Στην ανάδειξη της στρατηγικής αξίας της Δυτικής Μακεδονίας μέσα από τα έργα που υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό στο εργοτάξιο της σήραγγας της Κλεισούρας και μιλώντας στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας.
Αυτοκινητόδρομος Ε65
Κάνοντας την αποτίμηση του έργου που έχει γίνει τα τελευταία 3,5 χρόνια, ο Υφυπουργός Υποδομών ξεκίνησε από τα οδικά έργα με πρώτο τον αυτοκινητόδρομο Ε65 με τον οποίο, όπως είπε, «ενώνουμε την Κεντρική Ελλάδα με τη Δυτική Μακεδονία και ενισχύουμε την εξωστρέφεια της ευρύτερης περιοχής» και πρόσθεσε ότι «αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025. Παράλληλα, έχουμε δώσει εντολή στον Παραχωρησιούχο να ολοκληρώσει τις μελέτες για τη σύνδεση με Δεσκάτη που ζητούσε η περιοχή».
Παράλληλα, όπως τόνισε ο κ. Καραγιάννης «προχωρά η κατασκευή της Επαρχιακής Οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας, Τμήμα ρέμα Κώτουρη – όρια Νομού Κοζάνης με σήραγγα στην Κλεισούρα όπου ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του σχετικού εργοταξίου και ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες».
Μάλιστα, χαρακτήρισε το συγκεκριμένο έργο ως «δείγμα των αποτελεσμάτων που έχει η στενή συνεργασία με την Περιφέρεια».
Το οδικό τμήμα Φλώρινα – Πτολεμαΐδα
Σε ό,τι αφορά τον Κάθετο Άξονα 50, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «τον Δεκέμβριο του 2022 δημοπρατήθηκαν οι απαραίτητες μελέτες για το Τμήμα Πτολεμαΐδα – Ξινό Νερό, μήκους 30 χλμ. και ολοκληρώνονται οι μελέτες για το τμήμα Ξινό Νερό – Αμμοχώρι, μήκους 15 χλμ. και αναμένεται να ανατεθούν το επόμενο διάστημα, μέσω των Συμφωνιών – Πλαίσιο που έχει ήδη η Εγνατία Οδός, οι μελέτες του τμήματος Αμμοχώρι – Φλώρινα, μήκους 5χλμ.».
«Υπήρχε πολυδιάσπαση μελετών και ήταν πολιτική μας απόφαση όλο το έργο από Πτολεμαΐδα έως τη Φλώρινα να το υλοποιήσει η Εγνατία Οδός», επισήμανε.
Αντίστοιχα, όπως σημείωσε ο κ. Καραγιάννης το τμήμα κάτω από την Εγνατία Οδό, από τον Α/Κ Κοίλων έως τα όρια του νομού Λάρισας/Κοζάνης και τελικά έως τον Τύρναβο «θα μελετηθεί ως ενοποιημένος οδικός άξονας από το Υπουργείο Υποδομών».
Τα σιδηροδρομικά έργα
Συνεχίζοντας, ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα σιδηροδρομικά έργα που προχωρούν στη Δυτική Μακεδονία.
«Ένα πραγματικά εμβληματικό έργο που θα ενισχύσει την εξωστρέφεια της περιοχής είναι η Νέα σιδηροδρομική σύνδεση Αεροδρόμιο Καστοριάς – Σύνορα με Αλβανία μέσω Καστοριάς- Ιεροπηγής - Πόγραδετς. Με αυτή τη νέα σύνδεση ενισχύεται η περιφερειακή και διακρατική συνδεσιμότητα των ελληνικών πόλεων μεταξύ τους και με τις γειτονικές χώρες. Η μελέτη σκοπιμότητας για την επιλογή της χάραξης ολοκληρώθηκε τέλος του 2022 και προτείνει τη σύνδεση μέσω Κοζάνης - Σιάτιστας- Καστοριάς», υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «ένα άλλο σημαντικό έργο είναι η Αναβάθμιση / ανακαίνιση / συντήρηση τμήματος του Σιδηροδρομικού Δικτύου της Βορείου Ελλάδος στο τμήμα Πλατύ έως τα σύνορα και από Σ.Σ. Μεσονησίου έως Σ.Σ. Φλώρινας. Το έργο θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ και θα είναι συνολικού προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ».
Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ο ΟΣΕ θα προχωρήσει εντός του έτους στη συντήρηση της Γραμμής Αμύνταιο – Πτολεμαΐδα με στόχο την επαναλειτουργία της. Μέχρι τέλος του έτους θα δημοπρατηθεί και το έργο που αφορά στην κατασκευή παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Πτολεμαίδας – Κοζάνης λόγω των ορυχείων της ΔΕΗ».