Μετά την τελική έγκριση της κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, υπέγραψε την τροποποίηση σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.
«Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας – Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων σε αυτές τις περιοχές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή», ανέφερε η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού.
«Η αλήθεια είναι σκληρή: ένα έργο που σήμερα θα ήταν έτοιμο, καθώς είχε δημοπρατηθεί ενιαίο το 2014, άγγιξε τα όρια της απόλυτης καταστροφής, εξαιτίας της επιθυμίας του ΣΥΡΙΖΑ να σπάσει σε 8 κομμάτια. Ξέρουμε όλοι γιατί», δήλωσε ο κ. Καραμανλής κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε:
«Αποτελεί δικαίωση για εμάς η θετική έκβαση αυτής της υπόθεσης, αφού αποτελούσε τη μοναδική σοβαρή επιλογή που διαθέταμε, προκειμένου να απαλλαγούμε από την κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες που επιχείρησε ανεπιτυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Με προσωπικές παρεμβάσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, εξασφαλίσαμε τρεις εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε., προκειμένου να επαναφέρουμε το έργο στην παραχώρηση της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, όπως σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε».
Εμείς να υπενθυμίσουμε ότι ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα και θα περιλαμβάνει γέφυρες, τεχνικά έργα και όλες τις προβλέψεις των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων στη χώρα.
Το έργο λοιπόν θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής τους 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ. ξεκινώντας από τον Πύργο θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τα 3 χρόνια.
«Εντός του 2024 λοιπόν, ένα σημαντικό έργο για την Αχαΐα, την Ηλεία, την Πελοπόννησο και ολόκληρη την Ελλάδα θα ξεκινήσει να αποδίδεται στους πολίτες.
Αυτή ήταν η δέσμευση που πήραμε έναντι των πολιτών το 2019 και αυτή κάνουμε πράξη σήμερα», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Τι απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ
Για το θέμα αυτό, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, με δηλώσεις του απαντά στον κ. Καραμανλή, λέγοντας:
Οι ανακοινώσεις του κ. Μητσοτάκη για την Πατρών – Πύργου, ένα έργο που ο ίδιος σταμάτησε το 2019 με στόχο να το δώσει σε συγκεκριμένο ανάδοχο, βρίθουν ψεμάτων και... σπατάλης εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με όσα γίνονται γνωστά:
• Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συμφώνησε να δώσει το έργο με απευθείας ανάθεση στις μεγάλες κατασκευαστικές της Κορίνθου – Πατρών με «καπέλο» 114 εκατ. ευρώ, που θα πληρώνουν οι πολίτες μέσω διοδίων σε όλη την παραχώρηση, δίνοντας για τρία χρόνια το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου.
• Το κόστος κατασκευής του οδικού άξονα αυξήθηκε από τα 225 εκατ. ευρώ, όπως είχε προκύψει από τις ανοιχτές διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, κατά 75 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με όσα γνωρίζουν και οι πολίτες της Αχαΐας και του Πύργου:
• Η Ν.Δ., αφού το 2013 έβγαλε το τμήμα Πατρών – Πύργου από την Ολυμπία Οδό και παρέδωσε στον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. «βαλτωμένη» την Κορίνθου – Πατρών για πάνω από πέντε χρόνια, όχι μόνο δεν είχε εγκεκριμένη χρηματοδότηση για την Πατρών – Πύργου, αλλά δεν είχε καν καταθέσει προς έγκριση στην Ε.Ε. φάκελο μεγάλου έργου.
• Όταν η κυβέρνηση Σαμαρά, ένα μήνα πριν τις εκλογές, προκήρυξε διαγωνισμό για το τμήμα Πατρών – Πύργου, χωρίς εγκεκριμένη χρηματοδότηση, περιέλαβε πλαστές ποσότητες υλικών και εργασιών και ελλιπέστατες μελέτες που είχαν εκπονηθεί από τους ίδιους εργολάβους της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού με στόχο την προνομιακή συμμετοχή τους στη διαγωνιστική διαδικασία. Τα ανωτέρω αποδείχθηκαν όταν με την επικαιροποίηση των μελετών προέκυψαν ενδεικτικά ότι οι ποσότητες των αδρανών υλικών ήταν κατά δύο φορές μεγαλύτερες από αυτές που περιγραφόταν στον διαγωνισμό της Ν.Δ.
Η Πατρών – Πύργου θα ολοκληρώνονταν σε έναν χρόνο από σήμερα.
Ο κ. Μητσοτάκης, γνωρίζοντας το «καπέλο» των 114 εκατ. ευρώ που θα πληρώσουν οι πολίτες και των πρόσθετων 75 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του έργου, ψεύδεται όταν λέει ότι το πρόσθετο κόστος των 75 εκατ. προέρχεται από καθυστέρηση και όχι από την απευθείας ανάθεση, που προτιμήθηκε αντί των διαγωνιστικών διαδικασιών.
Επίσης, πριν από λίγους μήνες κατήργησε την Υπουργική Απόφαση του 2014 με νόμο, ενώ είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, προκειμένου να προχωρήσει στην απευθείας ανάθεση.