Διάστημα Ιανουάριος - Μάιος 2010
Δραματική συνεχίζεται η πτώση στις πωλήσεις των καινούργιων λεωφορείων πάνω από 35 θέσεις (-91,5%) στα μεσαία 20-34 θέσεων (-33,3%) και στα mini bus (-89,1%), ενώ συγκρατημένη εμφανίζεται η πτώση στα καινούργια φορτηγά με -25,6 για τα βαριά και -24,2% για τα ελαφρά - μεσαία.
Η μεγάλη έκπληξη αποτυπώνεται στον πίνακα των πωλήσεων των ελαφρών μέχρι 3,5 τόνους, van και pick-up επαγγελματικών που κλείνει το πρώτο τετράμηνο του χρόνου με θετικό πρόσημο +8,38% επιβεβαιώνοντας την παράδοση που θέλει το επαγγελματικό να «ξελασπώνει» τις εταιρείες που καταγράφουν σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις των Ι.Χ. επιβατικών.
Δεύτερη έκπληξη η κίνηση στα μεταχειρισμένα που συνεχώς ανακάμπτει με τα ελαφρά - μεσαία 3,5 - 8 τόνους να καταγράφουν εντυπωσιακή άνοδο +34,6% και τα βαριά μεταχειρισμένα να βρίσκονται σχεδόν στα ίδια με πέρυσι επίπεδα (-2,52%).
Η «ψαλίδα» ανάμεσα στα καινούργια και μεταχειρισμένα
Παρά την πτώση των βαρέων καινουργών φορτηγών και τη συγκράτηση των μεταχειρισμένων της ίδιας κατηγορίας, η «ψαλίδα» ανάμεσά τους ξανανοίγει υπέρ των μεταχειρισμένων μετά από μια πενταετία 2004-2008, κατά την οποία σταθερά έκλεινε υπέρ των καινουργών. Φέτος έχουμε «ψαλίδα» 80,88% στα μεταχειρισμένα και 19,12% καινουργών, μια εικόνα που θα ήταν τελείως διαφορετική, αν η κυβέρνηση διατηρούσε το μέτρο της απόσυρσης.
Επίσης, στην κατηγορία των ελαφρών - μεσαίων από 3,5 - 8 τόνους το 84,3% των ταξινομήσεων αφορούσε μεταχειρισμένα και μόνο 15,7% καινούργια. Πρόκειται δηλαδή για μια σημαντική στροφή προς το μεταχειρισμένο και μάλιστα προς τη συγκεκριμένη μάρκα (Mercedes) που ανέκαθεν μονοπωλούσε τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Επανερχόμενοι στα καινούργια βαριά φορτηγά, το πρώτο τετράμηνο του χρόνου βρίσκει, όπως πάντα τη Mercedes να προηγείται, οπότε η μάχη είναι για τη δεύτερη θέση και τις επόμενες με βασικούς ανταγωνιστές τη ΜΑΝ, την Iveco και τη Volvo, ενώ, αν μιλήσουμε για βαριά φορτηγά και τράκτορες οι δύο σουηδοί μοιράζονται το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας δεχόμενοι όμως και οι δύο τον ανταγωνισμό της ΜΑΝ και της Mercedes ειδικά στην αγορά των τετραξονικών. Η DAF από την πλευρά της φαίνεται ότι και φέτος θα διατηρήσει ένα ικανοποιητικό μερίδιο ανάλογο εκείνου που η ολλανδική μάρκα κατέχει στην Ευρώπη γενικότερα.
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στον τομέα των επιχειρήσεων μια μεγάλη βορειοελλαδίτικη φίρμα με επεκτάσεις και στα Βαλκάνια, σκόνταψε για τα καλά και βρέθηκε στο «κόκκινο», ενώ χωρίς πωλήσεις βρίσκεται από την αρχή του χρόνου η μάρκα που αντιπροσωπεύει.