Τροχοί & TIR

Οδηγούμε πρώτοι τα νέα van Citroen, Fiat, Opel και Peugeot

Ποτέ στην ιστορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) δεν έχουν παρουσιαστεί ταυτόχρονα, σε παγκόσμια πρεμιέρα, 12 νέα μοντέλα από οποιαδήποτε εταιρεία. Δεν υπήρχε άλλωστε στο παρελθόν κολοσσό
Τετάρτη 25/10/2023 - 10:35
Κοινοποίηση στα Social Media

Ποτέ στην ιστορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) δεν έχουν παρουσιαστεί ταυτόχρονα, σε παγκόσμια πρεμιέρα, 12 νέα μοντέλα από οποιαδήποτε εταιρεία. Δεν υπήρχε άλλωστε στο παρελθόν κολοσσός αντίστοιχος της Stellantis. 

Κι αν αναρωτιέστε τι ακριβώς έχει συμβεί, ιδού η σούμα: Citroen, Fiat Professional, Opel, Peugeot και Vauxhall –όλες τους μέλη του γίγαντα που είναι η Stellantis- ανακοίνωσαν μεμιάς, ταυτόχρονα, μοντέλα νέας γενιάς στις κατηγορίες των κόμπακτ, μεσαίων και μεγάλων van. Νέο Citroën Berlingo, Jumpy, Jumper, νέο FIAT Professional Doblò, Scudo, Ducato-, νέο Opel/Vauxhall Combo, Vivaro, Movano- Νέο Peugeot Partner, Expert, Boxer- και για να γίνουν έξι οι φίρμες, νέο Ram ProMaster EV έως το τέλος του 2023. 

Σε όλες τις κατηγορίες, θα υπάρχουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα δεύτερης γενιάς, με σημαντικά αναβαθμισμένη γραμμή μετάδοση κίνησης και με αυτονομία έως και 420 χιλιόμετρα, ενώ η υπάρχουσα γκάμα μεσαίων van με κυψέλες καυσίμου (fuelcell) θα συνοδεύεται πλέον από τα μεγάλα van όλων των εταιρειών με αντίστοιχη τεχνολογία. Οι αλλαγές (σε όλες τις κατηγορίες μεγέθους) είναι πολλές, και συνοπτικά τις παρουσιάζουμε σε επόμενη παράγραφο. Ο απεσταλμένος του troxoikaitir.gr Βασίλης Δαραμούσκας βρέθηκε στην πίστα του Μπαλόκο στην Ιταλία και οδήγησε όλα τα νέα οχήματα καταγράφοντας στη συνέχεια τις εξελίξεις και τις αναβαθμίσεις των νέων μοντέλων. Στο επόμενο τεύχος θα υπάρχει αναλυτική δοκιμή και σημειώσεις. Περιληπτικά έχουν ως εξής:

Τι αλλάζει 

Οι αλλαγές και αναβαθμίσεις είναι κοινές, προσαρμοσμένες βέβαια στα χωροταξικά δεδομένα του κάθε segment, και είναι αρκετές. Έχουμε και λέμε: νέο ταμπλό/κόκπιτ παντού, 10ιντσες οθόνες για το σύστημα πολυμέσων, 18 συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 -το υψηλότερο που επιτρέπεται νόμιμα σε δημόσιο δρόμο αυτή τη στιγμή- συνδεσιμότητα και δυνατότητες τηλεματικής σε όλες τις σειρές, ηλεκτρικός δυναμολήπτης (e-PTO) 400V, και δυνατότητα εξ αποστάσεως αναβαθμίσεων και διάγνωσης βλαβών

Τέλος, όπως ήταν αναμενόμενο, εξηλεκτρίζεται για την αγορά της Βόρειας Αμερικής η γκάμα της θρυλικής RAM, πρώτα με το Ram ProMaster EV στα τέλη της τρέχουσας χρονιάς, και ακολουθεί το Ram 1500 REV προς τα τέλη του 2024. Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με κοσμογονία, καθώς αντικαθίστανται ταυτόχρονα πολλά από τα παγκόσμια μπεστ σέλερ των LCV, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι, τα υπάρχοντα μοντέλα που θα αντικατασταθούν σταδιακά σε όλες τις κατηγορίες έχουν πουλήσει πάνω από 10 εκατομμύρια μονάδες. 

Τέλος, στη διάρκεια της παγκόσμιας πρεμιέρας, αποκαλύφθηκε το νέο εταιρικό σχήμα κάτω από το οποίο βρίσκονται όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα του γκρουπ: θα ονομάζεται Stellantis Pro One –δεν θα το δείτε σε κάποιο σημείο σέρβις, αφορά μόνο την εταιρική δομή- και περιλαμβάνει πάνω από 20.000 σημεία πώλησης και σέρβις των Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Ram and Vauxhall.

PreviousNext