Τροχοί & TIR

Motor Oil: Εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Χρηματοδότηση ύψους 127 εκ. ευρώ εξασφάλισε η Motor Oil από το Tαμείο Καινοτομίας (Innovation Fund) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατασκευή του έργου ΙRIS, το οποίο αφορά στη δέσμευση διοξειδίου το
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 22/07/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Φωτό: Motor Oil
Φωτό: Motor Oil

Χρηματοδότηση ύψους  127 εκ. ευρώ εξασφάλισε η Motor Oil από το Tαμείο Καινοτομίας (Innovation Fund) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατασκευή του έργου ΙRIS, το οποίο αφορά στη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα από τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου του διυλιστηρίου της Motor Oil.

Με το IRIS δίνεται στη Motor Oil η δυνατότητα να μειώσει ουσιαστικά το ανθρακικό της αποτύπωμα, να παράγει 56.000 τόνους ετησίως μπλε υδρογόνο και τέλος να θέσει τις βάσεις για την παραγωγή e-fuels μέσω της κατασκευής και λειτουργίας νέας μονάδας παραγωγής συνθετικής μεθανόλης χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.

"Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη στο πλαίσιο του πράσινου μετασχηματισμού της Motor Oil αλλά και των δυνατοτήτων της να ηγηθεί της επόμενης ημέρας του ενεργειακού κλάδου. Με ορίζοντα το 2030, η Motor Oil ήδη προχωρά δυναμικά στο μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που αποτυπώνει τις στρατηγικές της προτεραιότητες και συνολικά αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ένα πλάνο που αντανακλά τη δέσμευση για υπεύθυνη δράση, την ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης, την επιτάχυνση της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την επένδυση σε νέες βιώσιμες τεχνολογίες", τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.

Σημειώνεται ότι η Motor Oil πρόκειται να κατασκευάσει σταθμό παραγωγής υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους. Στόχος της επένδυσης είναι η τροφοδοσία με υδρογόνο των βαρέων οχημάτων και μηχανημάτων έργων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο ή θα το χρησιμοποιούν για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος μέσω κυψελών καυσίμου για τη φόρτιση των μπαταριών. Με βάση το χρονοδιάγραμμα ο σταθμός αναμένεται να λειτουργήσει τον Ιανουάριο του 2024.

Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι από τον Ιούλιο του 2022 η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. και η ΔΕΗ Α.Ε. είχαν ανακοινώσει την υπογραφή Συμφωνίας Μετόχων με σκοπό τη σύσταση νέας εταιρείας με την επωνυμία HELLENIC HYDROGEN Α.Ε. και μετοχική σύνθεση: ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ – 51%, ΔΕΗ – 49%. Η εξέλιξη αυτή ήλθε ως συνέχεια της ανακοίνωσης της 13ης Ιανουαρίου 2022 για την πρόθεση δημιουργίας, από τις ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και ΔΕΗ, Κοινοπραξίας με στόχο την ανάπτυξη έργων παραγωγής και αποθήκευσης πράσινου Υδρογόνου στη χώρα, διευκολύνοντας έτσι την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας σε ένα περιβάλλον καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα (Net Zero). Όπως είχε δημοσιεύσει το ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR στο τεύχος Φεβρουαρίου 2022 «η Κοινοπραξία πιστεύει ότι μπορεί να ηγηθεί της ανάπτυξης της οικονομίας του Υδρογόνου στην Ελλάδα, έχοντας πρόσβαση στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές της ΔΕΗ Α.Ε., εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα τη δυναμικότητα και τεχνογνωσία της MΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. ως μιας εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών ομίλων στη χώρα».

PreviousNext