Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του εκδότη

«Σύνδεση με τα προηγούμενα» Mέσα στο μήνα αυτό θα κατατεθεί στη Βουλή ο νέος νόμος για τις οδικές μεταφορές, αναπάντεχα σκληρός και άδικος για τους Μεταφορείς, σε σχέση με το σχέδιο νόμου που το υπο
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:27
Κοινοποίηση στα Social Media

«Σύνδεση με τα προηγούμενα»

Mέσα στο μήνα αυτό θα κατατεθεί στη Βουλή ο νέος νόμος για τις οδικές μεταφορές, αναπάντεχα σκληρός και άδικος για τους Μεταφορείς, σε σχέση με το σχέδιο νόμου που το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων έδωσε προς δημόσια διαβούλευση στην αρχή του χρόνου.

Τα γεγονότα που ακολούθησαν γνωστά και πρωτόγνωρα, με αποκορύφωμα την πολιτική επιστράτευση που πλημμύρισε με οργή, πίκρα και αγανάκτηση τους αυτοκινητιστές της χώρας, οι οποίοι στα μέσα του 2010, δηλαδή 36 χρόνια μετά τη μεταπολίτευση, ξαναείδαν το χωροφύλακα να τους αναζητεί για να τους προσάγει αναγκαστικά στο τιμόνι του επιταγμένου φορτηγού τους ή στο αυτόφωρο και στη φυλακή. Η βίαιη αυτή πάταξη των σύννομων κινητοποιήσεων των μεταφορέων, σερβιρίστηκε προς τα έξω ως αναγκαία, με συνεχείς μάλιστα επικλήσεις των συμφερόντων του κοινωνικού συνόλου, αλλά και με το σύνολο σχεδόν των δημοσιογράφων να εξαίρουν την τόλμη και την αποφασιστικότητα του κ. Ρέππα, που ως ένας άλλος σωτήρας του ελληνικού έθνους πέτυχε να επιβάλλει την τάξη, δηλαδή «τον ομαλό εφοδιασμό της αγοράς».

Οφειλόμενη απάντηση

«Δεν έπρεπε να το κάνει;», με έχουν ρωτήσει πολλοί αναγνώστες του περιοδικού. Η απάντηση του ΤΡΟΧΟΙ & TIR έχει δοθεί και την επαναλαμβάνουμε: Ναι, έπρεπε να γίνει, αλλά μέσα σε μια εύλογη ουσιαστική μεταβατική περίοδο, κατά την οποία οι μεταφορείς θα είχαν πραγματικά την ευκαιρία να οργανωθούν με τη βοήθεια και της Πολιτείας, χωρίς αιφνιδιασμό και χωρίς να υποστούν οικονομική καταστροφή, ούτε ευτελισμό και απαξίωση πολύτιμων γι' αυτούς περιουσιακών στοιχείων που άλλωστε, οι ίδιοι οι συντάκτες του νομοθετήματος, είχαν αποδεχτεί παρέχοντας μάλιστα και διαβεβαιώσεις ότι «δεν θα καταστραφούν περιουσίες».
Στο σημείο αυτό, ας μου επιτραπεί να παραθέσω δύο από τις δεκάδες επιστολές αναγνωστών που έλαβα και θα επανέλθω με την αντιμετώπιση πλέον της νέας κατάστασης που διαμορφώνεται.


