Την ικανοποίησή του για τη δημοπράτηση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά εξέφρασε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.
«Το σίγουρο είναι ότι το έργο πήρε μπροστά. Εμείς ως Περιφέρεια Ηπείρου είμαστε περήφανοι γιατί συμμετείχαμε στην όλη διαδικασία ωρίμανσης του έργου και χαιρόμαστε που τελικά το Υπουργείο το προχώρησε. […] Δυστυχώς για πάρα πολλά χρόνια – να σκεφτείτε ότι η αρχική σύμβαση είχε υπογραφεί το 2007- δεν ενδιαφέρθηκε όπως έπρεπε η κεντρική εξουσία και δη το Υπουργείο. Και μάλιστα μετά το 2015 που τα διευρωπαϊκά δίκτυα έπρεπε να έχουν ορισμένο κυκλοφοριακό φόρτο ώστε να γίνουν τετράιχνα, δεν μας ειπώθηκε ποτέ και το μάθαμε μετά το 2020. Εκείνα τα κρίσιμα χρόνια δεν έγινε ουδέν και οι μελέτες όταν τις παραλάβαμε, ήταν στο επίπεδο του 2010-2011.
Τέλος καλό, όλα καλά. Ο δρόμος γίνεται τρίιχνος μεν, αλλά με απαλλοτριώσεις και κόμβους για τετράιχνη διατομή. Καταλαβαίνετε ότι αυτός μπορεί εύκολα μετά - εφόσον οι κόμβοι δεν σου δημιουργούν το πρόβλημα-, με μια απλή χρηματοδότηση να γίνει τετράιχνον».
Σύνδεση Ιόνιας Οδού - Πρέβεζας
Την καλύτερη λύση αναζητά η Περιφέρεια για την οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα, ανέφερε ο Περιφερειάρχης, κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, αναλύοντας τις δυσκολίες που υπάρχουν, επισημαίνοντας και κενά που προκύπτουν από τις μελέτες που είχαν εκπονηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και οι οποίες ξεκίνησαν το 2007. «Το τμήμα από Λούρο μέχρι την παράκαμψη του αρχαιολογικού χώρου της Νικόπολης είναι το εύκολο. Όπου μπορεί θα γίνει και τετράιχνος και κλειστός και όπου χρειάζεται θα κατασκευαστούν και παράλληλοι δρόμοι. Το δύσκολο τμήμα, είναι το πρώτο», ανέφερε ο Περιφερειάρχης.
Όπως εξήγησε, τα τεύχη της μελέτης που είχε εκπονηθεί -χωρίς να ολοκληρωθεί – από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν έναν πολύ μεγάλο προϋπολογισμό, ο οποίος ξεφεύγει από τις οικονομικές δυνατότητες που έχει η Περιφέρεια Ηπείρου, μέσα από το ΕΣΠΑ.
Το ύψος του έχει καθοριστεί -όπως σημείωσε - από τον τρόπο που είχε γίνει η ανάθεση με εκδήλωση ενδιαφέροντος της μελέτης το 2007, που δεν προέβλεπε έκπτωση, η δε πληρωμή των μελετητών ήταν συνάρτηση του προϋπολογισμού του έργου. «Μια τέτοια διαδικασία δεν ευνοεί να τελειώσει μια μελέτη, αλλά ούτε δίνει λύσεις παραδεκτές ως προς τη βέλτιστη οικονομική λύση», υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης και συνέχισε:
«Πήραμε τα τεύχη είδαμε κάποια πράγματα, διαπιστώσαμε ότι δεν έχουμε τέτοιες οικονομικές δυνατότητες και ορίσαμε τεχνικό σύμβουλο. Είμαστε υποχρεωμένοι να ψάξουμε την καλύτερη λύση, ώστε να έχουμε ένα δρόμο σίγουρο, ένα δρόμο που θα λύνει όλα τα τοπικά θέματα. Δεν πρόκειται να δοθούν χρήματα σε δαπάνες, που τελικά θα έχει αποτέλεσμα να μη γίνει ποτέ το έργο».
Ο Περιφερειάρχης ανέφερε, επίσης, ότι προβλημάτισε ιδιαίτερα το γεγονός ότι μόνο ο κόμβος στη γέφυρα Καλογήρου σύμφωνα με τη μελέτη του Υπουργείου προϋπολογίστηκε μεταξύ 13,5 και 15 εκ. ευρώ, ποσό στο οποίο δεν μπορεί να ανταποκριθεί η Περιφέρεια. «Τα ποσά αυτά είναι έξω από τις δικές μας προδιαγραφές και είμαστε υποχρεώμενοι να ψάξουμε την καλύτερη οικονομική και τεχνική λύση», επανέλαβε, προσθέτοντας ότι μια από αυτές είναι και παλιά πρόταση του τότε βουλευτή Πρέβεζας Βαγγέλη Παπαχρήστου για χάραξη πίσω από τα βουνά.