Συνεχώς αυξανόμενη είναι η ζήτηση αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων από τους συγκοινωνιακούς φορείς -δημόσιους και ιδιωτικούς- των ευρωπαϊκών πόλεων, σύμφωνα με την επισκόπηση Electric Vehicle Outlook 2020 που δημοσίευσε το Bloomberg New Energy Finance.
Σήμερα στην Ευρώπη κυκλοφορούν μονάχα 4.000 λεωφορεία, περιλαμβανομένων και των υβριδικών, όταν στον κόσμο κυκλοφορούν 400.000 αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία, από τα οποία τα 360.000 κυκλοφορούν σε πόλεις της Κίνας.
Παρά ταύτα, θεωρείται βέβαιο ότι πλησιάζει η σειρά της Ευρώπης να κάνει το μεγάλο άνοιγμα στην ηλεκτροκίνηση των αστικών συγκοινωνιών και αυτό έρχεται σαν αποτέλεσμα των μέτρων που έλαβε η Ε.Ε., παρέχοντας κίνητρα (χρηματοδοτήσεις σε υψηλό ποσοστό) σε συνδυασμό με την υποχρέωση των κρατών-μελών να μειώσουν δραστικά το αποτύπωμα του άνθρακα στο περιβάλλον.
Σήμερα, τα 4000 ηλεκτρικά λεωφορεία της Ευρώπης συνιστούν ποσοστό λιγότερο από 10%, αλλά εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2025 τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα κατέχουν μερίδιο μεγαλύτερο του 30%.
Αρκετές χώρες, όπως η Νορβηγία, έχουν αποφασίσει την κυκλοφορία στις πόλεις μόνο ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων, ενώ και η Γερμανία ξεκίνησε τη δρομολόγηση ηλεκτρικών που θα καλύπτουν πλήρως συγκοινωνιακές γραμμές μέσα στις πόλεις.
Ενδιαφέρουσα είναι και η περίπτωση της χώρας μας, καθώς σύμφωνα με τις τοποθετήσεις του υπ. Μεταφορών, κ. Καραμανλή, και τις σχετικές πληροφορίες, ο διαγωνισμός που θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του έτους θα αφορά στην προμήθεια 1.000 λεωφορείων, από τα οποία 400 περίπου θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Ενδεικτικό της εξυφαινόμενης ζήτησης ηλεκτρικών λεωφορείων είναι και οι μεγάλες αλλαγές που επέρχονται στις γραμμές παραγωγής των κατασκευαστών με βασικό χαρακτηριστικό τη συρρίκνωση της παραγωγής πετρελαιοκίνητων λεωφορείων.