Τροχοί & TIR

Ο υπουργός αποφάσισε ενίσχυση, αλλά αυτή δεν έφτασε στους δικαιούχους. Έντονη διαμαρτυρία ιδιοκτητών ΚΤΕΛ

Σε έντονη διαμαρτυρία προχώρησαν οι ιδιοκτήτες των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ της χώρας, αφού οι οικονομικές ενισχύσεις που ενέκριναν οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών, ακόμη δεν έ
Δευτέρα 15/05/2023 - 13:58
Κοινοποίηση στα Social Media

Σε έντονη διαμαρτυρία προχώρησαν οι ιδιοκτήτες των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ της χώρας, αφού οι οικονομικές ενισχύσεις που ενέκριναν οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών, ακόμη δεν έχουν φτάσει στους δικαιούχους. Η επιστολή που συνυπογράφουν οι πρόεδροι των Υπεραστικών και Αστικών ΚΤΕΛ κ.κ. Σοφοκλής Φάτσιος και Μιχάλης Σακελλαρίου είναι αποκαλυπτική. Ακολουθεί:

«Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί

Είμαστε περίπου 25.000 μέτοχοι ιδιοκτήτες λεωφορείων αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ οι οποίοι εκτελούν όλη την επιβατική μεταφορά σε όλη την επικράτεια.

Είμαστε οι 25.000 μέτοχοι που σηκώσαμε όλο το βάρος της πανδημίας καθώς και την ενεργειακή κρίση, αφού το κράτος δεν ενέκρινε μία έστω μικρή αύξηση του εισιτηρίου αλλά αντίθετα μας υποχρέωσε να εξυπηρετούμε και την τελευταία εσχατιά της Ελλάδας με τιμή εισιτηρίου του 2010 όταν το πετρέλαιο κίνησης είχε 040 και το 2022 είχε φτάσει τα 2 ευρώ.

Τέλος, είμαστε αυτοί που επί δύο μήνες στηρίξαμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τους κατοίκους της Αττικής παρέχοντας δωρεάν συγκοινωνία μέχρι να εγκριθεί από το ελεγκτικό συνέδριο η ανανέωση της σύμβασης των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΑ.

Το κράτος τελικά με τις διατάξεις του άρθρου 120 του Ν.5007/ 2022 ενέκρινε το ποσό των 19.280.000 ευρώ σαν οικονομική ενίσχυση σαν αντιστάθμισμα της ενεργειακής κρίσης. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε 2.559 ευρώ ανά λεωφορείο, ποσό που στην πράξη ισοδυναμεί με ένα γέμισμα ενός ρεζερβουάρ. Και έρχεται η ώρα, έστω και αυτό το πενιχρό ποσό να φτάσει στα χέρια των δικαιούχων. Μάταια όμως. Τα γρανάζια της γραφειοκρατίας είναι τόσο μεγάλα που είναι πάνω και από τους Νόμους, Υπουργούς και Υφυπουργούς.

Και ενώ κατ' εξουσιοδότηση του ανωτέρω νόμου εκδίδεται η υπ' αριθ. 109746/ 2023 (ΦΕΚ Β' 2444/12 - 4- 2023) ΚΥΑ από τον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, υπάρχει άρνηση της υλοποίησής της από υπηρεσιακούς παράγοντες, θέτοντας εκ νέου θέμα έγκρισης από την ΚΕΜΚΕ.

Στο χρονικό διάστημα αυτό ουδέποτε είχε τεθεί θέμα έγκρισης του ποσού αυτού από την ΚΕΜΚΕ δεδομένου ότι η εν λόγω επιτροπή είχε ήδη αποφανθεί με δύο αποφάσεις της (2020 και 2022) ότι τα ΚΤΕΛ είναι μονοπωλιακή εταιρεία και έχουν χαρακτηριστεί ΥΓΟΣ και ως εκ' τούτου δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού. Παρόλα αυτά οι αρμόδιες Οικονομικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αγνοούν όλα τα παραπάνω, αρνούνται να καταβάλουν τα πενιχρά αυτά ποσά ζητώντας εκ νέου απόφαση ΚΕΜΚΕ.

Κύριε Πρωθυπουργέ

Κύριοι Υπουργοί

Η κοροϊδία πρέπει να τελειώσει. Σε όλες τις επαγγελματικές τάξεις (π.χ. ΤΑΞΙ) καταβλήθηκαν κάποια ποσά για οικονομική ενίσχυση εκτός από τα ΚΤΕΛ, τα οποία σημειωτέον εκτελούν ένα κοινωνικό έργο μεταφέροντας τους κατοίκους στα πιο απομακρυσμένα σημεία χωρίς να έχουν δικαίωμα να αρνηθούν και χωρίς να έχουν τη δυνατότητα επιλογής προορισμού.

Χωρίς να θέλουμε να εκβιάσουμε την κυβέρνηση, την οποία όπως γνωρίζετε στηρίζουμε, είμαστε αναγκασμένοι να σταματήσουμε τη συγκοινωνία, γιατί αισθανόμαστε ότι μας εμπαίζουν και δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου δεν μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημά μας αυτό.

Δεν μπορεί να διανοηθούμε ότι δύο τμηματάρχες, μία διευθύντρια και ένας γενικός διευθυντής μπορεί να συμπεριφέρονται ως Πρωθυπουργοί και κανείς να μην μπορεί να αναλάβει μία πρωτοβουλία να λύσει ένα θέμα που ψηφίστηκε από τη Βουλή με νόμο και που εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότησή του ΚΥΑ, η οποία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Η υπομονή μας εξαντλήθηκε.

Όλοι οι μέτοχοι είναι αγανακτισμένοι σε μία εποχή τόσο κρίσιμη για τη χώρα. Αναμένοντας την εξέλιξη αυτής της απαράδεκτης κατάστασης.

Με τιμή οι πρόεδροι

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΑΥΣ, Σοφοκλής Φάτσιος.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΑΣ, Μιχάλης Σακελλαρίου».

PreviousNext