Από χθες η ώρα είναι μια ώρα πίσω και θα πρέπει όλοι οι οδηγοί οχημάτων με αναλογικό ταχογράφο να βεβαιωθούν ότι καταγράφεται η σωστή ώρα στη συσκευή τους.
Διαφορετικά θα έχουν υποπέσει στην παράβαση της «μη κανονικής χρήσης ταχογράφου» ή της παράβασης για «λανθασμένη ημερήσια ανάλυση των ωρών εργασίας».
Αν το όχημα σας φέρει αναλογικό ταχογράφο χρειάζεται μεγάλη προσοχή γιατί το πιθανότερο είναι το ρολόι να μην πηγαίνει προς τα πίσω, ώστε να γυρίσει μια ώρα πίσω. Σε αυτή την περίπτωση, εφόσον δηλαδή το ρολόι πηγαίνει μόνο μπροστά, θα πρέπει να το γυρίσετε 23 ώρες μπροστά. Κάνετε δηλαδή μια πλήρη 12ωρη αλλαγή και κατόπιν προσθέτετε ακόμη 11 ώρες. Αν κάνετε το λάθος να το γυρίσετε μόνο 11 ώρες μπροστά, τότε, αντί να σας δείχνει 9 το πρωί, θα δείχνει 9 το βράδυ.
Μετά από αυτό, καλό θα είναι να τσεκάρετε και το φύλλο του ταχογράφου, προκειμένου να διαπιστώσετε ότι καταγράφεται σε αυτό η σωστή καινούργια ώρα.
Στους ψηφιακούς ταχογράφους, η αλλαγή είναι ευκολότερη, επειδή είναι «σεταρισμένοι» με την παγκόσμια ώρα (Universal Time UTC) και αυτό που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να ρυθμίσει τον ταχογράφο με την ώρα της χώρας του (αυτό που λέμε τοπική ώρα). Προσοχή, όμως, γιατί η τοπική ώρα θα πρέπει να είναι της χώρας όπου έχει ταξινομηθεί το όχημα.