Raluca Marian.
«Είναι τώρα στα χέρια της ολομέλειας, και αργότερα στον επίσημο τριμερή διάλογο με το Συμβούλιο, να διασφαλιστεί ότι θα δοθεί στους οδηγούς πούλμαν η επιλογή να οργανώσουν τα διαλείμματά τους με βάση τη φύση της εργασίας τους και τις ανάγκες των επιβατών τους, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια πάνω απ 'όλα."
«Πέρα από τις επιπτώσεις στην ευημερία των οδηγών πούλμαν, οι ισχύοντες κανόνες εμποδίζουν τον τουριστικό τομέα της Ευρώπης, εμποδίζοντας την ασφαλέστερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον μορφή μαζικής μεταφοράς επιβατών», πρόσθεσε.
Το επόμενο νομοθετικό βήμα στην κοινοβουλευτική διαδικασία είναι η ψηφοφορία στην Ολομέλεια τον Δεκέμβριο.