Η ΜΑΝ Truck & Bus ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Νυρεμβέργης η παραγωγή του νέου, χωρητικότητας 13 λίτρων κινητήρα D30, ο οποίος αντικαθιστά τις σειρές κινητήρων D26 και D15. Ο D30 διατίθεται σε έξι επίπεδα ισχύος από 380 έως 560 hp (2.100 έως 2.800 Nm).
Αυτός ο κινητήρας θα είναι ο τελευταίος εσωτερικής καύσης ντίζελ που θα παραχθεί στη συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής που μετρά πάνω από 100 χρόνια λειτουργίας. Η εταιρεία επένδυσε 220 εκατομμύρια ευρώ για αναβαθμίσεις στο εργοστάσιο, και άλλα 30 για την παραγωγή στροφαλοφόρων αξόνων στο εργοστάσιο στο Σάλτζγκιτερ.
Ο κινητήρας έχει εξελιχθεί από κοινού από τις εταιρείες του ομίλου Traton, μέλος του οποίου είναι και η MANTruck & Bus, και τοποθετήθηκε πρώτη φορά στα φορτηγά Scania ως μέρος της νέας γραμμής μετάδοσης κίνησης με την ονομασία Super. Το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR ήταν το πρώτο μέσο ενημέρωσης στην Ευρώπη που δοκίμασε MAN TGX με τον νέο κινητήρα, το καλοκαίρι του 2024.
Έως και 50.000 κινητήρες σε τρεις βάρδιες
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΑΝ Alexander Vlaskamp ανέφερε: «Μέχρι το 2030, κάθε δεύτερο όχημα που παραδίδουμε στους πελάτες μας θα έχει γραμμή μετάδοσης κίνησης χωρίς εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, αυτό παράλληλα σημαίνει ότι, θα εξακολουθήσουμε να χρειαζόμαστε (πολύ αποδοτικούς) κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγάλο χρονικό διάστημα στο δρόμο προς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Στη Νυρεμβέργη, λοιπόν, επενδύουμε και στις δύο τεχνολογίες, καθιστώντας το εργοστάσιο ακόμη πιο μοντέρνο, κι εξασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας».
Μετά την αύξηση της παραγωγής στο εργοστάσιο της Νυρεμβέργης, περίπου 160 εργαζόμενοι υψηλής εξειδίκευσης θα εργάζονται στο D30 σε τρεις βάρδιες. Η τρέχουσα δυναμική της συγκεκριμένης μονάδας επιτρέπει την παραγωγή περίπου 50.000 κινητήρων ετησίως.
Ο τελευταίος ντίζελ;
Το δελτίο Τύπου της ΜΑΝ αναφέρει επί λέξει: «Ο D30 θα είναι ο τελευταίος εντελώς νέος, φτιαγμένος από λευκό χαρτί κινητήρας ντίζελ επαγγελματικών οχημάτων της ΜΑΝ - δεν υπάρχουν σχέδια για μια επόμενη γενιά. Ο πετρελαιοκινητήρας γεφυρώνει έτσι το κενό στη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στις ηλεκτροκίνητες μονάδες. Η έναρξη της παραγωγής του θα πραγματοποιηθεί σχεδόν παράλληλα με την έναρξη της μαζικής κατασκευής μπαταριών στο ίδιο εργοστάσιο που έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη. Αυτό σημαίνει ότι η Νυρεμβέργη θα παράγει για πολλά χρόνια τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και τα κύρια εξαρτήματα για τα αμιγώς ηλεκτρικά MAN».
Σύμφωνα με τη ΜΑΝ, «o εντελώς νέος κινητήρας ενσωματώνει τη συνδυασμένη τεχνογνωσία των εμπορικών σημάτων τoυ ομίλου Traton. Ο D30 είναι ένας από τους πιο καινοτόμους κινητήρες επαγγελματικών οχημάτων στον κόσμο - με μέγιστη θερμική απόδοση άνω του 50% και την πολύ χαμηλή κατανάλωση για την κατηγορία του. Στο MAN TGX, σε συνδυασμό με το σύστημα μετάδοσης κίνησης PowerLion και τις αεροδυναμικές βελτιώσεις, αυτό οδηγεί σε εξοικονόμηση καυσίμου 5% κατά μέσο όρο σε σύγκριση με ένα MAN TGX με την προηγούμενη γενιά συστήματος μετάδοσης κίνησης, σύμφωνα με τις πρώτες δοκιμές. Οι εκπομπές CO2 μειώνονται στον ίδιο βαθμό».