Την απαγόρευση ταξινόμησης μεταχειρισμένων φορτηγών ως ΦΔΧ αν δεν είναι euro 6d επανέφερε στην Κομισιόν η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έλενα Κουντουρά καταθέτοντας ερώτηση στην Κομισιόν, με την οποία ζητά να τοποθετηθεί επί του θέματος κάνοντας λόγο για «σοβαρές διακρίσεις της ελληνικής νομοθεσίας σε βάρος των εισαγωγέων στην Ελλάδα μεταχειρισμένων φορτηγών και λεωφορείων».
Αναλύοντας τις διακρίσεις αυτές, η Ευρωβουλευτής αναφέρει ότι:
- Οι νέες άδειες δημοσίας χρήσεως κυκλοφορίας για φορτηγά περιορίζονται μόνο σε οχήματα κατηγορίας EURO-6D (κατασκευής από το 2020 και μετά για όλα τα βαρέα οχήματα, δημόσια και ιδιωτικά), αποκλείοντας μεγάλο μέρος του διαθέσιμου μεταχειρισμένου στόλου της ΕΕ.
- Η υψηλή τιμή των ελάχιστων διαθέσιμων μεταχειρισμένων οχημάτων στην αγορά της ΕΕ οδηγεί σε δυσμενή, άνιση μεταχείριση των εισαγωγέων μεταχειρισμένων σε σχέση με τους εμπόρους νέων ή εγχώριων μεταχειρισμένων φορτηγών.
- Δημιουργείται αδικαιολόγητος όγκος γραφειοκρατίας στο νέο ψηφιακό μητρώο ΜΕΜΟ, συνδυαστικά με την απαίτηση πρόσθετου πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου στη χώρα προέλευσης του οχήματος, πέραν του υποχρεωτικού εγχώριου ελέγχου κατά την ταξινόμηση στην Ελλάδα.
- Καθιερώνεται πρόσθετη υποχρέωση υποβολής και έκδοσης Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης με δυσανάλογα υψηλό κόστος.