Τροχοί & TIR

Fuxing: Το Κινέζικο Φορτηγό της Χρονιάς 2024

Το «Κινεζικό Φορτηγό της Χρονιάς» είναι ο σημαντικότερος θεσμός για βαρέα επαγγελματικά οχήματα στην αχανή ασιατική χώρα, και διοργανώνεται από το περιοδικό CommercialVehicle, υπό την αιγίδα της επι
Δευτέρα 08/01/2024 - 14:47
Κοινοποίηση στα Social Media

Το «Κινεζικό Φορτηγό της Χρονιάς» είναι ο σημαντικότερος θεσμός για βαρέα επαγγελματικά οχήματα στην αχανή ασιατική χώρα, και διοργανώνεται από το περιοδικό CommercialVehicle, υπό την αιγίδα της επιτροπής κρίσης για το «Φορτηγό της Χρονιάς» στην οποία συμμετέχει και το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR. 

Στη συγκριτική δοκιμή που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2023 στη Γουχάν, νικητής αναδείχθηκε το Fuxing της νεοσύστατης BeijingTrucks. Το όχημα λανσαρίστηκε σε δεκάδες χώρες μόλις τον Μάιο του 2023, και επικράτησε του ανταγωνισμού χάρη στην υψηλή αποδοτικότητά του, τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης από τον πελάτη. Πρόκειται για έναν 6x4 τράκτορα, με ιδιαίτερα φροντισμένο αεροδυναμικό σχεδιασμό –συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,52, ή γύρω στο 10% μικρότερος από τον μέσο όρο του ανταγωνισμού, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Φέρει πνευματική (8 φούσκες) ανάρτηση στους πίσω άξονες, χρησιμοποιούνται ελαφρά υλικά όπου αυτό είναι εφικτό, ενώ η καμπίνα διαθέτει πλήρως επίπεδο δάπεδο. 

Κινητήρας είναι ο FotonCummins X13 σε διάφορες εκδόσεις ισχύος, και κιβώτιο ταχυτήτων το αυτοματοποιημένο, 12 σχέσεων, TraXon της ZF, ενώ καινούριας σχεδίασης είναι ο κινητήριος πίσω άξονας. Ως προς την ενεργητική ασφάλεια υπάρχουν όλα όσα θα περίμενε κανείς –και σε ευρωπαϊκό όχημα- και κάποια απροσδόκητα στοιχεία για φορτηγό μεγάλων αποστάσεων, όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση κλαταρισμένου ελαστικού, και πανοραμική θέαση 360ο περιμετρικά ολόκληρου του οχήματος. 

(από αριστερά) Ο πρόεδρος του "Φορτηγού της Χρονιάς" Gianenrico Griffini, και δίπλα του η ιδρυτής της αντίστοιχης επιτροπής κρίσης (CTOY) για την Κίνα, Υu Jing, του περιοδικού Commercial Vehicle
(από αριστερά) Ο πρόεδρος του "Φορτηγού της Χρονιάς" Gianenrico Griffini, και δίπλα του η ιδρυτής της αντίστοιχης επιτροπής κρίσης (CTOY) για την Κίνα, Υu Jing, του περιοδικού Commercial Vehicle

Σύμφωνα με την πρόεδρο της επιτροπής κρίσης για το Κινεζικό Φορτηγό της Χρονιάς, YuJing, «Από την πρόσφατη ίδρυσή της, η BeijingTrucks έχει επαναπροσδιορίσει τη θέση του προϊόντος της στην κινεζική κατηγορία των βαρέων φορτηγών, υιοθετώντας τεχνολογίες αιχμής, με στόχο την άνεση του οδηγού, την αποδοτικότητα και την προσαρμογή στην κινεζική αγορά βαρέων φορτηγών με καινοτόμο πνεύμα. Οι προηγμένες εφαρμογές και η ενεργητική ασφάλεια έχουν βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια και την άνεση τόσο των οδηγών όσο και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου. Ο αρθρωτός (modular) σχεδιασμός του Fuxing μπορεί να καλύψει τα περισσότερα σενάρια μεταφορικών εφαρμογών, και να ανταποκριθεί στις εξατομικευμένες ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Αυτό παρέχει σημαντικό δυναμικό για βελτιωμένη αποδοτικότητα των μεταφορών και μειωμένο κόστος λειτουργίας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά το γεγονός πως η Beijing Trucks ξεκίνησε την εμπορική της πορεία πριν από μερικούς μήνες, ανήκει σε όμιλο με σημαντική εμπειρία στα επαγγελματικά οχήματα, και συγκεκριμένα, την BAIC Heavy Truck. Οι νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή του Τσανγκζού, κοντά στη Σαγκάη, ενώ για το Fuxingεπενδύθηκαν πάνω από 600 εκατομμύρια δολάρια, με σκοπό ετήσια παραγωγή 60.000 μονάδων σε ετήσια βάση μέχρι το 2025, και 120.000 το 2030. Η κατασκευή ενός μεγάλου τράκτορα από «λευκό χαρτί» επέτρεψε σε μηχανικούς και σχεδιαστές να ενσωματώσουν όλες τις τελευταίες τεχνολογίες, με τα στελέχη του κατασκευαστή να τονίζουν ότι, σε αντίθεση με διάφορες νεοφυείς εταιρείες, η μακρά εμπειρία τους στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων θα τους βοηθήσει να πραγματοποιήσουν τον όγκο των ταξινομήσεων που έχουν θέσει ως στόχο. 

PreviousNext