Τροχοί & TIR

Περισσότερο καμποτάζ για τα ξένα φορτηγά

Μετά από έντονες πιέσεις των κυβερνήσεων των νέων κοινοτικών χωρών, η ολομέλεια της Ευρωβουλής έκανε δεκτό στο σύνολο του ένα νέο κοινοτικό κανονισμό, σύμφωνα με τον οποίο ένα φορτηγό κοινοτικής χώρ
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Μετά από έντονες πιέσεις των κυβερνήσεων των νέων κοινοτικών χωρών, η ολομέλεια της Ευρωβουλής έκανε δεκτό στο σύνολο του ένα νέο κοινοτικό κανονισμό, σύμφωνα με τον οποίο ένα φορτηγό κοινοτικής χώρας θα μπορεί στο έδαφος άλλης κοινοτικής χώρας, να εκτελεί μέχρι και τρεις ενδομεταφορές μέσα σε ένα 7ήμερο, εφόσον αυτή η άλλη χώρα (υποδοχής) ήταν ο προορισμός του αλλοδαπού φορτηγού.
Αντίθετα, αν η χώρα είναι διέλευσης, τότε το διερχόμενο από αυτή φορτηγό θα μπορεί να εκτελέσει μόνο μια ενδομεταφορά.
Οι νέοι κανόνες για τις ενδομεταφορές θα τεθούν σε ισχύ, 6 μήνες μετά τη δημοσίευση του σχετικού κανονισμού στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε. Το συμβούλιο είχε αρχικά ζητήσει να τεθεί σε ισχύ ενάμιση χρόνο αργότερα.
Για την Ελλάδα, το κρίσιμο ερώτημα είναι αν θα παραμείνουν και για πόσο χρονικό διάστημα οι περιορισμοί που έχουν τεθεί στις νέες κοινοτικές χώρες (π.χ. Βουλγαρία, Ρουμανία Κύπρος κ.α.), στις οποίες δεν επιτρέπεται το καμποτάζ (η διενέργεια ενδομεταφορών στη χώρα μας), καθώς οι κυβερνήσεις των χωρών αυτών πιέζουν συνεχώς για την άρση των περιορισμών και την πλήρη απελευθέρωση του καμποτάζ. Πάντως, ασπίδα κατά του παράνομου καμποτάζ θα αποτελέσει το βιβλίο ενδομεταφορών που τέθηκε σε ισχύ

Μητρώο Μεταφορικών Επιχειρήσεων


Ο δεύτερος κανονισμός που έγινε επίσης δεκτός από την ολομέλεια της Ευρωβουλής, προβλέπει την κατάρτιση από κάθε κράτος - μέλος, ενός ηλεκτρονικού μητρώου με πληροφορίες σχετικά με τις μεταφορικές επιχειρήσεις.
Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων τυχόν διαπραχθείσες παραβάσεις και τα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων.
Ως το τέλος του 2012 τα εθνικά μητρώα θα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένα ώστε να επιτρέπεται στις αρχές κρατών - μελών, να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με μια επιχείρηση ενός άλλου κράτους μέλους. Τέλος, οι επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να έχουν καταδικαστεί για σοβαρά ποινικά αδικήματα που σχετίζονται με τις οδικές μεταφορές, ενώ οι διευθυντές τους θα πρέπει να υποβάλλονται σε υποχρεωτικές γραπτές εξετάσεις, που θα διοργανώνουν τα κράτη - μέλη, για να αποδείξουν τις ικανότητές τους.

Χρόνος εργασίας των οδηγών πούλμαν


Σχετικά με το χρόνο εργασίας, οι οδηγοί διεθνών δρομολογίων θα μπορούν εκ νέου να δουλεύουν 12 συνεχείς ημέρες, σύμφωνα με τον κανονισμό. Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη στιγμή, βάσει οδηγίας που τέθηκε σε ισχύ το 2007, οι οδηγοί πούλμαν υποχρεούνται να λαμβάνουν ένα ρεπό κάθε έξι ημέρες. Αυτό υποχρεώνει τα ταξιδιωτικά γραφεία να απασχολούν δύο οδηγούς ανά ταξίδι. Το γεγονός αυτό αυξάνει την τιμή του ταξιδίου και τελικά επιβαρύνει τον επιβάτη.
Η νέα ρύθμιση, που θα τεθεί σε ισχύ την 1 Ιανουαρίου 1010, συνοδεύεται από αυστηρές προϋποθέσεις.
Μεταξύ άλλων, το δωδεκαήμερο ταξίδι θα πρέπει να αφορά ένα δρομολόγιο.
Επιπλέον, κατά την επιστροφή τους, οι οδηγοί θα δικαιούνται είτε 2 κανονικές εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης ή 1 μειωμένη εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης τουλάχιστον εικοσιτετραώρου διαρκείας.
Η συμφωνία αναφέρει ακόμη ότι, μετά την 1 Ιανουαρίου 2014, για οδήγηση που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της περιόδου από τις 10 μ.μ. έως τις 6 π.μ. το όχημα θα πρέπει να είναι επανδρωμένο με περισσότερα του ενός άτομα, διαφορετικά η περίοδος θα μειώνεται σε τρεις ώρες.

Περισσότερα στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Μαΐου που κυκλοφορεί

Στο ίδιο τεύχος #253

Scania: 40χρόνια V8
Εργοταξιακά Volvo
PreviousNext