Δραματική παραμένει η κατάσταση στα σύνορα Τσεχίας προς Γερμανία και Αυστρίας προς Γερμανία λόγω της απαίτησης της Γερμανίας οι οδηγοί των φορτηγών να έχουν βεβαίωση αρνητικού μοριακού τεστ 48 ωρών.

Ουρές χιλιομέτρων σχηματίζονται, με αποτέλεσμα οι οδηγοί μέχρι να φτάσουν στον έλεγχο των Γερμανών να έχουν εξαντλήσει τα ωράρια οδήγησης και να βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμα, αν συνεχίσουν την πορεία τους.

Έτσι, πολλές νταλίκες σταματούν μπαίνοντας στη Γερμανία, προκειμένου οι οδηγοί να κάνουν διάλειμμα ή νυχτερινή ανάπαυση, αλλά στο μεταξύ το κόστος της μεταφοράς αυξάνεται, κυρίως για τα φορτηγά ψυγεία, τα οποία πέραν του κόστους του οδηγού, επιβαρύνονται και με το πετρέλαιο του ψυκτικού μηχανήματος.

Επιβάρυνση, επίσης, προκαλείται λόγω της επιλογής πολλών οδηγών να τροποποιήσουν το δρομολόγιό τους, Ειδικότερα, Ιταλοί οδηγοί αποφεύγουν το σύνορο από το Τιρόλο και προτιμούν να διανύσουν περί τα 200 επιπλέον χιλιόμετρα για να περάσουν στη Γερμανία χωρίς να περιμένουν σε ουρά, πάντα, όμως, με αρνητικό τεστ, το οποίο, άλλωστε, απαιτεί και η Αυστρία.

Παρέμβαση Κουντουρά

Στο θέμα παρενέβη η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Έλενα Κουντουρά, κάνοντας λόγο για «μονομερείς ενέργειες της γερμανικής κυβέρνησης και άλλων κυβερνήσεων, που εμποδίζουν τις τελευταίες ημέρες τη διέλευση φορτηγών από τα σύνορά τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σημαντικά προβλήματα και καθυστερήσεις στη διακίνηση αγαθών».

Η κα. Κουντουρά χαρακτήρισε την έλλειψη συντονισμού στους ελέγχους στα σύνορα και στις προϋποθέσεις εισόδου στις χώρες, ως "τη μεγαλύτερη αδυναμία" της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον έλεγχο και διαχείριση της πανδημίας, που αφορά τόσο στις μετακινήσεις πολιτών όσο και των επαγγελματιών του τομέα μεταφορών και στη διακίνηση αγαθών.

Τόνισε ότι είναι απόλυτη ανάγκη να παραμείνουν ανοικτές οι Πράσινες Λωρίδες, σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο, κυρίως ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις και ελλείψεις σε απαραίτητα αγαθά στα κράτη-μέλη, αλλά και για να μην εκτίθενται οι οδηγοί σε μεγάλες ουρές που μπορεί να γίνουν εστίες μετάδοσης του ιού. Διαφορετικά όπως τόνισε, εάν απειληθούν οι εφοδιαστικές αλυσίδες, υπάρχει ο κίνδυνος ντόμινο με σοβαρές επιπτώσεις που θα υποστεί όλη η Ευρώπη.