Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Στην αντίστροφη μέτρηση Μια ανάσα μάς χωρίζει από την ψήφιση του νομοσχεδίου, το οποίο μέσα στις επόμενες βδομάδες θα κατατεθεί στη Βουλή. Μέχρι το κλείσιμο του περιοδικού περνούσε από τη μια επιτρο
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:27
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην αντίστροφη μέτρηση

Μια ανάσα μάς χωρίζει από την ψήφιση του νομοσχεδίου, το οποίο μέσα στις επόμενες βδομάδες θα κατατεθεί στη Βουλή. Μέχρι το κλείσιμο του περιοδικού περνούσε από τη μια επιτροπή στην άλλη προκειμένου να ελεγχθεί από νομικής πλευράς το περιεχόμενό του και κατά πόσο αυτό δεν έρχεται σε αντίθεση με τις συνταγματικές διατάξεις ή με άλλους μη καταργούμενους νόμους.


Διαδικασία τυπική. Για την κυβέρνηση το ουσιαστικό μέρος, δηλαδή το περιεχόμενο έχει λήξει, ή σχεδόν έχει λήξει, αφού και κατά τη συζήτησή του στη Βουλή παραμένει ανοιχτό για τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής.


Ωστόσο, μετά από τη δημόσια «διαβούλευσή» του, στο διαδίκτυο, ξεκίνησαν οι παρεμβάσεις, όπως αποκαλύψαμε στο προηγούμενο τεύχος και για τις οποίες δεν υπήρξε καμιά επίσημη ενημέρωση προς τους συνδικαλιστές, ούτε κλήθηκαν στο υπουργείο, παρά το αίτημα που διατύπωσαν, όπως μας ανέφερε ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, Γιώργος Τζωρτζάτος.

Μιλώντας μαζί του, όπως και με τον προκάτοχό του, Χαράλαμπο Δαδίτσιο, δήλωσαν κατηγορηματικά στο «Τ&Τ», ότι οι «κόκκινες γραμμές» που έχουν θέσει για την προστασία των συμφερόντων των αυτοκινητιστών ισχύουν και η τυχόν παραβίασή τους σημαίνει ξεσηκωμό του Κλάδου με δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις.
Αυτό πάντως που πληροφορηθήκαμε είναι, ότι το σχέδιο νόμου τροποποιήθηκε μετά τις έντονες πιέσεις των Επιμελητηρίων, των διαμεταφορέων και των βιομηχάνων, τις θέσεις των οποίων αποδέχτηκε ο υπουργός Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου ως λογικοφανείς και με το σκεπτικό ότι έτσι θα αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα των προϊόντων, η γνωστή δηλαδή «καραμέλα» που καθημερινά διαψεύδεται στην πράξη, αφού αποδεδειγμένα η φθηνότερη μεταφορά βρίσκεται στο Φ.Δ.Χ. και είναι οι δημόσιες εμπορευματικές μεταφορές που προσφέρουν το χαμηλότερο κόστος στη διαμόρφωση της τιμής των προϊόντων.

Ενημέρωση η πιο σωστή αντίδραση


Το περιοδικό «Τ&Τ» έχει επανειλημμένα τονίσει προς τις Ομοσπονδίες των Φ.Δ.Χ. ότι η καλύτερη αντίδραση κατά των θεωριών του Μίχαλου και των βιομηχάνων είναι η ενημέρωση των φορτωτών, του κάθε εμπορευόμενου ή βιομηχάνου που διακινεί πρώτες ύλες ή έτοιμα προϊόντα με μια ολοκληρωμένη και συντονισμένη καμπάνια, η οποία, όχι μόνο θα απαντά στους «πολέμιους» του Φ.Δ.Χ., αλλά θα είναι ταυτόχρονα και ένα αποδοτικό μάρκετινγκ για την αύξηση του μεταφορικού έργου των Φ.Δ.Χ. με παράλληλο όφελος για την οικονομία και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων. Γιατί, δεν αρκεί ο Μεταφορέας να γνωρίζει ότι προσφέρει φθηνό ναύλο, πρέπει να πειστεί γι' αυτό και ο πελάτης-φορτωτής.