«Σήμερα 06/08/2010 και αφού έχει λήξει η απεργία μας από τις 2 Αυγούστου του 2010 με τις διαβεβαιώσεις του «συνταγματάρχη» Ρέππα, ότι θα άρει την επίταξη των φορτηγών γιατί δεν έχει νόημα και αφού επιστρέψαμε στις δουλειές μας ήρθε σήμερα ο αστυνομικός της πόλης μας να μας επιδώσει τα φύλλα επίταξης προσωπικών υπηρεσιών του ιδιοκτήτη.
Επειδή δεν τα παραλάβαμε γιατί ταξιδεύαμε με τα φορτηγά και η απεργία έχει λήξει τα βρήκαμε θυροκολλημένα στην πόρτα του γραφείου μας.
Μάλιστα πολλά από τα αυτοκίνητα που μας επιτάσσουν έχουν αποχαρακτηριστεί από Δ.Χ. και οι πινακίδες και η άδειά τους είναι στο υπουργείο Μεταφορών και στην εφορία «τόσο σοβαροί είναι οι γελοίοι».
Συνάδελφοι, αναρωτιέμαι μήπως ξαφνικά από τις 29/07/2010 αυξήθηκε τόσο πολύ το μεταφορικό έργο που έχουμε να πραγματοποιήσουμε, ώστε ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Μεταφορών, μας ζητάνε να ξεθάψουμε από τα παλιοσίδερα και τα άχρηστα φορτηγά για να δουλέψουν!!!
Απ' όσο γνωρίζουμε μέχρι τώρα τα περισσότερα φορτηγά ήταν αραγμένα.
Επειδή μας ζητούν να προσφέρουμε τις προσωπικές μας υπηρεσίες θα θέλαμε να μας πει ο υπουργός, πού να πάμε να τις προσφέρουμε. Γιατί εμείς δεν έχουμε συμβάσεις με εταιρείες και βιομηχανίες για μεταφορές προϊόντων. Και πώς να έχουμε άραγε αφού οι μεγαλοβιομήχανοι δεν κάνουν μαζί μας συμβάσεις, αλλά προτιμούν τους μεσάζοντες και κάθε λογής παράσιτα για να μπορούν να ξεφτιλίζουν τους ναύλους, να μεταφέρουν τα προϊόντα τους δωρεάν, ώστε να μεγαλώνουν τα κέρδη τους με τις ευλογίες της κυβέρνησης και τους νόμους που ψηφίζει γι' αυτούς».
Πασπάτης Γεώργιος, Αυτοκινητιστής

«Φορτηγά συνοδευόμενα από περιπολικά»

Ακολουθεί η επιστολή του Χρήστου Γερούση:
"xrhstos gerousis" <chris88gerousis@hotmail.com>
«Αγαπητοί φίλοι. Είμαι αναγνώστης του περιοδικού σας και στέλνω αυτό το μήνυμα για να εκφράσω την θλίψη και την αγωνία ενός ακόμη μεταφορέα. Κατ' αρχήν θέλω να εκφράσω την αντίθεσή μου στο νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για τον "εκσυγχρονισμό" των μεταφορών. Πιστεύω, ότι είναι άδικο για όλους τους μεταφορείς, και ιδιαίτερα γι' αυτούς που αγόρασαν άδεια τα τελευταία χρόνια. Το νομοσχέδιο αυτό απαξιώνει και μηδενίζει τις περιουσίες μας. Είναι πολύ άσχημο ν' ανακοινώνεις σ' έναν βιοπαλαιστή (και όχι εκατομμυριούχο, όπως τα ΜΜΕ μας παρουσιάζουν), ότι σε τρία χρόνια αυτό που αγόρασε με πολύ κόπο και στερήσεις δεν θα έχει καμία αξία. Δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί ο κ. Υπουργός βιάζεται τόσο πολύ να πάει στη βουλή αυτό το νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι η εμπορική αξία της κάθε άδειας θα μειωθεί 30% τον πρώτο χρόνο, επίσης 30% τον δεύτερο και 35% τον τρίτο. Φτάνοντας το 2013 να αξίζει μόλις 1.500 ευρώ!!! Αν είναι δυνατόν!!! Και η απάντησή των αρμοδίων είναι ότι δεν χάνεται και δεν απαξιώνεται η άδεια, της οποίας η αξία θα μετοχοποιηθεί στην εταιρεία που θα οργανωθεί ο καθένας αυτοκινητιστής. Ποια αξία κύριοι;;; Τα 1.500 ευρω;;; Η παραπληροφόρηση σε όλο της το μεγαλείο. Ποια εταιρεία θα αναγνωρίσει την παλιά εμπορική αξία της άδειας;;; Μάλλον καμία. Θέλω ακόμη να εκφράσω την θλίψη για τον χειρισμό του θέματος αυτού από τα ΜΜΕ. Συνεχώς καλούσαν έναν συνδικαλιστή του κλάδου μας και άλλους πέντε, δήθεν σχετικούς με το θέμα, οι οποίοι δεν τον άφηναν να μιλήσει. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι παραγωγοί και οι διάφοροι φορείς οι οποίοι επλήγησαν από την απεργία του κλάδου δεν είχαν δίκιο. Αυτό το υποστηρίξαμε από την πρώτη στιγμή, αλλά δεν φταίμε εμείς για το ότι η κυβέρνηση εν μέσω τουριστικής περιόδου και μιας τόσο δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, αποφάσισε να φέρει στη βουλή αυτό το νόμο. Δηλαδή τι νόμιζαν; Ότι θα το δεχτούμε αδιαμαρτύρητα; Ας μας καλούσαν για συζήτηση και δεν νομίζω να αρνιόταν κανείς. Επιπρόσθετα θα ήθελα να καταδικάσω την πολιτική της επιστράτευσης. Ήταν μία κίνηση που κάθε άλλο από ισχυρή πολιτική βούληση έδειξε. Η εικόνα των φορτηγών συνοδευόμενα από περιπολικά σε συνδυασμό με τη φρούρηση των διυλιστηρίων από διμοιρίες ΜΑΤ ήταν επιεικώς απαράδεκτη. Είναι εικόνα αυτή για μία Ευρωπαϊκή χώρα;»

