Η Ελλάδα διαθέτει σήμερα έναν γηρασμένο στόλο οχημάτων, ως αποτέλεσμα, κυρίως, της πολυετούς οικονομικής κρίσης, η οποία δεν επέτρεψε στα νοικοκυριά και στους επαγγελματίες να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα. Ο στόλος αυτός πρέπει να ανανεωθεί για πολλούς λόγους, οι σημαντικότεροι από τους οποίους είναι η Οδική Ασφάλεια και ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Αυτό αναφέρει σε άρθρο του στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, συμπληρώνοντας πως «η ανανέωση του στόλου με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αποτελεί δέσμευση της χώρας μας στον στόχο της ΕΕ για μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Κυρίως, όμως, αποτελεί συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία υποστηρίζει ενεργά τη χρήση οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, πρώτα απ΄ όλα, με φορολογικά κίνητρα, όπως τα χαμηλά ή τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας».

Έμφαση στην ηλεκτροκίνηση

Συνεχίζοντας ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει:

«Κεντρικός άξονας αυτής της πολιτικής είναι η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, η οποία προσφέρει λύσεις σε πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στις σύγχρονες πόλεις. Μειώνει τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, περιορίζει την ηχορύπανση, χαμηλώνει το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου και βελτιώνει την ποιότητα των μετακινήσεων με την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών. Τον τελευταίο χρόνο, από τον Σεπτέμβριο του 2020, οπότε ξεκίνησε το πρόγραμμα κινήτρων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», καταγράφεται μια ραγδαία αύξηση στις ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Συγκεκριμένα, πέρυσι, όλο το 2020 ταξινομήθηκαν 1.177 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και φέτος, μόνο κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, έχουν ταξινομηθεί 2.261».