«Χάρη στο πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που έχουμε θεσπίσει, η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται σήμερα στις 8 χώρες της Ε.Ε. που παρέχουν ένα ολιστικό πλέγμα κινήτρων, άμεσων και έμμεσων, με στόχο την αντικατάσταση των παλαιών, γηρασμένων και ρυπογόνων οχημάτων.

Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν να δούμε μια θεαματική αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, με αποκορύφωμα τον Δεκέμβριο που το ποσοστό έφτασε στο 10%». Αυτό σημείωσε, μεταξύ άλλων, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση «Ηλεκτροκίνηση: τεχνολογικές εξελίξεις και προοπτικές ελληνογερμανικής συνεργασίας».

Η κυρία Σδούκου τόνισε την αποφασιστικότητα της χώρας μας να ακολουθήσει τις καλές πρακτικές και το παράδειγμα των πρωτοπόρων της Ευρώπης, διερευνώντας και τις προοπτικές ανάπτυξης συνεργασιών. Μεταξύ των πρωτοπόρων, η Γερμανία καθοδηγεί τις εξελίξεις και διαμορφώνει τάσεις. Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία πλησίασαν τις 400.000 το 2020 έναντι των 110.000 του 2019, ενώ οι δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές ξεπερνούν σήμερα τους 40.000, εκ των οποίων οι 9.000 είναι γρήγοροι φορτιστές.

Όπως ανέφερε, οι μέχρι σήμερα πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», έχουν οδηγήσει σε μείωση του κόστους αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος κατά 30% περίπου, καθιστώντας το πιο προσιτό.

«Μέσω του νόμου 4710 παρέχουμε γενναία οικονομικά κίνητρα για τη δημιουργία γραμμών παραγωγής με στόχο την κατασκευή και συναρμολόγηση, για παράδειγμα ηλεκτρικών σκούτερ, αυτοκινήτων ή φορτιστών. Δημιουργούμε έτσι ένα φιλικό επενδυτικό περιβάλλον για να προσελκύσουμε ξένες και εγχώριες επενδύσεις, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του παραγωγικού προφίλ της χώρας μας», είπε χαρακτηριστικά η κυρία Σδούκου.