Με την ευκαιρία να σημειώσω, ότι έχουμε διαθέσιμη μελέτη της Π.Ο.Ε.ΜΙ.Φ.Α. (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Μικρών Φορτηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ.), που θα δημοσιεύσουμε στο επόμενο τεύχος σύμφωνα με την οποία, το νομαρχιακό Φ.Δ.Χ. είναι κατά πολύ φθηνότερο των εταιρειών courier, ενώ και ο Χαράλαμπος Δαδίτσιος έχει ολοκληρώσει ανάλογη έρευνα που επίσης αποδεικνύει τις μεγάλες διαφορές στο κόστος Φ.Δ.Χ. και Φ.Ι.Χ., αλλά και των σημαντικών έμμεσων πλεονεκτημάτων για τον φορτωτή από την χρήση του Φ.Δ.Χ. (ευθύνη μεταφοράς, ασφάλεια προϊόντων, διάθεση κεφαλαίων σε παραγωγικές δράσεις αντί της αγοράς φορτηγών κ.ά.).

«Ένα απλό παράβολο» για τις άδειες δημοσίας


Εμμέσως πλην σαφώς, ο Γ.Γ. του υπουργείου, Χάρης Τσιόκας, προσδιόρισε τον χρονικό ορίζοντα απομείωσης του κόστους της άδειας λέγοντας: «Πιστεύουμε ότι μέσα στα δύο - τρία χρόνια που έρχονται, θα υπάρχει πλήρης πρόσβαση και οι προϋποθέσεις για την απόκτηση φορτηγού δημοσίας χρήσης θα είναι απλές και ξεκάθαρες: Οικονομική επιφάνεια, άδεια πρόσβασης στο επάγγελμα του μεταφορέα, ένα απλό παράβολο για να μπορεί κανείς να αδειοδοτείται και τέλος, συγκρότηση επιχείρησης».
Εμείς δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτα, αφού τα λόγια του Γενικού είναι ξεκάθαρα. Αρκεί μόνο να θυμίσουμε αυτό που έχουμε γράψει, ότι στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο το κόστος απόκτησης της άδειας από το κράτος θα είναι σημαντικά μειωμένο από το αρχικώς ανακοινωθέν και ότι μετά από δύο χρόνια, το υπουργείο θα προβεί σε αναπροσαρμογή (φυσικά προς τα κάτω) της αξίας της άδειας, οπότε... ερχόμαστε στα λόγια του κ. Τσιόκα. Η ομιλία του Γ.Γ. στη σελίδα 14 του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί.

Η συνήθης καλοκαιρινή κινδυνολογία


Κάθε χρόνο, τον Ιούνιο μήνα, προβάλλουν «καρμπονιζέ» τα γνωστά δημοσιεύματα περί δήθεν ανεπάρκειας των ελληνικών φορτηγών να καλύψουν τις εξαγωγικές ανάγκες της χώρας και εξαιτίας αυτής της ανεπάρκειας τα κόμιστρα εξαγωγής εκτοξεύονται στα ύψη. Σας μεταφέρω αυτούσια μια παράγραφο ενός τέτοιου δημοσιεύματος: «...Εάν συνεχιστούν οι υπέρμετρες απαιτήσεις των εγχώριων μεταφορέων και οι αυξήσεις στα ναύλα, ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν αδιάθετες πολλές ποσότητες νωπών οπωροκηπευτικών και να χαθούν προγραμματισμένες συμφωνίες με αλυσίδες λιανικής πώλησης στην Ευρώπη, με ό,τι αυτό θα σημάνει για το εισόδημα των αγροτών - παραγωγών φρουτολαχανικών, υπογραμμίζουν οι εκπρόσωποι των εξαγωγικών φορέων».

Όχι στις τριγωνικές


Η αλήθεια είναι ότι οι εξαγωγείς δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν αλβανικά, σκοπιανά και κυρίως τούρκικα φορτηγά για τις φετινές εξαγωγές τους, καθώς το υπουργείο ΥπΜεΔι. αρνήθηκε την παραχώρηση τριγωνικών αδειών σε φορτηγά τρίτων χωρών - και πολύ καλά έκανε.


