Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Τα δύσκολα τώρα αρχίζουν... Διαβάζοντας κανείς τους τίτλους των εφημερίδων και παρακολουθώντας τα δελτία ειδήσεων στην TV έμενε με την εντύπωση ότι το πρόβλημα της οικονομικής βοήθειας προς τη χώρα
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Τα δύσκολα τώρα αρχίζουν...

Διαβάζοντας κανείς τους τίτλους των εφημερίδων και παρακολουθώντας τα δελτία ειδήσεων στην TV έμενε με την εντύπωση ότι το πρόβλημα της οικονομικής βοήθειας προς τη χώρα μας τακτοποιήθηκε. Δεν συνέβη κάτι τέτοιο, δυστυχώς. Θα μας βοηθήσουν με χρήμα μόνο αν πρόκειται να... πτωχεύσουμε. Και μάλιστα με ομόφωνη απόφαση των 27 χωρών-μελών της Ε.Ε. και με δικαίωμα βέτο. Αν μία χώρα δεν μας γουστάρει, μπορεί να μπλοκάρει τη βοήθεια. Με δυο λόγια, η ιστορία παίχτηκε μήπως και πέσουν τα επιτόκια δανεισμού ώστε να δανειστούμε φθηνότερο χρήμα. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να δείξουμε φερεγγυότητα. Να δείξουμε ότι δεν είμαστε χώρα υψηλού κινδύνου (για δανεισμό). Που σημαίνει ότι η κυβέρνηση πρέπει να πάρει και άλλα, πρόσθετα μέτρα ενίσχυσης της Οικονομίας, πιο αυστηρά, βαθειά φορομπηχτικά. Επομένως, τα δύσκολα τώρα αρχίζουν.

Ωστόσο, θα μας σώσει το... Φορτηγό

Μέσα λοιπόν σ' αυτό το κλίμα, βομβαρδιζόμαστε καθημερινά από άστοχες δηλώσεις πολιτικών, αλλά και δημοσιεύματα ευφάνταστων και πάντως απληροφόρητων δημοσιογράφων.
Έτσι, λοιπόν, για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η σωτηρία της χώρας θα έρθει με το άνοιγμα του επαγγέλματος των μεταφορέων. Είπε, κατά λέξη: «Αντί η κυβέρνηση να ψηφίζει εξαιρετικά περίπλοκα γραφειοκρατικά νομοσχέδια αμφίβολης αποτελεσματικότητας, καλύτερο θα ήταν να κάνει διαρθρωτικές παρεμβάσεις ως προς το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων - βεβαίως με λελογισμένο τρόπο. Δεν μπορεί όμως, επί παραδείγματι, να ανεχόμαστε ένα μονοπώλιο που επιβαρύνει τα μεταφορικά, οδηγώντας σε αύξηση στα κόμιστρα των εμπορευμάτων, μεγαλύτερη από εκείνη του πληθωρισμού».


Και ο δημοσιογράφος Αντώνης Κεφαλάς, στο «Πρώτο Θέμα» γνωρίζει ότι οι άδειες κοστίζουν 1 εκατ. ευρώ (καλά διαβάσατε) και προτρέπει την κα Λούκα Κατσέλη να εκδώσει άδειες για φορτηγά γράφοντας κατά λέξη: «Η κυρία Λούκα Κατσέλη έχει από το νόμο το δικαίωμα να εκδώσει άδειες για φορτηγά -σήμερα κοστίζουν 1 εκατ. η μία. Αν το κάνει θα έχουμε ασφαλέστερα, ταχύτερα και σαφέστατα πιο οικονομικά φορτηγά. Δεν μπορεί όμως να αντέξει μία απεργία των βυτιοφόρων. Και όμως: ανοίγοντας αυτό το κλειστό επάγγελμα θα ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και το ΑΕΠ της χώρας θα κερδίσει περίπου 1,5%».
Από την επόμενη ημέρα, υπήρξαν έντονες αντιδράσεις αγανάκτησης των αυτοκινητιστών, αρκετές από τις οποίες έφταναν στο Τ&Τ. Χαρακτηριστικό είναι το mail των κ.κ. Θόδωρου Αβραμίδη και Θανάση Παπαδόπουλου (lemon2002gr@yahoo.gr) στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρουν για το συγκεκριμένο δημοσίευμα: «Θα θέλαμε ειλικρινά να μάθουμε πότε και πού και πώς μια άδεια φορτηγού δημοσίας χρήσεως, άξιζε ή αξίζει το ποσό του 1 εκ. ευρώ! Πολύ πρόσφατα φορτηγό αυτοκίνητο και άδεια δημοσίας χρήσεως μαζί, πουλήθηκαν μόλις 58.000 ευρώ. Όπως καταλαβαίνετε, ως επαγγελματίες θα ήμασταν διατεθειμένοι να προσφέρουμε στον παραπάνω «καλά πληροφορημένο» δημοσιογράφο, 500 χιλιάδες ευρώ τουλάχιστον, ως ... δώρο αν κατάφερνε να μας εξασφαλίσει το ποσό του 1 εκ. για να πουλήσουμε τις δικές μας περιουσίες...».


