Όπως αναφέρουμε στο Σημείωμα του εκδότη, το ΤΡΟΧΟΙ & TIR δεν μπορεί να μείνει στα επικριτικά σχόλια, ούτε να συνεχίσει τους αφορισμούς. Πρέπει πρώτιστα, να παραμείνει στο πλευρό των αυτοκινητιστών και με κάθε τρόπο να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τη νέα κατάσταση. Αν το υπουργείο ΥπΜεΔι τους έριξε στα βαθιά, ας έχουν ένα σωσίβιο, μια σωστή και έγκυρη ενημέρωση.
Ξεκινάμε, λοιπόν, από αυτό το τεύχος την προσπάθειά μας. Στις σελίδες από 70 μέχρι και 79 του τεύχους που κυκλοφορεί, δημοσιεύουμε το πρώτο και απαραίτητο θέμα που είναι η ίδρυση Ανώνυμης ή Περιορισμένης Ευθύνης Εταιρείας. Πώς αυτές ιδρύονται, πόσο κοστίζει η ίδρυσή τους, ποια είναι τα βήματα και με ποιά σειρά πρέπει να τ' ακολουθήσετε, τις διαφορές της μίας από την άλλη κ.ά.
Μόλις το νομοσχέδιο ψηφιστεί και γίνει νόμος του κράτους με τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, θα μελετηθεί από ολιγομελή ομάδα έμπειρων οικονομολόγων και φοροτεχνικών, ώστε έγκυρα πλέον να δημοσιεύσουμε το δεύτερο μέρος σχετικά με τις διαφορές ανάμεσα στους τέσσερις (4) τρόπους με τους οποίους μπορεί να συσταθεί η Α.Ε. ή η Ε.Π.Ε
Θυμίζουμε, ότι αυτοί οι τρόποι είναι:
Οι 4 τρόποι για τη σύσταση ΑΕ ή ΕΠΕ
• Με εισφορά της κυριότητας Φ.Δ.Χ. Στην περίπτωση αυτή κεφάλαιο της εταιρείας αποτελεί η αξία των εισφερομένων οχημάτων (Φ.Δ.Χ., ρυμουλκουμένων και ημι-ρυμουλκουμένων) που έχουν ειδική άδεια κυκλοφορίας, η άυλη υπεραξία των οικείων αδειών ΦΔΧ, καθώς και η τυχόν καταβολή σε χρήμα. Η εκτίμηση της αξίας των οχημάτων και της άυλης υπεραξίας των οικείων αδειών ΦΔΧ γίνεται κατά παρέκκλιση του άρθρου 9 του Ν. 2190/1920, από την Εκτιμητική Επιτροπή του άρθρου 7 του παρόντος νόμου.
• Με μίσθωση των Φ.Δ.Χ.. Στην περίπτωση αυτή το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας καταβάλλεται σε χρήμα και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο προβλεπόμενο για τις Α.Ε. ή τις Ε.Π.Ε.. Οι συμβαλλόμενοι ιδιοκτήτες που έχουν μισθώσει το όχημά τους υποχρεούνται να διαθέτουν αυτό κατ΄ αποκλειστικότητα στην εταιρεία και για το έργο αυτής έναντι μισθώματος άνευ οδηγού σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 91/1988 (ΦΕΚ 42 Α ), όπως ισχύει. Με τους όρους και προϋποθέσεις που προβλέπει το Π.Δ.91/88 όπως ισχύει, επιτρέπεται η μίσθωση φορτηγού δημόσιας χρήσης αυτοκινήτου και με οδηγό έναντι προκαθορισμένης χιλιομετρικής αποζημίωσης σύμφωνα με το μεταφορικό έργο που καθορίζει η συνιστώμενη μεταφορική εταιρεία.
Στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του μισθωμένου οχήματος είναι και οδηγός του αυτοκινήτου αυτού, η εταιρεία αποζημιώνει τις υπηρεσίες του ως οδηγού με δελτίο παροχής υπηρεσιών βάσει σχετικής σύμβασης που υπογράφεται μεταξύ τους.
• Με εισφορά της κυριότητας των Φ.Δ.Χ. και μίσθωση αυτών σύμφωνα με τα εδάφια α' και β' της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
• Με ίδρυση επιχείρησης, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παραγράφου 1, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται από αυτήν τα κριτήρια πρόσβασης στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα όπως καθορίζονται στο Π.Δ. 346/2001 και στον Κανονισμό 1071/ 2009.
Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Σεπτεμβρίου που κυκλοφορεί θα πληροφορηθείτε για τους δύο διαφορετικούς τύπους εταιρειών και τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ο ενδιαφερόμενος για να ιδρύσει μια Α.Ε. ή Ε.Π.Ε.