Σύμφωνα με τους «εκπροσώπους των εξαγωγέων» το ελληνικό φορτηγό που δεν έχει καθόλου βιομηχανική εξαγωγή, θα έπρεπε να στερηθεί και το εποχικό μεταφορικό έργο των οπωρολαχανικών και αυτό να δοθεί στα αλλοδαπά ή στα αλλοδαπά ελληνικών συμφερόντων μόνο και μόνο επειδή απασχολούν φθηνούς οδηγούς και έχουν φθηνότερο πετρέλαιο. Άλλωστε οι κατ' έτος υποκινητές των δημοσιευμάτων περί δήθεν ανεπάρκειας των Ελληνικών φορτηγών είναι οι συνήθεις ναυλωτές αυτών των ξένων φορτηγών, το κόστος των οποίων συγκρίνουν με τα ελληνικά ΦΔΧ, αλλά ποτέ δεν συγκρίνουν το κόστος των Ελληνικών με εκείνο της δυτικής Ευρώπης και των κοινοτικών.

Πού έχουν δίκιο


Ωστόσο, θα ήμασταν άδικοι, αν αγνοούσαμε το γεγονός ότι οι εξαγωγείς οπωροκηπευτικών απαιτούν διαθεσιμότητα φορτηγών, γιατί το απαιτεί η ίδια η δουλειά τους, η φύση του εξαγώγιμου προϊόντος που είναι ευαλλοίωτο και από την στιγμή της συσκευασίας του, ο χρόνος μετράει αντίστροφα, και πρέπει οπωσδήποτε να φτάσει στις αγορές συγκεκριμένη ώρα, γιατί διαφορετικά χάνεται η φρεσκάδα του, αλλά και ο χρόνος παράδοσης σύμφωνα με τα συμβόλαια.


Χωρίς, να παραδεχόμαστε έμμεσα, ότι αυτό μπορεί ν' ανεβάζει τους ναύλους, υπάρχουν περιπτώσεις, ελάχιστες, που πραγματικά καθυστερεί η φόρτωση, γιατί δεν βρέθηκε το(α) φορτηγό(α). Αιτία η ανυπαρξία οργάνωσης των φορτηγών και των διεθνομεταφορέων, η απουσία κεντρικού συντονιστικού οργάνου που, δυστυχώς, δεν υπάρχει, αφού ο ρόλος της Ο.Φ.Α.Ε. και του προέδρου της περιορίζεται μόνο στην έκδοση των TIR.

Βεβαιώσεις


Επανεξετάζει το υπουργείο ΥπΜεΔι το θέμα των βεβαιώσεων μετά και τα δημοσιεύματα του περιοδικού «Τ&Τ» και δεν αποκλείεται να καταργηθούν αφού, όπως γράψαμε και στο προηγούμενο τεύχος, η βεβαίωση περιττεύει εφόσον τα ΚΤΕΟ διαθέτουν -και πρέπει να διαθέτουν- τη συσκευή «ρίντερ» που διαβάζει το ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα.


Από την άλλη, η καταβολή των 10 ευρώ στο Σωματείο υπό τη μορφή ενίσχυσης, κρίνεται άδικη από τους αυτοκινητιστές που ήδη έχουν πληρώσει πολλαπλάσια χρήματα για την απόκτηση του σήματος, ενώ τα ίδια τα Σωματεία θεωρούν αυτά τα χρήματα αναγκαίο πόρο για την επιβίωσή τους και δεν λείπουν οι βολές κατά του «Τ&Τ» που έχει ταχθεί κατά της βεβαίωσης (διάβαζε προηγούμενο τεύχος).


Πάντως, έγινε γνωστό, ότι όσοι αυτοκινητιστές δεν θέλουν να καταβάλουν τα 10 ευρώ στο Σωματείο τους, μπορούν να το προμηθεύονται δωρεάν από το ΠΣΧΕΜ, κάτι που πρακτικά δεν έχει βάση, αφού είναι αδύνατον ο αυτοκινητιστής στην περιφέρεια, στα νησιά κ.λπ. να αφήσει τη δουλειά του και να μεταβεί προσωπικά στο κέντρο της Αθήνας για να γλιτώσει τα 10 ευρώ.