"για τη διασφάλιση των δημόσιων αγαθών που

κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομα-

λής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής

της Χώρας."


ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 1142
28 Ιουλίου 2010
16031
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ


Πολιτική κινητοποίηση των ιδιοκτητών και οδηγών
αυτοκινήτων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και
των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και
εξουσιοδότηση Υπουργών και Νομαρχών να προ-
βούν σε επίταξη των υπηρεσιών τους καθώς και
επίταξη της χρήσης των πιο πάνω φορτηγών .... 1

 

Επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών των ανά την
Χώρα ιδιοκτητών και των οδηγών των φορτηγών
δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων και των βυτιοφό-
ρων μεταφοράς υγρών καυσίμων. .................................. 2


Επίταξη της χρήσης των φορτηγών δημόσιας χρή-
σης αυτοκινήτων και των βυτιοφόρων μεταφοράς
υγρών καυσίμων. ................ ............................................................ 3


ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθ. Υ242 (1)
Πολιτική κινητοποίηση των ιδιοκτητών και οδηγών αυ-
τοκινήτων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και των βυ-
τιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και εξουσι-
οδότηση Υπουργών και Νομαρχών να προβούν σε
επίταξη των υπηρεσιών τους καθώς και επίταξη της
χρήσης των πιο πάνω φορτηγών.

 

Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Σ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 18, παρ. 3, 22 παρ. 4 και
112 παρ. 1 του Συντάγματος.
2. Το άρθρο 41 του ν.3536/2007 (ΦΕΚ Α΄ 42).
3. Το ν.δ. 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου
Ανάγκης» (ΦΕΚ Α΄ 236).
4. Την υπ' αριθμ. 1 Εισήγηση του Υπουργού Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων.
5. Την επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών
συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των ιδιοκτη-
τών και οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Δημόσιας Χρή-
σης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων,
που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική
και οικονομική ζωή της Χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύ-
νους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς
εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρ-
μακα και είδη πρώτης ανάγκης, απειλεί τη διακοπή της
ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών
υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ' επέκταση
τη δημόσια τάξη, αποφασίζουμε:
1. Κηρύσσουμε τους ανά τη Χώρα ιδιοκτήτες και οδη-
γούς φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και των βυτιοφόρων
μεταφοράς υγρών καυσίμων, σε κατάσταση πολιτικής
κινητοποίησης.
2. Εξουσιοδοτούμε:
α) Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
και κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, τους οικεί-
ους Νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών
των ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Δη-
μόσιας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών
καυσίμων.
β) Τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δι-
κτύων και Οικονομικών καθώς και κατά το μέρος της
αρμοδιότητάς τους, τους οικείους Νομάρχες να προ-
βούν σε επίταξη της χρήσης των φορτηγών αυτοκινή-
των Δημόσιας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς
υγρών καυσίμων.
γ) Τους πιο πάνω να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο
μέτρο για τη διασφάλιση των δημόσιων αγαθών που
κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομα-
λής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής
της Χώρας.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 28 Ιουλίου 2010
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Αριθ. 37269/3545 (2)
Επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών των ανά την Χώρα
ιδιοκτητών και των οδηγών των φορτηγών δημόσι-
ας χρήσης αυτοκινήτων και των βυτιοφόρων μετα-
φοράς υγρών καυσίμων.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τα άρθρα 18 παρ. 3 και 22 παρ. 4 και 112 παρ. 1 του
Συντάγματος.
2. Το ν.δ. 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου
Ανάγκης» (ΦΕΚ Α΄ 236).
3. Το άρθρο 41 του ν. 3536/2007 (ΦΕΚ Α΄ 42).
4. Την υπ' αριθ. Υ242/28-7-2010 απόφαση του Πρωθυ-
πουργού, με την οποία κηρύσσονται οι ανά την Χώρα
ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και
των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων σε κατά-
σταση πολιτικής κινητοποίησης.
5. Το γεγονός ότι από την συνεχιζόμενη απεργία των
ιδιοκτητών ΦΔΧ αυτοκινήτων και βυτιοφόρων μεταφο-
ράς υγρών καυσίμων, προκαλείται σοβαρή διαταραχή
της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του Κράτους και
απειλείται άμεσα η δημόσια υγεία από την έλλειψη
επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρό-
φιμα, φάρμακα και είδη πρώτης ανάγκης καθώς και η
διατάραξη της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παρο-
χής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και κατ' επέκταση
η δημόσια τάξη, αποφασίζουμε:
1. Επιτάσσουμε από την 06:00 ώρα της 29ης Ιουλίου
2010, μέχρι νεωτέρας απόφασης, τις υπηρεσίες των
ιδιοκτητών και των οδηγών των φορτηγών αυτοκινή-
των δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς
υγρών καυσίμων.
2. Αναθέτουμε την ευθύνη εκτέλεσης της παρούσας
στους κατά τόπους Νομάρχες, τους οποίους εξουσιοδο-
τούμε για την έκδοση των «Φύλλων Επίταξης Προσωπι-
κών Υπηρεσιών» και την επίδοση αυτών αρμοδίως στους
ιδιοκτήτες και οδηγούς των φορτηγών δημόσιας χρήσης
και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Παπάγου, 28 Ιουλίου 2010
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΔΗΜ. ΡΕΠΠΑΣ
Αριθ. 37223/3544 (3)
Επίταξη της χρήσης των φορτηγών δημόσιας χρήσης
αυτοκινήτων και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών
καυσίμων.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τα άρθρα 18 παρ. 3 και 22 παρ. 4 και 112 παρ. 1 του
Συντάγματος.
2. Το ν.δ. 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου
Ανάγκης» (ΦΕΚ Α΄ 236).
3. Το άρθρο 41 του ν. 3536/2007 (ΦΕΚ Α΄ 42).
4. Την υπ' αριθ. Υ242/28-7-2010 απόφαση του Πρωθυ-
πουργού, με την οποία κηρύσσονται οι ανά την Χώρα
ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και
των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων σε κατά-
σταση πολιτικής κινητοποίησης.
5. Το γεγονός ότι από την συνεχιζόμενη απεργία των
ιδιοκτητών ΦΔΧ αυτοκινήτων και βυτιοφόρων μεταφο-
ράς υγρών καυσίμων, προκαλείται σοβαρή διαταραχή
της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του Κράτους και
απειλείται άμεσα η δημόσια υγεία από την έλλειψη
επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρό-
φιμα, φάρμακα και είδη πρώτης ανάγκης καθώς και η
διατάραξη της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παρο-
χής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και κατ' επέκταση
η δημόσια τάξη, αποφασίζουμε:

1. Επιτάσσουμε από την 06:00 ώρα της 29ης Ιουλίου

2010, μέχρι νεωτέρας απόφασης, τη χρήση των φορτη-

γών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων

μεταφοράς υγρών καυσίμων.

