Τροχοί & TIR

Οδηγούμε το νέο Mercedes-Benz eSprinter

Έτοιμο για δουλειά, με πανίσχυρο μοτέρ και… τριπλάσια αυτονομία
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 22/04/2024 - 12:52
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η Mercedes-Benz Vans λανσάρει εμπορικά το νέο eSprinter το οποίο μοιράζεται με τον προκάτοχο μόνο το όνομα, την εμφάνιση και το λογότυπο, καθώς συνοδεύεται με εντυπωσιακές αναβαθμίσεις σε όλους τους τομείς που έχουν να κάνουν με την εκμετάλλευση και την αποδοτικότητα. 

Καταρχάς, παράγεται πλέον μαζικά, με τις παραγγελίες να έχουν ανοίξει και στην Ελλάδα, είναι πλέον πισωκίνητο, διατίθεται σε δύο διαμορφώσεις αμαξώματος (σασί/καμπίνα και πάνελ van), δύο μήκη, το μέγιστο μικτό ανέρχεται πλέον στους 4,25 τόνους, ενώ, ούτε λίγο, ούτε πολύ, η αυτονομία με μία φόρτιση… τριπλασιάστηκε. Από τα μόλις 150 χιλιόμετρα του μοντέλου πρώτης γενιάς, το νέο eSprinter φτάνει και ξεπερνάει (στην πόλη) τα 500 χιλιόμετρα, κατορθώνοντας να «σκοράρει» τη λίαν εντυπωσιακή επίδοση των 478 χιλιομέτρων με μία πλήρη φόρτιση  στην κατά WLTP μέτρηση. Με λίγα λόγια, το μοντέλο δεύτερης γενιάς είναι ένα μεγάλο, αμιγώς ηλεκτρικό van, με δυνατότητες και στοιχεία εκμετάλλευσης που το τοποθετούν στην κορυφή, και που στοχεύει ξεκάθαρα (και στην) εμπορική πρωτοκαθεδρία της κατηγορίας. Οδηγήσαμε το νέο μεγάλο van του κατασκευαστή, μαζί με όλα τα νέα ντίζελ και ηλεκτρικά μεσαία van της εταιρείας (Vito, eVito, Sprinter και eSprinter) στην παγκόσμια οδηγική πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη. 

.

Για πρώτη φορά επίσης διαθέτει κοτσαδόρο, και προσφέρει δυνατότητα έλξης ρυμουλκούμενου με βάρος έως και δύο τόνους, όπου φυσικά η νομοθεσία το επιτρέπει. Ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης φτάνει τα 14 κυβικά μέτρα, ενώ οι επιλογές ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι σε τρία επίπεδα: 56 kWh, 81 kWh2 και 113 kWh. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες να επιλέξουν τη σωστή διαμόρφωση για το συγκεκριμένο φάσμα εφαρμογών τους, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με ωφέλιμο φορτίο και εμβέλεια. Τα στελέχη της Mercedes-Benz Vans τονίζουν πως το νέο eSprinter μπορεί να ανταποκριθεί σε πολλές ανάγκες των επαγγελματιών και συγκεκριμένες απαιτήσεις συνολικού κόστους ιδιοκτησίας - από τις τοπικές μεταφορές εντός της πόλης έως τις περιφερειακές μεταφορές τροφοδοσίας. Εξοπλισμένο με τη μπαταρία 56 kWh, το eSprinter έχει αυτονομία έως και 233 χιλιόμετρα, η μπαταρία με ωφέλιμη ενέργεια 81 kWh επιτρέπει εμβέλεια έως 329 χιλιόμετρα, και η μπαταρία των 113 kWh έως 478 χιλιόμετρα. 

.

Οδήγηση - φόρτιση

Ο νέος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη (PSM), ο οποίος κινεί τον επίσης νέο ηλεκτρικό πίσω άξονα, και ζυγίζει περίπου 130 κιλά. Διατίθεται με μέγιστη ισχύ 100 kW (στιγμιαία/peak)150 kW και αποδίδει ροπή 400 Nm. Ο συνδυασμός ενός αποδοτικού κινητήρα και ενός ηλεκτρικού πίσω άξονα επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία σε ό,τι αφορά τις μετατροπές και τις υπερκατασκευές, τα μήκη του οχήματος, το μέγιστο μικτό βάρος του οχήματος και φορτία ρυμουλκούμενου. Η ένταση της ανάκτησης ενέργειας μπορεί να ρυθμίζεται ξεχωριστά με τη χρήση των επιλογέων πίσω από το τιμόνι, σε τέσσερα επίπεδα, που μπορούν να επιλεγούν χειροκίνητα (D-, D, D+, D++). Η αυτόματη ανάκτηση D-AUTO αναλαμβάνει τα πάντα αυτόματα, χωρίς να απαιτείται παρέμβαση του οδηγού. Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή η λειτουργία δικτυώνει τις πληροφορίες από τους αισθητήρες/ραντάρ, την κάμερα και τα δεδομένα πλοήγησης, με την ισχύ της ανάκτησης να προσαρμόζεται αυτόματα στην κατάσταση και σε πραγματικό χρόνο. Με τον τρόπο αυτό, το ECO Assist αναλύει ανάλογα με τον εξοπλισμό και τη χώρα αν ένα όχημα είναι προπορεύεται, ποιο είναι το όριο ταχύτητας ή αν υπάρχει κλίση. 

.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο πίνακας οργάνων στη συνέχεια δείχνει πότε πρέπει να πάρει ο οδηγός το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού. Ανάλογα με την κατάσταση, το σύστημα επιλέγει στη συνέχεια την κατάλληλη ισχύ της ανάκτησης. Όπως όλα τα ηλεκτρικά LCV της Mercedes-Benz, το νέο eSprinter μπορεί να φορτίσει τόσο με εναλλασσόμενο (AC) όσο και με συνεχές ρεύμα (DC). Κατά τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα σε ένα wallbox, για παράδειγμα, ο ενσωματωμένος φορτιστής μετατρέπει την ηλεκτρική ενέργεια του οχήματος σε συνεχές ρεύμα. Διαθέτει μέγιστη ισχύ φόρτισης έως και 11 kW, και προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι χρόνοι φόρτισης, το νέο eSprinter μπορεί να φορτίσει με έως και 115 kW. Η μπαταρία των 56 kWh μπορεί να φορτιστεί από 10 έως 80 τοις εκατό σε περίπου 28 λεπτά. Αναλυτικές εντυπώσεις από την οδηγική πρεμιέρα του νέου eSprinter θα δημοσιευθούν σε επόμενο τεύχος του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR.

PreviousNext