Βέβαια, οι κ.κ. Αβραμίδης και Παπαδόπουλος δεν παραλείπουν να αναφερθούν και στα συνδικαλιστικά όργανα: «Εκείνο που δεν κατανοούμε και δεν καταλαβαίνουμε, είναι αν όλα τα παραπάνω, τα ακούνε και τα βλέπουν τα συνδικαλιστικά μας όργανα. Δεν έχουμε δει κανέναν να τοποθετείται και να προσπαθεί να αποκαταστήσει την αλήθεια. Αδιαφορούν πλήρως και αφήνουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να αμαυρώνουν το επάγγελμά μας, και να μεταδίδουν αν όχι ψευδείς, τουλάχιστον ανακριβείς πληροφορίες».
Για τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, εμείς να υπενθυμίσουμε ότι ο πατέρας του, Κωνσταντίνος, πρωθυπουργός της χώρας το 1992, είχε δηλώσει στο περιοδικό μας (τεύχος Νο 55 - Οκτώβριος 1992), ότι «σε καμία περίπτωση δεν απελευθερώνεται το επάγγελμα του μεταφορέα ΦΔΧ και καμία άδεια δεν πρόκειται να δοθεί», εξηγώντας τους λόγους. Φυσικά, δεχόμαστε αγαπητέ Κυριάκο, ότι από τότε πολλά πράγματα έχουν αλλάξει γι' αυτό και οι ίδιοι οι αυτοκινητιστές μετέχουν στο υπό σύνταξη σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό των οδικών μεταφορών, το οποίο σύντομα θα πάρει τη μορφή νομοσχεδίου προς διαβούλευση προκειμένου να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.


Επομένως, το νομοσχέδιο για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, δεν περιλαμβάνει τα φορτηγά τα οποία εξαιρούνται, όπως επανειλημμένα έχουμε γράψει.

Προχωρεί η Επιτροπή


Στο μεταξύ, όπως δήλωσε στο Τ&Τ ο Χαράλαμπος Δαδίτσιος, «η Επιτροπή εκσυγχρονισμού προχωρεί κανονικά και μέχρι στιγμής κινείται εντός των πλαισίων εκείνων που βρίσκουν σύμφωνους και τους αυτοκινητιστές».
«Είναι ανάγκη το ελληνικό αυτοκίνητο να γίνει περισσότερο ανταγωνιστικό, ιδιαίτερα έναντι των γειτόνων μας που σήμερα κυριαρχούν στα Βαλκάνια και στη χώρα μας με αποτέλεσμα και το Ελληνικό Δημόσιο να χάνει μεγάλα ποσά, καθώς οι μεταφορές με τα ξένα κοινοτικά αυτοκίνητα (π.χ. Κυπριακά) δεν έχουν ΦΠΑ», συμπλήρωσε ο κ. Δαδίτσιος.


Για το θέμα εξάλλου της αλλαγής του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινητιστών, επανέλαβε ότι και αυτό είναι ένα μέτρο προς τον εκσυγχρονισμό, αφού ο ιδιοκτήτης του φορτηγού θα λειτουργεί πλέον ως επιχειρηματίας και θα έχει καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης. Αποκάλυψε επίσης ότι καταβάλλονται προσπάθειες, τουλάχιστον για τον πρώτο χρόνο, ο συντελεστής ΦΠΑ να είναι στο 10% (επί των φορτωτικών) και να υπάρχει ένα αφορολόγητο όριο στο εισόδημα του αυτοκινητιστή, μετά το οποίο να επιβάλλεται η φορολογία εισοδήματος από το επάγγελμα.
Γεγονός είναι πάντως, ότι θα υπάρξει μια άμεση συσχέτιση της θεσμικής μεταρρύθμισης (εκσυγχρονισμός) και της φορολογίας των φορτηγών και αυτή η συσχέτιση θα επέλθει με μεταγενέστερες αποφάσεις των συναρμόδιων υπουργών που θα τις δούμε φέτος.

Θετική εξέλιξη

Το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR και ο υπογράφων, θεωρεί ότι και τα δύο νομοθετήματα (εκσυγχρονισμός και φορολογικό) αποτελούν θετική εξέλιξη και αναγκαίο βήμα για τη βελτίωση των οδικών μεταφορών στη χώρα μας με ευεργετικές επιπτώσεις ειδικά για τον αυτοκινητιστή και για το επάγγελμα του μεταφορέα γενικότερα. Για το επόμενο τεύχος και με βάση τα νεότερα στοιχεία που θα έχουμε στη διάθεσή μας, θα αναλύσουμε ποια είναι τα οφέλη που προκύπτουν και πώς θα γίνουν εκμεταλλεύσιμα από τον αυτοκινητιστή.