2. Αναθέτουμε την ευθύνη εκτέλεσης της παρούσας
στους κατά τόπους Νομάρχες, τους οποίους εξουσιο-
δοτούμε για την έκδοση των «Φύλλων Επίταξης» και την
επίδοση αυτών αρμοδίως στους ιδιοκτήτες των φορτη-
γών δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς
υγρών καυσίμων.
3. Οι διατάξεις περί κομίστρων δεν θίγονται.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Παπάγου, 28 Ιουλίου 2010
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜ. ΡΕΠΠΑΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ
ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΟΥ 34 * ΑΘΗΝΑ 104 32 * ΤΗΛ. 210 52 79 000 * FAX 210 52 21 004
*02011422807100002* ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://www.et.gr - e-mail: webmaster.et@et.gr
16032 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)__

 

 

Αντιμετωπίζοντας τη νέα κατάσταση

Σήμερα, το υπουργείο, χωρίς να άρει την επιστράτευση, καλεί τους συνδικαλιστές σε διάλογο προκειμένου να τους μοιράσει τα καρότα, όπως συμβαίνει πάντα μετά το μαστίγωμα. Και γιατί όχι, αφού υπάρχει τώρα μετατόπιση αιτημάτων, υπό μορφή αντισταθμιστικών οφελών, δηλαδή οι συνδικαλιστές βάζουν τώρα θέματα φοροαπαλλαγών, επιδοτήσεων, ασφαλιστικά κ.ά. για τα οποία ο κ. Ρέππας θα εκφράσει βεβαίως, βεβαίως, τη συμπαράστασή του, αλλά ταυτόχρονα θα τους παραπέμψει στους καθ' ύλην αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Ο ίδιος θα προωθήσει το νομοσχέδιό του προς ψήφιση στη Βουλή, χωρίς αλλαγές επί της ουσίας, δηλαδή στο θέμα των αδειών και της οργάνωσης άμεσα σε εταιρείες Α.Ε. και Ε.Π.Ε.
Φτάνουμε δηλαδή στην «επόμενη μέρα» για τις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα.

Η επόμενη μέρα

Το περιοδικό που έχετε στα χέρια σας, δεν μπορεί να μείνει στα επικριτικά σχόλια, ούτε να συνεχίσει τους αφορισμούς. Πρέπει πρώτιστα, να παραμείνει στο πλευρό των αυτοκινητιστών και με κάθε τρόπο να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τη νέα κατάσταση, Αν το υπουργείο ΥπΜεΔι τους έριξε στα βαθιά, ας έχουν ένα σωσίβιο, μια σωστή και έγκυρη ενημέρωση.
Ξεκινάμε, λοιπόν, από αυτό το τεύχος την προσπάθειά μας. Στις σελίδες από 70 μέχρι και 79, δημοσιεύουμε το πρώτο και απαραίτητο θέμα που είναι η ίδρυση Ανώνυμης ή Περιορισμένης Ευθύνης Εταιρείας. Πώς αυτές ιδρύονται, πόσο κοστίζει η ίδρυσή τους, ποια είναι τα βήματα και με ποιά σειρά πρέπει να τ' ακολουθήσετε, τις διαφορές της μίας από την άλλη κ.ά.
Μόλις το νομοσχέδιο ψηφιστεί και γίνει νόμος του κράτους με τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, θα μελετηθεί από ολιγομελή ομάδα έμπειρων οικονομολόγων και φοροτεχνικών, ώστε έγκυρα πλέον να δημοσιεύσουμε το δεύτερο μέρος σχετικά με τις διαφορές ανάμεσα στους τέσσερις (4) τρόπους με τους οποίους μπορεί να συσταθεί η Α.Ε. ή η Ε.Π.Ε. Θυμίζουμε, ότι αυτοί οι τρόποι είναι:

Οι 4 τρόποι για τη σύσταση ΑΕ ή ΕΠΕ

• Με εισφορά της κυριότητας Φ.Δ.Χ. Στην περίπτωση αυτή κεφάλαιο της εταιρείας αποτελεί η αξία των εισφερομένων οχημάτων (Φ.Δ.Χ., ρυμουλκουμένων και ημι-ρυμουλκουμένων) που έχουν ειδική άδεια κυκλοφορίας, η άυλη υπεραξία των οικείων αδειών ΦΔΧ, καθώς και η τυχόν καταβολή σε χρήμα. Η εκτίμηση της αξίας των οχημάτων και της άυλης υπεραξίας των οικείων αδειών ΦΔΧ γίνεται κατά παρέκκλιση του άρθρου 9 του Ν. 2190/1920, από την Εκτιμητική Επιτροπή του άρθρου 7 του παρόντος νόμου.
• Με μίσθωση των Φ.Δ.Χ.. Στην περίπτωση αυτή το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας καταβάλλεται σε χρήμα και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο προβλεπόμενο για τις Α.Ε. ή τις Ε.Π.Ε.. Οι συμβαλλόμενοι ιδιοκτήτες που έχουν μισθώσει το όχημά τους υποχρεούνται να διαθέτουν αυτό κατ΄ αποκλειστικότητα στην εταιρεία και για το έργο αυτής έναντι μισθώματος άνευ οδηγού σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 91/1988 (ΦΕΚ 42 Α ), όπως ισχύει. Με τους όρους και προϋποθέσεις που προβλέπει το Π.Δ.91/88 όπως ισχύει, επιτρέπεται η μίσθωση φορτηγού δημόσιας χρήσης αυτοκινήτου και με οδηγό έναντι προκαθορισμένης χιλιομετρικής αποζημίωσης σύμφωνα με το μεταφορικό έργο που καθορίζει η συνιστώμενη μεταφορική εταιρεία.
Στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του μισθωμένου οχήματος είναι και οδηγός του αυτοκινήτου αυτού, η εταιρεία αποζημιώνει τις υπηρεσίες του ως οδηγού με δελτίο παροχής υπηρεσιών βάσει σχετικής σύμβασης που υπογράφεται μεταξύ τους.
• Με εισφορά της κυριότητας των Φ.Δ.Χ. και μίσθωση αυτών σύμφωνα με τα εδάφια α' και β' της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
• Με ίδρυση επιχείρησης, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παραγράφου 1, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται από αυτήν τα κριτήρια πρόσβασης στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα όπως καθορίζονται στο Π.Δ. 346/2001 και στον Κανονισμό 1071/ 2009

Το συντριπτικό πλεονέκτημα των αυτοκινητιστών

Οι Έλληνες αυτοκινητιστές, μεμονωμένοι στην πλειονότητά τους, καλούνται τώρα να οργανωθούν, να γίνουν επιχειρηματίες και διευθύνοντες σύμβουλοι Ανωνύμων Εταιρειών και, όλα αυτά, σε χρόνο ρεκόρ γιατί, διαφορετικά, θα χάσουν μέρος του (προσφερόμενου) ιδρυτικού κεφαλαίου, θα χάσουν αποσβέσεις, αλλά και πολύτιμο χρόνο σε σχέση με τον ανταγωνισμό που ετοιμάζει την επέλασή του.
Όμως, οι δεξιότητες και επαγγελματικές ικανότητες των φυσικών λειτουργών της μεταφοράς, των αυτοκινητιστών, θα πρέπει ν' αποτελέσουν το πραγματικό μεγάλο κεφάλαιο στη νέα αυτή πορεία τους.
Η εμπειρία που οι Έλληνες μεταφορείς, ακριβώς επειδή είναι και μεμονωμένοι, βρίσκονται οι ίδιοι δηλαδή στο τιμόνι, θα πρέπει να αποτελέσει το μεγάλο «ατού», το συντριπτικό θα έλεγα πλεονέκτημά τους, απέναντι στους μη μεταφορείς που θα εισέλθουν στον Κλάδο της οδικής μεταφοράς, επωφελούμενοι ενός από τους τρόπους ίδρυσης Α.Ε. ή Ε.Π.Ε.

Συνέργειες


Ωστόσο, προτάσεις για συνεργασία θα πρέπει να εξετάζονται με θετική τουλάχιστον διάθεση και η όποια απόφαση συνεργασίας θα πρέπει να βασίζεται πάνω σε πραγματικά επιχειρηματικά δεδομένα και στοιχεία, τα οποία θα εξασφαλίζουν βιώσιμη ανάπτυξη μέσα σ' ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον που σίγουρα θα διαμορφωθεί στο πολύ κοντινό μέλλον.
Κλειδί των επιλογών σας στην όποια συνεργασία, θα πρέπει να αποτελεί το μεταφορικό έργο, η εξασφάλιση δηλαδή έμφορτων χιλιομέτρων για τα φορτηγά της εταιρείας και προοπτικές συνεχούς ανάπτυξης. Ας μην ξεχνάμε, ότι πλέον οι αξίες των αδειών και των αυτοκινήτων θα περνούν στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, η ανάπτυξη της οποίας θα ανεβάζει ταυτόχρονα την αξία των μετοχών της.

