Νόμιμο από 22/2/22 είναι το ύψος των 4,30 μέτρων για τα αρθρωτά που εκτελούν εθνικές μεταφορές ενός ή περισσοτέρων τυποποιημένων κατά ISO εμπορευματοκιβωτίων τύπου «High cube» ύψους 9,6 ποδών, κενών ή φορτωμένων και μέχρι μέγιστο συνολικό μήκος έως 45 πόδια.
Η σχετική απόφαση υπεγράφη από τον υπ. Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και έρχεται λίγες μόνο ημέρες μετά το σχετικό άρθρο του www.troxoikaitir.gr που αναφερόταν στο «πρόβλημα με το ύψος στις μεταφορές κοντέινερ», το οποίο τελειώνει ως εξής:
Επί της ουσίας, δηλαδή, τα επιπλέον εκατοστά δεν δημιουργούν κάποιο πρόβλημα, το οποίο όμως τυπικά υφίσταται και ίσως οι υπεύθυνοι των λιμένων ενδεχομένως να απαιτήσουν κάποτε την τήρηση του ευρωπαϊκού κανονισμού.
Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει το υπ. Μεταφορών να δώσει μια λύση, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των μεταφορέων διαθέτουν τράκτορες και νταλίκες προηγούμενης γενιάς με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (του πετάλου ή του πατώματος).
Η απόφαση
Η απόφαση έρχεται να ικανοποιήσει το αίτημα εκατοντάδων μεταφορέων που δεν διαθέτουν οχήματα χαμηλής φόρτωσης (low deck), οπότε με ένα κοντέινερ HC ύψους 2,90 μέτρων ξεπερνούσαν τα 4 μέτρα.
Με την απόφαση της 22/2/22, αυτό, μέχρι τα 4,30 ύψος, δεν αποτελεί παράβαση. Αναφέρει η απόφαση:
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 του π.δ. 1161/1977 (Α ́ 380) προστίθεται περίπτωση η) ως εξής:
η) Επιτρέπεται η υπέρβαση του μέγιστου ύψους των τεσσάρων μέτρων που ορίζεται στο σημείο 1.3 του παραρτήματος Ι του π.δ. 77/98 (Α’ 71) κατά 30 εκατοστά για αρθρωτά οχήματα που εκτελούν εθνικές μεταφορές ενός η περισσοτέρων τυποποιημένων κατά ISO εμπορευματοκιβωτίων τύπου «High cube» ύψους 9,6 ποδών, κενών ή φορτωμένων και μέχρι μέγιστο συνολικό μήκος έως 45 πόδια.
Οι αρμόδιοι φορείς σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 3481/2006 (Α ́ 162) και το άρθρο 186 του ν. 3852/2010 (Α ́ 87), για τη λειτουργία και συντήρηση του οδικού δικτύου, υποχρεούνται:
i. Να καταγράψουν τις θέσεις των τεχνικών επί του αντίστοιχου δικτύου με τα τεχνικά ελεύθερου ύψους μικρότερου των 4,5 μέτρων.
ii. Να μεριμνήσουν για την άμεση τοποθέτηση κατάλληλης και έγκαιρης προειδοποιητικής σήμανσης για τα παραπάνω τεχνικά.
iii. Να γνωστοποιήσουν στους χρήστες εναλλακτικές διαδρομές για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων του θέματος.