Σε μειώσεις διοδίων σε τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου προβλέπεται να διατεθεί το όφελος που θα αποκομίσει το Δημόσιο, από την αναχρηματοδότηση που προωθείται με την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης για το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί.
Όπως ανέφερε, μιλώντας στη Βουλή, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Παραχωρησιούχος θα μπορεί να αναχρηματοδοτηθεί και, ταυτόχρονα, να εξασφαλιστεί ότι το Δημόσιο θα εισπράττει κάθε φορά μέρος της ωφέλειας από την αναχρηματοδότηση αυτή, δηλαδή το όφελος που θα αποκομίσει το Δημόσιο από τη συναλλαγή, θα διατεθεί υπέρ της μείωσης του αντιτίμου των διοδίων σε συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου.
Για ΑμΕΑ – Πολύτεκνους
Ωστόσο, ο υπ. Μεταφορών σημείωσε ότι το ανωτέρω ποσό, αφού εγγραφεί ως δημόσιο έσοδο στον κρατικό προϋπολογισμό, θα διατεθεί/ αξιοποιηθεί είτε για οριζόντια μείωση του αντιτίμου διέλευσης διοδίων μέχρι εξάντλησής του, είτε για στοχευμένη μείωση του αντιτίμου διέλευσης διοδίων μέχρι εξάντλησής του σε συγκεκριμένες κατηγορίες συμπολιτών μας (πχ ΑμΕΑ, πολύτεκνοι) και σε συγκεκριμένο τμήμα των αυτοκινητοδρόμων.
ΣΥΡΙΖΑ: Πόσα χρήματα έχει καταβάλει το δημόσιο;
Την παραπάνω τροποποίηση της σύμβασης δεν ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, δηλώνοντας «παρών» θέτοντας ταυτόχρονα τα εξής ερωτήματα προς τον κ. Σταϊκούρα:
- Πόσα χρήματα έχει καταβάλει το δημόσιο από το 2007 και εντεύθεν στον παραχωρησιούχο.
- Πώς εξελίχθηκε διαχρονικά ο κυκλοφοριακός φόρτος.
- Ποιο το ύψος των διοδίων που έχει επιβάλει και εισπράξει ο παραχωρησιούχος.
- Ποιο το ύψος των πληρωμών που έχει καταβάλει ο παραχωρησιούχος στο Δημόσιο.
- Σε ποιο ύψος ανήλθε εν τέλει το κατασκευαστικό κόστος τόσο του έργου που ανέλαβε ο παραχωρησιούχος όσο και του τμήματος του ΠΑΘΕ που κατασκεύασε το δημόσιο.