Τροχοί & TIR

Η πορεία του ΒΟΑΚ και του άξονα Καλαμάτας – Μεθώνης

Σύσκεψη με αντικείμενο την πορεία υλοποίησης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης είχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργ
Παρασκευή 22/01/2021 - 16:43
Κοινοποίηση στα Social Media

Σύσκεψη με αντικείμενο την πορεία υλοποίησης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης είχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, με εκπροσώπους της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης και ο κ. Καραγιάννης ενημέρωσαν τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εκπόνηση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση του έργου. 

Με βάση το πλάνο των Υπηρεσιών του Υπουργείου, η σχετική Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη αναμένεται να υποβληθεί εντός του προσεχούς Φεβρουαρίου στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για διαβούλευση, ενώ η αντίστοιχη Μελέτη για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος προβλέπεται να υποβληθεί τον Απρίλιο του 2021. 

Ο συνολικός σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή Οδικού Άξονα από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Πρόκειται για ένα μεγάλο σε έκταση οδικό έργο με υψηλές τεχνικές απαιτήσεις, όπως η δημιουργία πλήθους σηράγγων και γεφυρών.

Όσον αφορά στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία, προβλέπεται να ληφθεί μέριμνα για τη χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του συνόλου των απαιτούμενων μελετών και στη συνέχεια η προώθηση του αιτήματος για ένταξη του έργου σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

Ο άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Ένα ακόμα σημαντικό βήμα έγινε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την υλοποίηση του μεγάλου οδικού έργου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, κατασκευαστικού κόστους 180 εκατομμυρίων ευρώ, που θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός, κ. Κώστας Καραμανλής, ενέκρινε με απόφασή του το τεύχος πρόσκλησης της Β’ φάσης του διαγωνισμού για τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ.».

Σε συνέχεια του αποτελέσματος της Α΄ Φάσης, προκρίθηκαν στη Β’ Φάση όλοι οι Υποψήφιοι που κατέθεσαν Φάκελο Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος oι: Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος  – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

PreviousNext