Καταργήθηκαν και δεν χρειάζεται η ανανέωση 4ετίας
Καταργήθηκαν με απόφαση του υφ. Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, τα «τσιπάκια» για τα ΦΔΧ φορτηγά και τα ΔΧ τουριστικά λεωφορεία και παύει να ισχύει η υποχρέωση ανανέωσής τους.
Υποχρέωση ανανέωσης και τοποθέτησης του ΗΑΣ (Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος) έχουν τα ΦΔΧ και ΛΔΧ μόνο σε περίπτωση αντικατάστασης του οχήματος ή φθοράς του υπάρχοντος σήματος.
Σημειώνεται ότι το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR (τεύχος Ιανουαρίου σελ. 20) σε σχετικό άρθρο ανέφερε ότι πλέον τα ΗΑΣ δεν έχουν καμιά απολύτως χρησιμότητα, αφού τα στοιχεία του ΗΑΣ αναγράφονται και στην άδεια κυκλοφορίας και ότι στο παρελθόν το θέμα των ΗΑΣ είχε φέρει σε αντιπαράθεση τις Ομοσπονδίες Π.Σ.Χ.Ε.Μ. και Ο.Φ.Α.Ε. για την τιμή διάθεσής του.
Η ανακοίνωση του υπουργείου για την κατάργηση του ΗΑΣ
Καταργείται η υποχρέωση εφοδιασμού ηλεκτρονικού αναγνώσιμου σήματος στα φορτηγά οχήματα (ΔΧ) και στα τουριστικά λεωφορεία (ΔΧ) κάθε τετραετία, με απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Το ηλεκτρονικό αναγνώσιμο σήμα για τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία καθιερώθηκε το 2006 και το 2007, αντίστοιχα, για τους συγκεκριμένους τύπους οχημάτων, με σκοπό να εντοπιστούν παρανόμως κυκλοφορούντα οχήματα, με δεδομένο ότι το επάγγελμα στις δύο αυτές κατηγορίες ήταν τότε κλειστό.
Με το ηλεκτρονικό σήμα εφοδιάζονταν για μια και μόνη φορά τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία και το αντικαθιστούσαν στις περιπτώσεις αλλαγής του οχήματος ή σε περίπτωση θραύσης του ανεμοθώρακα (παρμπρίζ).
Το 2017 με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση κάθε τέσσερα χρόνια, ανεξαρτήτως εάν συνέτρεχαν οι παραπάνω λόγοι, οι συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων να υποχρεωθούν καταβάλλοντας ένα ποσό προς τις ομοσπονδίες τους προκειμένου να αντικαθιστούν τα ηλεκτρονικά σήματα.
Σήμερα, με δεδομένη την απελευθέρωση των συγκεκριμένων επαγγελμάτων, καταργείται η υποχρέωση ανανέωσης του σήματος κάθε τετραετία. Τα φορτηγά οχήματα και τα τουριστικά λεωφορεία διατηρούν μόνο την υποχρέωση να φέρουν το συγκεκριμένο σήμα και να το ανανεώνουν στις περιπτώσεις αντικατάστασης του οχήματος ή σε περίπτωση φθοράς για οποιαδήποτε αιτία.
Η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία με σκοπό να απαλλαγούν από την υποχρέωση ανανέωσης του σήματος περίπου 70.000 μεταφορείς και επιπλέον, να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις Ομοσπονδίες των Αυτοκινητιστών για την προμήθεια του σήματος.
Υπενθυμίζεται ότι η αξία του ηλεκτρονικού σήματος καθορίζεται από την κάθε Ομοσπονδία με αντίτιμο που κυμαίνεται από 40 έως 60 ευρώ.