Τροχοί & TIR

Οι επικείμενες ρυθμίσεις για όλα τα ταξί. Τι προτείνει το ΣΑΤΑ

Κατά τη συνάντηση μεταξύ του Υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, και του προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιου Λυμπερόπουλου συζητήθηκαν ζητήματα που χρήζουν άμεσης νομοθετικής ρύθμισης καθώς και θέματα
Τρίτη 06/09/2022 - 10:26
Κοινοποίηση στα Social Media
taxi ταξι ακαδημίας

Κατά τη συνάντηση μεταξύ του Υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, και του προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιου Λυμπερόπουλου συζητήθηκαν ζητήματα που χρήζουν άμεσης νομοθετικής ρύθμισης καθώς και θέματα που αφορούν τη συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία. Ειδικότερα :

- Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια

Με τη ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ. γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012

- Νομοθετική ρύθμιση για την απώλεια αμετάκλητης ανάκλησης ιδανικού μεριδίου ΕΔΧ

Το άρθρο 45 του ν.4850/2021 ρυθμίζει το θέμα της απώλειας και της αμετάκλητης ανάκλησης ιδανικού μεριδίου που απωλέσθη λόγω αποποίησης της κληρονομίας, σε αντικατάσταση του άρθρου 4 του ν.δ.1061/1971.

Η ρύθμιση που προβλέπει η περ. γ’ της παρ.1 του άρθρου 4 του ν.δ.1061/1971 που αντικαταστάθηκε είναι αδύνατον να εφαρμοστεί, διότι τα πρόσωπα που πρέπει να αποποιηθούν την κληρονομιά φθάνουν μέχρι την πέμπτη τάξη του θανόντος, γεγονός που καθιστά δυσχερή ως απαγορευτική τη δυνατότητα παραχώρησης του δικαιώματος.

Για να γίνει επίλυση του προβλήματος απαιτείται να γίνει νομοθετική ρύθμιση η οποία να ορίζει ότι: «Το ιδανικό μερίδιο επί δικαιώματος άδειας κυκλοφορίας δημόσιας χρήσης που απωλέσθη λόγω αποποίησης κληρονομιάς, να παραχωρείται με απόφαση του Περιφερειάρχη στα λοιπά πρόσωπα που διατηρούν αυτή μέχρι τους κληρονόμους της δεύτερης τάξης και αν δεν υπάρχουν τέτοια πρόσωπα στον ιδιοκτήτη ή στους συνιδιοκτήτες του αποθανόντος, κατά ποσοστό ανάλογο με τη συμμετοχή καθενός από αυτούς επί του υπολοίπου της άδειας».

- Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για τη διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).

- Ένα χρόνο παράταση στην αντικατάσταση αυτοκινήτου για όσα αυτοκίνητα δεν έχουν πάρει καμία παράταση έως σήμερα και λήγουν στις 31-12-2022. Ένα χρόνο παράταση θα δοθεί και σε αυτά που λήγουν έως και τις 31-12-2023.

- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2030. Ο κ. Παπαδόπουλος θεωρεί δίκαιο αυτό το αίτημα και υποσχέθηκε ότι αυτό θα συζητηθεί σε κοινή σύσκεψη με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σκρέκα.

- Δημιουργία δημόσιας εφαρμογής κράτησης ταξί χωρίς χρεώσεις για τους χρήστες και τους οδηγούς (στα πρότυπα της Γαλλίας Le taxi). Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να δημιουργηθεί μια τέτοια εφαρμογή σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα κατατεθεί την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες στην Επίτροπο Μεταφορών της Ε.Ε, Αντίνα Βαλεάν.

- Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί της Αθήνας.

- Για επταθέσια-εννιαθέσια ταξί: Το ΣΑΤΑ έχει ζητήσει (με υπόμνημα που κατατέθηκε στις 25/05/2022) από το υπουργείο να μην προχωρήσει σε καμιά νομοθετική ρύθμιση για την Περιφέρεια Αττικής πριν την κατάθεση των θέσεών μας. Το ΣΑΤΑ έχει ζητήσει την εκπόνηση ειδικής μελέτης για αυτά τα οχήματα και την αναγκαιότητά τους στην περιοχή της Αττικής. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξή τους είναι η πάταξη της υποκλοπής έργου από τα Ε.Ι.Χ και η απαγόρευση να προσφέρουν υπηρεσίες αστικής μεταφοράς.

Η πρόταση του ΣΑΤΑ για την τροποποίηση της νομοθεσίας για τα Ε.Ι.Χ

Το ΣΑΤΑ όπως είχε δεσμευτεί στην τελευταία συνάντηση με τον Υφυπουργό Μεταφορών, κατέθεσε σήμερα τις προτάσεις του για τη νομοθεσία των Ε.Ι.Χ. Οι προτάσεις αυτές αποσκοπούν στον διακριτό διαχωρισμό των δύο υπηρεσιών και στην εύρυθμη λειτουργία του τομέα των επιβατικών μεταφορών στη χώρα μας. Το ΣΑΤΑ προτείνει:

1. Πληθυσμιακή αναλογία. Αριθμός αδειών Ε.Ι.Χ συνδεδεμένος με τον αριθμό των αδειών ταξί ανά έδρα. Σήμερα ο αριθμός αυτός είναι ανεξέλεγκτος.

2. Όλες οι διαδρομές των Ε.Ι.Χ να είναι προπληρωμένες, αποκλειστικά και μόνο μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών. Η εξοφλητική απόδειξη πρέπει να είναι διαθέσιμη σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.

3. Τα οχήματα 7-9 θέσεων που μπορούν να χρησιμοποιούνται ως Ε.Ι.Χ να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

4. Το όριο ηλικίας των οχημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 7 έτη.

5. Η πλατφόρμα για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ που λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών να είναι συνδεδεμένη με την ΑΑΔΕ.

6. Όχημα που εντοπίζεται από τις ελεγκτικές αρχές να εκτελεί μεταφορικό έργο χωρίς να έχει αναρτήσει τη σύμβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα να του επιφέρει πρόστιμο 6.000 ευρώ, να ακινητοποιείται και να κατάσχεται μέχρι την αποπληρωμή του προστίμου.

7. Σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση και δυσαναλογία μεταξύ ΤΑΞΙ-Ε.Ι.Χ (π.χ. Μύκονος) να εκδίδονται από το Υπουργείο Μεταφορών εποχιακές άδειες Ε.Δ.Χ Ταξί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

8. Οι πινακίδες των Ε.Ι.Χ να είναι όλες ομοιόμορφες και τα οχήματα αυτά να φέρουν ευδιάκριτα χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα μία κάθετη γραμμή στις πόρτες του αυτοκινήτου.

9. Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση άδειας Ε.Ι.Χ με οδηγό είναι:

Α. Ιδιόκτητο αυτοκίνητο όχι μικρότερο από 2.400 κ.ε. και μήκος όχι μικρότερο από 4,75 μέτρα.

Β. Λειτουργία της επιχείρησης στον τομέα του τουρισμού ή της ενοικίασης αυτοκινήτων τουλάχιστον μία τριετία.

PreviousNext