Ένας ηλεκτρικός συρμός 40 τόνων με ωφέλιμο 17 τόνους φαρμακευτικών προϊόντων πραγματοποίησε σήμερα μια διεθνή μεταφορά από το λιμάνι του Ρότερνταμ (Ολλανδία) προς την Αμβέρσα στο Βέλγιο, επιστροφή και από εκεί στη βάση της εταιρείας Cabot.
Η συνολική κυκλική διαδρομή ήταν 300 χιλιόμετρα, καθώς το φορτηγό ακολούθησε αυτοκινητόδρομους με ΣΕΑ που είχαν υποδομές φόρτισης.
Τη δοκιμή πραγματοποίησαν οι εταιρείες Sennder (μεταφορική), Cabot (φαρμακευτική) και η Breytner (εταιρεία με στόλο ηλεκτρικών φορτηγών).
Σκοπός της δοκιμής ήταν να καταγραφούν οι ακριβείς μετρήσεις σχετικά με την εμβέλεια και τους χρόνους φόρτισης. Έτσι, αυτό που ανακοινώθηκε ήταν ότι για τα 300 αυτά χιλιόμετρα, το ηλεκτρικό φορτηγό χρειάστηκε δύο φορτίσεις και η κάθε φόρτιση διήρκησε 1 ώρα και 20 λεπτά.
Η ταχύτητα με την οποία κινήθηκε ήταν η ίδια με τα άλλα φορτηγά που ταξιδεύουν στην πολυσύχναστη αυτή γραμμή που συνδέει τα δύο μεγάλα εμπορικά λιμάνια και τους πλησίον σε αυτά εμπορευματικούς σταθμούς.
Πάντως, ο χρόνος φόρτισης των 80 λεπτών ανά περίπου 150 χιλιόμετρα σίγουρα δεν ικανοποιεί τους οδηγούς, ούτε βέβαια και τους ιδιοκτήτες φορτηγών, οι οποίοι χρειάζονται διπλάσιο χρόνο παράδοσης των εμπορευμάτων.
Ωστόσο, δοκιμές όπως η παραπάνω συμβάλλουν στη βελτίωση της απόδοσης των βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών στο μέλλον, τις οποίες και παρακολουθούμε με ενδιαφέρον.