«Σωτηρία Οδός»


«Σωτηρία Οδός» θα πρέπει να ονομαστεί, όταν κατασκευαστεί, ο αυτοκινητόδρομος από την Υλίκη στην Ελευσίνα ο οποίος όχι μόνο θα συντομεύει τα ταξίδια των φορτηγών, αλλά θα απαλλάσσει τον Κηφισό και την Αττική Οδό από το τεράστιο φόρτο των αυτοκινήτων. Και μόνο το σχεδιάγραμμα της χάραξης του δρόμου (βλέπε σελίδα 16 στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου που κυκλοφορεί) μας ανακουφίζει. Αξίζει να περιμένουμε έστω και 5 χρόνια...

Οι μνηστήρες του ΟΣΕ


Ξεκίνησε, επιτέλους, η διαδικασία πώλησης του 49% του ΟΣΕ από την κυβέρνηση, αν και θα έπρεπε να αφορά σε μεγαλύτερο ποσοστό, εκτός και αν ο «στρατηγικός επενδυτής» του 49% θα μπορέσει να απαλλάξει τον έλληνα φορολογούμενο από τα 900 εκατ. ευρώ τον χρόνο (ή 2,5 εκατ. ευρώ την ημέρα) που στοιχίζει ο Οργανισμός της κλεψιάς, της ρεμούλας και των τεμπέληδων.

Θυμίζουμε τα βαγόνια που πρόσθεσαν οι επιτήδειοι στους συρμούς ετσιθελικά, χωρίς να ρωτούν κανέναν, μεταφέροντας κάθε λογής παράνομα εμπορεύματα και θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Θυμίζουμε τα απίστευτα επιδόματα που είχαν σκαρφιστεί για να τριπλασιάζουν τους μισθούς τους, με αποκορύφωμα εκείνο το «επίδομα ακριβείας», δηλαδή αν ο συρμός φτάνει στην ώρα του ο μηχανοδηγός έχει λαμβάνειν «επίδομα ακριβείας» (χρονικής), λες και εμείς τον πληρώνουμε για να φτάσει καθυστερημένα!!!


Πάντως, πληροφορίες του «Τ&Τ» αναφέρουν, ότι οι μνηστήρες του ΟΣΕ είναι οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, αλλά και γνωστές πολυεθνικές, όπως η ΙFΒ, η P&O Ferrymasters και η Hupac, οι οποίες άλλωστε κατέχουν το μεγαλύτερο κομμάτι στην αγορά διακίνησης εμπορευμάτων με κοντέινερ στα πλαίσια διενέργειας συνδυασμένων μεταφορών, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και μέσω της Ελλάδας προς τις όμορες βαλκανικές χώρες και αντίστροφα.

Νοθεία καυσίμων


Καλά έκανε ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης και εκτόξευσε στα ύψη τα πρόστιμα για την πάταξη της νοθείας στα καύσιμα (ξεκινούν από 5.000 και φτάνουν στα 500.000 ευρώ). Όμως το φαινόμενο της νοθείας δύσκολα θα εκλείψει και αυτό εγκυμονεί τεράστιο κίνδυνο για τους αυτοκινητιστές που τυχόν θα φουλάρουν νοθευμένο καύσιμο και θα πέσουν στον έλεγχο. Αυτόματα θεωρούνται δράστες διακίνησης νοθευμένου πετρελαίου. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αποδείξουν ότι δεν είναι διακινητές και ότι φουλάρουν από το τάδε πρατήριο. Αυτό, δεν είναι καθόλου εύκολο δικαστικά, γιατί το τιμολόγιο δεν αρκεί, αν μάλιστα δεν έχει εκδοθεί την ίδια μέρα, ούτε αν γίνει έλεγχος (εκ των υστέρων) στο πρατήριο σημαίνει, ότι σ' αυτό θα βρεθεί το νοθευμένο πετρέλαιο.


Γι' αυτό, καλό θα είναι οι αυτοκινητιστές να φουλάρουν από γνωστά τους πρατήρια ή σε εκείνα που τα θεωρούν εγγυημένα.

Καλό δρόμο σε όλους

PreviousNext