Επενδυτικές εξελίξεις ακολούθησαν την κύρωση από τη Βουλή του σχεδίου ανάπτυξης του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου με πρωταγωνιστές γνωστές μεγάλες εταιρείες με βασικό αντικείμενο τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

Αιτήσεις προς τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) για άδεια διεξαγωγής εμπορευματικών δρομολογίων από το λιμάνι του Πειραιά ή και από το Θριάσιο προς την Κεντρική Ευρώπη έχουν υποβάλει ο όμιλος Grampet, η Logistica Feroviara S.R.R. (ζήτησε ξεχωριστή άδεια παρά το γεγονός ότι ανήκει στον όμιλο Grampet) και η PEARL (Piraeus Europe Asia Rail Logistics), η οποία συνεργάζεται με την Cosco και ήδη από το 2017 είναι υπεύθυνη για τη σιδηροδρομική διακίνηση των φορτίων της Cosco Shipping από και προς την Κεντρική Ευρώπη.

Μεγάλο σιδηροδρομικό έργο εμπορευματικών μεταφορών θα εκτελεί βέβαια και η Goldair Cargo Α.Ε., η οποία μαζί με την ΕΤΒΑ είναι ο παραχωρησιούχος του έργου ανάπτυξης του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου.

Άδεια σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών κατέχει ο ιταλικός όμιλος Ferrovie Dello Strato Italiano S.p.t, στον οποίο από τον Σεπτέμβριο του 2017 ανήκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τέλος, αίτηση για εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές επέβαλε προς τη ΡΑΣ τον περασμένο Ιούνιο και η γνωστή εταιρεία ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε. με έδρα το Καλοχώρι Θεσσαλονίκης και θυγατρικές εταιρείες στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι ξένοι όμιλοι είναι κολοσσοί στις σιδηροδρομικές μεταφορές, διαθέτουν δικές τους λοκομοτίβες και εκατοντάδες φορτάμαξες για κάθε είδους φορτία.