Πραγματοποιήθηκε χθες 11 Μαΐου η Γενική Συνέλευση του Κλάδου που διοργάνωσε το ΠΣΧΕΜ με τη συμμετοχή εκπροσώπων τοπικών σωματείων, βουλευτών, προέδρων και μελών Επιμελητηρίων και…ελάχιστων αυτοκινητιστών.
Αν και το ΔΣ του ΠΣΧΕΜ παρείχε μια αναλυτική ενημέρωση για τα τρέχοντα σοβαρά θέματα που απασχολούν τον Κλάδο των ιδιοκτητών ΦΔΧ, ο αριθμός των αυτοκινητιστών που προσήλθαν ήταν λιγότεροι από σαράντα.

Συζητήθηκαν και δόθηκαν απαντήσεις πάνω στην τρέχουσα νομοθεσία σχετικά με την προσπάθεια από πλευράς ΠΣΧΕΜ να δοθεί ακόμη μια παράταση στο θέμα της αντικατάστασης των νομαρχιακών αδειών. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Παναγιώτης Τεγρέλλης, υπάρχουν ακόμη πολλοί αυτοκινητιστές που δεν αντικατέστησαν τις άδειες τους -αν και έχουν περάσει πάνω από δέκα χρόνια- και πάντως είναι θέμα χρόνου να γίνει η ρύθμιση αυτής της «παράτασης» παρά το γεγονός ότι ο χρόνος έχει λήξει, κάτι που δημιουργεί ένα τυπικό πρόβλημα.
Κατόπιν, έγινε αναφορά στο θέμα της αντικατάστασης των οχημάτων και στις πιέσεις που ασκούνται για κατάργηση της νόρμας Euro 6 d. Υπέρ της διατήρησής της τάσσεται το ΠΣΧΕΜ εξηγώντας ότι αυτό είναι προς το συμφέρον των αυτοκινητιστών, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεται ο κυβερνητικός στόχος για ανανέωση του στόλου με τελευταίας τεχνολογίας φορτηγά.
Ο κ. Τεγρέλλης ανέφερε κατόπιν ότι είναι σε εξέλιξη συζήτηση με το υπ. Μεταφορών για την τροποποίηση της νομοθεσίας ως προς τις γονικές μεταβιβάσεις των ΦΔΧ.
Για την ψηφιοποίηση των μεταφορών, τονίστηκε ότι το ηλεκτρονικό δελτίο αποστολής είναι μονόδρομος και θα πρέπει κάθε αποστολέας εμπορευμάτων να το ακολουθεί. Για την φορτωτική, ωστόσο, ειπώθηκε ότι θα πρέπει να διατηρηθεί καθώς αυτή είναι ταυτισμένη με το έργο του μεταφορέα και τη λειτουργία των ΦΔΧ.
Ακολούθησε ανάλυση της νομοθεσίας περί της μίσθωσης φορτηγών χωρίς οδηγό, του αριθμού των μισθωμένων οχημάτων που δικαιούται κάθε μεταφορική στη βάση μιας ποσόστωσης με τον αριθμό των ιδιοκτητών φορτηγών που κατέχει.
Στη συνέχεια, έγινε εκτενής αναφορά στο ισχύον εργασιακό καθεστώς και αναδείχθηκε το θέμα των πολύωρων καθυστερήσεων στις αναμονές φόρτωσης, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση των οδηγών με χρόνους που συχνά δεν καταγράφονται στον ταχογράφο, ενώ όταν καταγράφονται οι ώρες αυτές μειώνουν τις ώρες οδήγησης με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Για το κρίσιμο θέμα της αντικατάστασης των φορτηγών με καινούργια οχήματα μέσω επιδότησης, έγινε αναφορά στο κοινοτικό νομοθετικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει επιδοτήσεις για την αποφυγή στρέβλωσης του ανταγωνισμού στον τομέα των μεταφορών εντός της ΕΕ αλλά επειδή το πρόβλημα του γηρασμένου ελληνικού στόλου απασχολεί και το υπ. Μεταφορών, εξετάζεται η δυνατότητα εξεύρεσης λύσης και συγκεκριμένα να δοθούν ενισχύεις μέσω του νέου ΕΣΠΑ.
Τέλος, για τη βιωσιμότητα των Σωματείων εξετάζεται η ετήσια συνδρομή των μελών προς αυτά να γίνει υποχρεωτική, όπως συμβαίνει με τα Επιμελητήρια.