Πλαφόν - Πειράματα με τα καύσιμα

Η αδυναμία του κρατικού μηχανισμού να ελέγξει τη διακίνηση των καυσίμων από το διυλιστήριο μέχρι τον καταναλωτή, έφερε το περιβόητο πλαφόν σε οκτώ νομούς της χώρας, αλλά με αρνητικά αποτελέσματα, δηλαδή παραπέρα αυξήσεις των τιμών σε όλους τους υπόλοιπους νομούς. Και αυτό, γιατί η τιμή του ντήζελ στην αντλία, πλησίασε ή άγγιξε εκείνη του πλαφόν, ενώ υπήρχε η δυνατότητα να πωλείται φθηνότερα. Αλλά και στους οκτώ νομούς, οι πρατηριούχοι έκλεισαν τα βενζινάδικά τους, διαμαρτυρόμενοι για την κυβερνητική απόφαση που επέβαλε πλαφόν σε αυτούς, όχι όμως και στα διυλιστήρια, τα οποία φυσικά πουλούσαν τα καύσιμα στις υψηλότερες τιμές, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια κέρδους στους πρατηριούχους. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι στους έξι νομούς που επεβλήθη το πλαφόν, η τιμή του ντήζελ ήταν: Δωδεκάνησα 1,240, Ηράκλειο 1,281, Θεσπρωτία 1,271, Λασίθι 1,275, Ρέθυμνο 1,294 και Χανιά 1,289.

Ανοίγουν τα Τέμπη για το Πάσχα

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. ανακοίνωσε ότι «από την Μεγάλη Πέμπτη 1η Απριλίου έως και τη Δευτέρα 12 Απριλίου 2010 θα δοθεί προσωρινά στην κυκλοφορία η Εθνική Οδός στην κοιλάδα των Τεμπών». Εξηγούσε, κατόπιν, την τεχνική πρόοδο των εργασιών που επέτρεψαν μεν το προσωρινό άνοιγμα, αλλά και το εκ νέου κλείσιμο για ακόμα έναν μήνα μέχρι την αποπεράτωση όλων των αναγκαίων εργασιών.
Πάντως, η κυκλοφορία θα είναι ελεγχόμενη, χαμηλών ταχυτήτων και ίσως υπάρξουν και ελεγχόμενες διελεύσεις φορτηγών. Από τους περιορισμούς ή μη που θα τεθούν στα φορτηγά, θα εξαρτηθεί αν θα γιορτάσουν το άνοιγμα των Τεμπών οι αυτοκινητιστές και αν θα ψήσουν αρνιά το Πάσχα στην Αγία Παρασκευή.

«Έτος 23. Σας ευχαριστούμε»


Περάσαμε με το τεύχος αυτό στο 23ο έτος από την έκδοση του πρώτου τεύχους του «ΤΡΟΧΟΙ & TIR» και ο εκδότης του αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τους χιλιάδες των αναγνωστών που όλα αυτά τα χρόνια έμειναν και παραμένουν πιστοί αναγνώστες του περιοδικού.
Αρκετοί από αυτούς ήταν τότε (1988) μικρά παιδιά, γιοι ή ανίψια αυτοκινητιστών που ζητούσαν λεφτά από τον μπαμπά ή τον θείο, για ν' αγοράσουν γι' αυτούς το ΤΡΟΧΟΙ & TIR μόνο και μόνο για να έχουν την ευκαιρία να το ξεφυλλίσουν, για να δουν τις φωτό των φορτηγών.
Σήμερα, το ίδιο περιοδικό βρίσκεται στην καμπίνα του δικού τους φορτηγού, της δεύτερης γενιάς των αυτοκινητιστών και αποτελεί το στάνταρ μέσο της επαγγελματικής τους ενημέρωσης. Γεμάτο ειδήσεις, ρεπορτάζ, παρουσιάσεις νέων μοντέλων και ό,τι άλλο ενδιαφέρει τον κόσμο της Μεταφοράς, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στις σελίδες που ακολουθούν.
Ευχαριστούμε όλους τους αναγνώστες μας, παλιούς και νέους, για την στήριξη που παρέχουν στην έκδοσή μας αυτή και τους διαβεβαιώνουμε ταυτόχρονα ότι θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας για πληρέστερη, πιο διευρυμένη, αλλά πάντα έγκυρη ενημέρωση και με απόλυτο σεβασμό προς τον αναγνώστη.
Τον ίδιο σεβασμό που επιδεικνύουμε και προς τον διαφημιζόμενο, τον επιχειρηματία που πληρώνει χρήματα για να επικοινωνεί τα προϊόντα του, τις υπηρεσίες του μέσα από τις σελίδες του Τ&Τ. Του περιοδικού που ποτέ δεν τον εξαπάτησε με πλαστές κυκλοφορίες, και ανύπαρκτες αναγνωσιμότητες.
Το περιοδικό Τ&Τ είναι το μόνο έντυπο του χώρου που θέτει στη διάθεση των διαφημιζομένων τα επίσημα στοιχεία κυκλοφοριών, τα οποία είναι οι εκκαθαρίσεις του πρακτορείου διανομής (βλέπε σελίδες 31-33 του ΤΡΟΧΟΙ & TIR Απριλίου που κυκλοφορεί).


Καλό δρόμο σε όλους,

Στο ίδιο τεύχος #264

Πηγή ΣΕΑΑ
Νέο Doblo Cargo
Volvo FMX
PreviousNext