Μέχρι και αύριο Παρασκευή, το ΣΑΤΑ θα περιμένει τη θετική ανταπόκριση των συναρμόδιων υπουργών Μεταφορών και Οικονομικών πάνω στα αιτήματα των ιδιοκτητών ΕΔΧ για μειωμένο κόστος καυσίμων και αναπροσαρμογή του κομίστρου.
Σε αρνητική περίπτωση, οι ιδιοκτήτες ταξί θα ξεκινήσουν κινητοποιήσεις, όπως έχει ήδη προειδοποιήσει την κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Υπενθυμίζουμε ότι το ΣΑΤΑ από την περασμένη Τρίτη με ανακοίνωσή του διατυπώνει τα δύο βασικά αιτήματα του Κλάδου ζητώντας την άμεση ικανοποίησή τους, διαφορετικά ξεκινά αγώνας «που θα σταματήσει μόνο όταν εξασφαλιστεί η επαγγελματική μας επιβίωση».
Το κείμενο της ανακοίνωσης:
«Σήμερα 14/06/2022, η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Αττική έφτασε τα 2,027 ευρώ/λίτρο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία ξεπερνά τις αντοχές των αυτοκινητιστών ταξί και σε συνδυασμό με το χαμηλό κόμιστρο καταστούν ζημιογόνα οποιαδήποτε διαδρομή πρέπει να εξυπηρετήσει το ταξί.
Από την αρχή του έτους κάθε ταξιτζής έχει καταβάλει περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση.
Ζητήσαμε από την κυβέρνηση να πάρει συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να διατηρηθεί ενεργή η δημόσια υπηρεσία μεταφοράς που παρέχει το ταξί, αλλά μέχρι τώρα δεν έγινε απολύτως τίποτα. Με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα, ακόμη κι αν η κυβέρνηση δώσει την αύξηση κομίστρου (μετά από 13 χρόνια) αυτή δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα, αφού η τιμή του πετρελαίου κίνησης και του φυσικού αερίου θα συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Η κυβέρνηση οφείλει μία απάντηση στον κλάδο των ταξί, για το αν προτίθεται να διορθώσει την κατάσταση, κι αν ναι με ποιο τρόπο.
Το ΣΑΤΑ ζητά συγκεκριμένα πράγματα που θεωρεί ότι είναι στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της κυβέρνησης:
α) Επαγγελματικό καύσιμο. Τα Ε.Δ.Χ. Ταξί (ειδικά τώρα εν μέσω ενεργειακής κρίσης) θα πρέπει να προμηθεύονται καύσιμα σε χαμηλότερη τιμή.
β) Αναπροσαρμογή κομίστρου. Έχουμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις στο Υπουργείο Μεταφορών, αλλά κάθε μέρα που περνάει η άνοδος τιμών των καυσίμων καθιστά αυτές τις προτάσεις εξαιρετικά δυσανάλογες με τις ανάγκες που δημιουργούνται.
Στο δια ταύτα: Η υπομονή που έχει κάνει ο κλάδος είναι ιώβια και η πολυτέλεια του χρόνου δεν υπάρχει πλέον. Προσπαθήσαμε να πείσουμε με επιχειρήματα την κυβέρνηση για το σημείο που βρίσκεται το ταξί και τι πρέπει να γίνει για να καταστεί τουλάχιστον βιώσιμο.
Δυστυχώς δεν υπάρχει καμία εξέλιξη, κι αυτό μας αναγκάζει να προειδοποιήσουμε τους συναδέλφους ότι έχουμε μπροστά μας μία νέα πρόκληση, κι ένα νέο μεγάλο αγώνα. Αν μέχρι το τέλος της εβδομάδας δεν υπάρχει κάποια θετική εξέλιξη στα αιτήματά μας, τότε η επόμενη εβδομάδα θα είναι η απαρχή ενός αγώνα που θα σταματήσει μόνο όταν εξασφαλιστεί η επαγγελματική μας επιβίωση».