Μετά από αγώνες πέντε μηνών, οι Ισπανοί οδηγοί φορτηγών πέτυχαν μια μεγάλη, όσο και δίκαιη νίκη. Το αίτημά τους, «ΟΧΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗ ΡΑΜΠΑ» έγινε αποδεκτό από τους συναρμόδιους υπουργούς και στις 23 Δεκεμβρίου, μετά από διαπραγματεύσεις 11 ωρών, υπεγράφη σχέδιο νόμου – σταθμός για την Ευρώπη, με το οποίο απαγορεύεται οποιαδήποτε εργασία φορτοεκφόρτωσης από τους οδηγούς των φορτηγών σε όλη την Ισπανία. Η απαγόρευση καταλαμβάνει, επίσης, και τους ξένους οδηγούς που φορτώνουν ή ξεφορτώνουν στην Ισπανία.
Μια εξαίρεση αναφέρει πως στην περίπτωση που απαιτείται ειδικός χειρισμός για τη φόρτωση/εκφόρτωση ενός φορτίου και ο οδηγός του φορτηγού διαθέτει αυτή την εμπειρία, τότε θα μπορούσε να απασχοληθεί στη ράμπα. Σε αυτήν, όμως, την περίπτωση, προβλέπεται έξτρα αμοιβή, την οποία εισπράττει ο οδηγός και για την οποία η επιχείρηση (παραλήπτης/ αποστολέας του εμπορεύματος), εκδίδει ξεχωριστό τιμολόγιο δαπάνης στο όνομα του οδηγού.
Ακόμα, έγινε δεκτό το αίτημα των εμποροβιομηχανικών επιμελητηρίων της Ισπανίας, να δοθεί 6μηνη περίοδος χάριτος, ώστε σε αυτό το διάστημα οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να εκπαιδεύσουν προσωπικό, ικανό να αναλάβει τις εργασίες των φορτοεκφορτώσεων.
Το αίτημα «Όχι δουλειά στη ράμπα» έχει, όπως γνωρίζετε, αναδείξει στη χώρα μας το περιοδικό και το www.troxoikaitir.gr σε μια προσπάθεια ενημέρωσης των εργαζομένων στις μεταφορές και ευαισθητοποίησης των αρμόδιων υπουργών, προκειμένου να απαγορευτεί με νόμο και στη χώρα μας κάθε εργασία των οδηγών φορτηγών στις ράμπες.
Στην Ελλάδα, οι οδηγοί φορτηγών υποχρεώνονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να προβαίνουν στις φορτοεκφορτώσεις και αυτό γιατί δεν υπάρχει νόμος που να το απαγορεύει ρητά. Μια περίπτωση που θα μπορούσαν οι οδηγοί να αρνηθούν την φορτοεκφόρτωση είναι αυτό να προβλέπεται μέσα στη σύμβαση μεταφοράς μεταξύ του μεταφορέα και του πελάτη (επιχείρηση). Να ορίζεται δηλαδή ότι ο παραλήπτης του φορτίου είναι υποχρεωμένος με δικά του μέσα και προσωπικό να προβεί στην εκφόρτωση (ή στη φόρτωση).
Αυτό, όμως, πλην ελάχιστων περιπτώσεων, δεν περιλαμβάνεται στις συμβάσεις, οπότε ο μεταφορέας (ιδιοκτήτης του φορτηγού) καθίσταται υπόχρεος να εκτελέσει τη μεταφορά, η οποία συντελείται με την παράδοση του φορτίου στον παραλήπτη. Και, βέβαια, αυτή η υποχρέωση μεταφέρεται στον οδηγό. Αυτό πρέπει ν’ αλλάξει, γιατί, εκτός των άλλων, θα είναι ένας από τους παράγοντες που θα προσελκύσει οδηγούς στο επάγγελμα.