Με την έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου της Van Hool στα Σκόπια ξεκίνησε και η παραγωγή του ΕΧ το τελευταίο τρίμηνο του 2014 και η διάθεσή του στην Ευρώπη άρχισε το 2015.
Όπως δήλωσε ο CEO της Van Hool NV κος Filip Van Hool: « Η Van Hool επιθυμεί να συνεχίσει να διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο στη διεθνή αγορά των λεωφορείων. Για πρώτη φορά από την εμφάνιση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αρχίζουμε να σκεπτόμαστε ξανά με όρους ανάπτυξης. Παραμένοντας σε συνεχή επαφή με τους πελάτες μας και παρακολουθώντας την εξέλιξη της αγοράς οδηγηθήκαμε στην απόφαση για τη κατασκευή ενός νέου μοντέλου λεωφορείου, που θα μας δώσει πρόσβαση σε αγορές που δεν είχαμε τη δυνατότητα προσέγγισης ως τώρα.
Μιλάμε για ένα βασικό μοντέλο λεωφορείου, με τα χαρακτηριστικά όμως της υψηλής ποιότητας, για τα οποία η Van Hool έχει καταξιωθεί.
Οι εργαζόμενοι στο νέο εργοστάσιο στα Σκόπια έδειξαν ότι μπόρεσαν πολύ γρήγορα να εξοικειωθούν με τα προαπαιτούμενα των υψηλής ποιότητας χαρακτηριστικών της Van Hool.
Το ΕΧ τοποθετείται στο χαμηλότερο τμήμα της διεθνούς αγοράς λεωφορείων και για να είναι ανταγωνιστικό πρέπει το κόστος κατασκευής να είναι αντίστοιχο.
Για τις πιο εξειδικευμένες κατασκευές, με υψηλή προστιθέμενη αξία το εργοστάσιο του Βελγίου παραμένει ο ιδανικός τόπος κατασκευής».
Κλείνοντας την ομιλία του ο κος Filip Van Hool προσκάλεσε τους ενδιαφερόμενους να δουν το νέο μοντέλο στη διεθνή έκθεση ΙΑΑ στο Αννόβερο, που έλαβε χώρα από 25/9/2014 μέχρι και 2/10/2014.
Το ΕΧ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση ΙΑΑ στο Αννόβερο, το 2014. Η γραμμή του νέου μοντέλου περιλαμβάνει 2 ύψη και 3 μήκη σε 2αξονικές και 3αξονικές εκδόσεις, με παραλλαγές ανάλογα με τον εξοπλισμό.
Η μαζική παραγωγή στα Σκόπια ξεκίνησε το τέλος του 2014 και μετά από το πρώτο τρίμηνο του 2015 τα ΕΧ άρχισαν να κυκλοφορούν στους Ευρωπαϊκούς δρόμους.
Όπως εξηγεί ο κος Filip Van Hool : "Με το EX, η Van Hool επιθυμεί να προσεγγίσει νέους πελάτες στην Ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και να διεισδύσει σε νέες για την εταιρεία αγορές. Το ΕΧ είναι το αρχικό μοντέλο για τουριστικές εταιρείες και γραφεία, που γνωρίζουν την αξία, την αξιοπιστία και το υψηλού επιπέδου φινίρισμα των Van Hool. Επί πλέον η γκάμα των EX κυμαίνεται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές με περιορισμό των επιλογών πρόσθετου εξοπλισμού και επειδή η κατασκευή τους -όπως και πολλών λεωφορείων του ανταγωνισμού- γίνεται σε μια χώρα με χαμηλότερο κόστος παραγωγής από τη Δυτική Ευρώπη. Το εργοστάσιο της Van Hool στα Σκόπια έχει τη δυνατότητα κατασκευής όλης της γραμμής αυτού του νέου μοντέλου, για την οποία οι εργαζόμενοι έχουν ήδη αποκτήσει την απαιτούμενη εμπειρία», είπε κλείνοντας.
- Το EX σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου στο κεντρικό εργοστάσιο της Van Hool στο Koningshooikt του Βελγίου.
- Ο εξ ολοκλήρου νέος και μοντέρνος εσωτερικός και εξωτερικός σχεδιασμός του ΕΧ αντανακλά τα χαρακτηριστικά ενός λειτουργικού και αποδοτικού οχήματος.
- Όλη η γραμμή είναι εξοπλισμένη με κινητήρες PACCAR MX11 – Euro 6 και χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων GO στο βασικό εξοπλισμό, ενώ διατίθεται στον πρόσθετο εξοπλισμό η επιλογή αυτόματων κιβωτίων ZF AsTronic και ZF Ecolife.