Τροχοί & TIR

Νέο 18μετρο Solaris Urbino Hydrogen

Στοχεύοντας σε καθαρές και φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές, η πολωνική εταιρεία Solaris παρουσίασε το νέο 18μετρο Solaris Urbino με καύσιμο το υδρογόνο, στο πλαίσιο λύσεων μηδενικών εκπομπών ρύ
Κυριακή 20/11/2022 - 08:44
Κοινοποίηση στα Social Media

Στοχεύοντας σε καθαρές και φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές, η πολωνική εταιρεία Solaris παρουσίασε το νέο 18μετρο Solaris Urbino με καύσιμο το υδρογόνο, στο πλαίσιο λύσεων μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Με το λεωφορείο αυτό η εταιρεία ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για οχήματα αυτού του τύπου στην αγορά, μετά την επιτυχημένη πορεία του 12μετρου Solaris Urbino υδρογόνου το οποίο έχει πουλήσει περισσότερες από 100 μονάδες από το 2019 μέχρι σήμερα. Η στατική παρουσίαση του αρθρωτού Urbino 18 υδρογόνου πραγματοποιήθηκε στην Κρακοβία από όπου σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις μας. Να διευκρινίσουμε ότι οι παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν από το δεύτερο μισό του 2023.

Φρέσκια εμφάνιση

Σχεδιαστικά το Solaris κεντρίζει το ενδιαφέρον με τις έντονες γραμμές του και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Στο λευκό χρώμα του λεωφορείου της παρουσίασης συνδυάζονται αρμονικά τα μαύρα φιμέ τζάμια και οι μπλε γραμμές στην επάνω πλευρά του. Ξεχωριστό τόνο προσφέρουν οι χρωμιωμένοι θόλοι των τροχών.

Ευχάριστο εσωτερικό

Η χαμηλή είσοδος στα 320 χιλιοστά επιτρέπει την εύκολη από/επιβίβαση των επιβατών. Το εσωτερικό του Solaris Urbino Hydrogen, μόνο αστικό λεωφορείο δε θυμίζει, καθώς το ξύλινο δάπεδο, οι θύρες usb σε κάθε κάθισμα, ο μπλε εσωτερικός φωτισμός και οι δύο οθόνες παραπέμπουν περισσότερο σε τουριστικό πούλμαν. Κάτω από τα καθίσματα υπάρχει αρκετός χώρος για την τοποθέτηση αντικειμένων, όπως βαλίτσες, κυρίως για λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν σταθμούς και αεροδρόμια.

Χωρητικότητα επιβατών

Ανάλογα με τη διαμόρφωση στο Urbino 18 υδρογόνου μπορούν να μεταφερθούν μέχρι 140 επιβάτες εκ των οποίων έως και οι 53 είναι καθήμενοι. Μέχρι και 20 καθίσματα βρίσκονται στο τμήμα χαμηλού πατώματος. Το λεωφορείο διατίθεται σε 4 εκδόσεις θυρών τη βασική «2-2-2-0», αλλά και τις προαιρετικές «1-2-2-0», «1-2-2-2» και «2-2-2-2». Το νέο όχημα της Solaris δε διαθέτει συμβατικό χώρο κινητήρα καθώς είναι εξοπλισμένο με αρθρωτό σύστημα κίνησης. Ο χώρος που εξοικονομήθηκε έτσι επέτρεψε στον κατασκευαστή του λεωφορείου να αυξήσει τη χωρητικότητα επιβατών του οχήματος.

Χώρος οδήγησης

Το καθημερινό έργο του οδηγού επιτελείται με τη μέγιστη άνεση καθώς ο χώρος οδήγησης είναι εργονομικός και σχεδιασμένος κοντά στις ανάγκες του. Στο ταμπλό βρίσκονται δύο οθόνες αφής που παρέχουν σημαντική πληροφόρηση σχετικά με την κατάσταση του οχήματος. Από την αριστερή οθόνη ο οδηγός ενεργοποιεί και απενεργοποιεί τα φωτιστικά σώματα, τον εσωτερικό φωτισμό, το παράθυρό του και επιπλέον ρυθμίζει τους καθρέφτες. Το άνοιγμα και το κλείσιμο των θυρών γίνεται με κουμπιά.

MirrorEye

Αντί για καθρέφτες η Solaris προτείνει το σύστημα MirrorEye το οποίο προσφέρει άριστο οπτικό πεδίο στον οδηγό. Αποτελείται από τρεις εσωτερικές οθόνες που καταγράφουν διαρκώς την αριστερή και δεξιά πλευρά του λεωφορείου καθώς και την μπροστινή. Στο κάτω μέρος τους οι οθόνες έχουν ευρυγώνια απεικόνιση. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το φως στις οθόνες, προσαρμόζοντάς το ανάλογα.

