Τροχοί & TIR

Κρίσιμη η ελληνοτουρκική συνάντηση για τις διμερείς άδειες φορτηγών

Του Μανώλη Αγριμανάκη Στη Σμύρνη θα πραγματοποιηθεί στις 23-24 Νοεμβρίου η συνάντηση της Μικτής Επιτροπής Οδικών Μεταφορών Ελλάδας-Τουρκίας και θεωρείται από τους διεθνομεταφορείς εξαιρετικά κρίσιμη
Σάββατο 11/11/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Του Μανώλη Αγριμανάκη

Στη Σμύρνη θα πραγματοποιηθεί στις 23-24 Νοεμβρίου η συνάντηση της Μικτής Επιτροπής Οδικών Μεταφορών Ελλάδας-Τουρκίας και θεωρείται από τους διεθνομεταφορείς εξαιρετικά κρίσιμη, λόγω του «κακού προηγούμενου» που έχει δημιουργηθεί, δηλαδή με τη χορήγηση 11.000 αδειών επιπλέον των όσων οι ίδιοι οι Τούρκοι είχαν ζητήσει καθώς και 20.000 αδειών τράνζιτ και, μάλιστα, χωρίς τέλη.

Έτσι, μόνο περίεργο δεν είναι το φαινόμενο η Εγνατία και ο ΠΑΘΕ να κατακλύζονται καθημερινά από εκατοντάδες τούρκικες νταλίκες που έρχονται και φεύγουν φορτωμένες χάρη στο πλήθος των διαμεταφορικών γραφείων σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη που φροντίζουν να εξασφαλίζουν και φορτία επιστροφής για τα τουρκικά αυτοκίνητα.

Με το επιχείρημα ότι οι ελληνικές εταιρείες διεθνών μεταφορών δεν έχουν αρκετό μεταφορικό έργο προς την Τουρκία, άρα οι χορηγούμενες διμερείς άδειες προς την Ελλάδα καλύπτουν τις ανάγκες μας, η ελληνική πλευρά κατά την προηγούμενη -πριν δύο χρόνια- συνάντηση της μικτής Ελληνοτουρκικής Επιτροπής, αρκέστηκε στις ίδιες άδειες και την ίδια στιγμή ικανοποίησε το αίτημα των Τούρκων για σχεδόν διπλασιασμό των διμερών αδειών προς αυτούς.

Πού βρίσκεται το πρόβλημα;

Θεωρητικά, θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι αφού οι Έλληνες διεθνομεταφορείς δεν έχουν αυξανόμενο μεταφορικό έργο στην Τουρκία, τι να τις κάνουν τις επιπλέον άδειες;

Αντίθετα, πάλι θεωρητικά, φαίνεται λογικό να ικανοποιείται η τουρκική πλευρά λαμβάνοντας από την Ελλάδα πολλαπλάσιο αριθμό διμερών αδειών (και αδειών τράνζιτ), αφού τα τουρκικά φορτηγά έχουν μεγάλο μεταφορικό έργο με συνεχώς αυξανόμενα φορτία προς την Ελλάδα.

Εδώ όμως βρίσκεται και το πρόβλημα: Εξασφαλίζοντας οι Τούρκοι απεριόριστο αριθμό αδειών, σαρώνουν κυριολεκτικά τα φορτία. Αν όμως είχαν περιορισμό στις άδειες, τότε αναγκαστικά θα άφηναν φορτία και για τα ελληνικά φορτηγά, τα οποία σταδιακά θα μπορούσαν να συνάψουν συνεργασίες με Τούρκους διαμεταφορείς ή απευθείας με φορτωτές (βιομηχανίες, εμπορικές επιχειρήσεις κ.α.).

Αυτό, το τελευταίο, θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα μέλη της ελληνικής πλευράς που θα συναντηθούν σε λίγες μέρες με τους Τούρκους στη Σμύρνη και να έχουν ως στόχο μια αυστηρή ποσόστωση, όπως κάνουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία, Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία κ.α.).

Να αναφέρουμε, τέλος, ότι την Ελληνική Επιτροπή αποτελούν οι κ.κ. Γεώργιος Πατσιαβός (Αναπληρωτής Γενικού Διευθυντή Μεταφορών), Ασπασία Γκουρβέλου (Προϊσταμένη της Δ/νσης Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών), Βασιλική Κολοβού (Προϊσταμένη Τμήματος Διεθνών Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών) και Κονδυλένια Μπλάτσου (Αναπλ. Προϊσταμένη του Τμήματος Διεθνών Επιβατικών Μεταφορών).

PreviousNext