MobileEye Shield+

Ένα από τα χρησιμότερα συστήματα ασφαλείας για τον οδηγό ενός αστικού λεωφορείου είναι το MobileEye Shield+. Οι αισθητήρες του εν λόγω συστήματος σκανάρουν την περιοχή μπροστά από το λεωφορείο καθώς και δίπλα από αυτό, ειδοποιώντας τον οδηγό αν κάποιο όχημα, ποδήλατο ή πεζός βρίσκεται κοντά. Ακόμη και αν δεν το αντιληφθεί ο οδηγός του Solaris, τότε το σύστημα φρενάρει αυτόματα το λεωφορείο.

Κλιματισμός

Το λεωφορείο διαθέτει σύστημα κλιματισμού για την καμπίνα επιβατών με αντλία θερμότητας, η οποία χρησιμοποιεί θερμότητα που εισέρχεται από το εξωτερικό για να προσφέρει τη σωστή θερμοκρασία του οχήματος. Ο κλιματισμός στην καμπίνα του οδηγού τροφοδοτείται από τη μονάδα του θαλάμου επιβατών.

Δεξαμενές – Μπαταρίες

Οι δεξαμενές υδρογόνου βρίσκονται τοποθετημένες στην οροφή και έχουν συνολική χωρητικότητα 51,2 κιλών. Η πλήρωση με υδρογόνο πραγματοποιείται από το ρεζερβουάρ στη δεξιά μπροστινή πλευρά του λεωφορείου και το φουλάρισμά του γίνεται περίπου σε είκοσι λεπτά. Να σημειώσουμε ότι διατίθενται και μπαταρίες χωρητικότητας 60 kWh για τις περιπτώσεις που υπάρχουν αυξημένες ενεργειακές ανάγκες, καθώς και για την αποθήκευση της ενέργειας.

Κυψέλες καυσίμου

Ο αέρας από το εξωτερικό περιβάλλον και το υδρογόνο από τις δεξαμενές καυσίμου κατευθύνονται προς τις κυψέλες καυσίμου οι οποίες έχουν ισχύ 100 kW. Εκεί, ως αποτέλεσμα της χημικής αντίδρασης, παράγεται νερό και ηλεκτρική ενέργεια. Εν συνεχεία, η ηλεκτρική ενέργεια κατευθύνεται είτε προς τη γραμμή μετάδοσης κίνησης, ή προς τη συστοιχία των μπαταριών, ανάλογα με την ανάγκη που διαπιστώνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου. Σταδιακά, η ισχύς του μοτέρ αυξάνει, και το όχημα αρχίζει να κινείται.

Η Solaris εξοπλίζει τα λεωφορεία της με κορυφαία συστήματα ασφαλείας, όπως τους τέσσερις σένσορες που σκανάρουν συνεχώς για τυχόν διαρροές, ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα, βαλβίδα υπερβάλλουσας ροής, (η οποία διακόπτει τη ροή σε περίπτωση διαρροής), αισθητήρα θερμοκρασίας καθώς και τρεις TRPD βαλβίδες σε κάθε ρεζερβουάρ. Οι τελευταίες επιτρέπουν την ασφαλή αφαίρεση του υδρογόνου σε περίπτωση υψηλής θερμοκρασίας, για προστασία ενάντια σε πιθανή επικίνδυνη αύξηση της πίεσης, ενώ έξτρα συστήματα ασφαλείας υπάρχουν και στο στόμιο της αντλίας ανεφοδιασμού.

Ηλεκτροκινητήρας - Αυτονομία

Στη στάνταρ έκδοση το νέο μοντέλο εξοπλίζεται με τον ηλεκτροκινητήρα έλξης TSA TMF35-44-4 των 240 kW. Προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθούν δύο ηλεκτροκινητήρες της ZF απόδοσης 2x125 kW, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι στις πλήμνες των τροχών του κινητήριου άξονα, ZF AVE 130. Η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 350 χιλιόμετρα, ανάλογα βέβαια με τις οδηγικές και καιρικές συνθήκες.

Στο δια ταύτα το 18μετρο Solaris Urbino υδρογόνου παρουσιάζει πολλά βασικά πλεονεκτήματα για την αγορά του. Έχει μηδενικές εκπομπές CO2, ο θόρυβός του είναι ελάχιστος, καλύπτει περίπου 350 χιλιόμετρα και το βασικότερο όλων είναι ότι το φουλάρισμα διαρκεί λίγα λεπτά.

PreviousNext