Και ειδικό, επίκαιρο σεμινάριο


Πέραν όμως από τις χρήσιμες αυτές πληροφορίες, που θα δημοσιευθούν στο περιοδικό σας, με πρωτοβουλία του υπογράφοντος, η εταιρεία «Εκδόσεις Αγριμανάκη ΑΕ», έχει προγραμματίσει για το Σαββατο 9 Οκτωβρίου, στην Αθήνα, ένα επίκαιρο σεμινάριο με θέμα τα υπέρ και τα κατά του κάθε τρόπου σύστασης Α.Ε. ή Ε.Π.Ε., όπως πιο πάνω αναφέρονται και με τις τροποποιήσεις που θα επέλθουν, είτε λόγω των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων, είτε λόγω παρεμβάσεων βουλευτών κατά τη συζήτησή του στη Βουλή. Άλλωστε, ο λόγος που το σεμινάριο πραγματοποιείται τον άλλο μήνα, είναι για να έχει ψηφιστεί το νομοσχέδιο και οι εισηγητές του σεμιναρίου να έχουν λάβει υπόψή τους το τελικό κείμενο, το οποίο όχι μόνο θ' αναλύσουν, αλλά θα δώσουν αρκετά κατανοητά παραδείγματα και, φυσικά, θ' απαντήσουν στις ερωτήσεις σας. Στο μεταξύ, όσοι ενδιαφέρεστε να το παρακολουθήσετε, καλό και σκόπιμο θα ήταν να κάνετε μια προεγγραφή, χωρίς άλλη υποχρέωσή σας, ώστε να καθοριστεί η χωρητικότητα της αίθουσας, το «catering», το μεσημεριανό γεύμα κ.ά. Σημειώστε, ότι το σεμινάριο είναι μονοήμερο, με επιλογή Σαββάτου ή Κυριακής και για περισσότερες πληροφορίες, απευθυνθείτε στα τηλέφωνα: 210 3609848, 210 3602326, Fax: 210 3608131, e-mail: info@agrimanaki.com

Κίνητρα, επιδοτήσεις σε αναμονή

Ένα άλλο τεράστιο θέμα που επίσης δεν έχει ξεκαθαρίσει, είναι τα περιβόητα κίνητρα και οι επιδοτήσεις που θα έχουν οι αυτοκινητιστές, εφόσον οργανωθούν σε εταιρείες. Ο κ. Ρέππας για το θέμα αυτό είχε παραπέμψει στο υπό κατάρτιση τότε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο πρόσφατα έφερε στη δημοσιότητα η αρμόδια υπουργός κα Λούκα Κατσέλη. Σε αυτό δεν γίνεται καμία σαφής αναφορά εξαιτίας των περιορισμών που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις επιδοτήσεις δημοσίων μέσων μεταφοράς.
Για τον λόγο αυτό -αναφέρεται στο νομοσχέδιο- δύναται να εγκριθούν επενδυτικά σχέδια εφόσον γι' αυτά απαιτείται και έγκριση από τη νομοθεσία της Ε.Ε. Ειδικότερα για τις μεταφορές το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης αναφέρει:
«Στον τομέα των μεταφορών ή και σε άλλους τομείς, που διέπονται από ειδικούς κανόνες που έχουν τεθεί με άλλες νομοθετικές πράξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), μπορούν να υπαχθούν είδη επενδυτικών σχεδίων με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ή με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.
Με την ανωτέρω απόφαση καθορίζονται προδιαγραφές, πρόσθετοι όροι, περιορισμοί, προϋποθέσεις και κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή των ενισχύσεων σε επενδυτικά σχέδια της περίπτωσης αυτής, σύμφωνα με την νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς αυτούς.»

Φορτηγά Αποχαρακτηρισμένα


Η επίταξη των φορτηγών, αποκάλυψε για μια ακόμη φορά το χάος που επικρατεί στο ίδιο το υπουργείο και στις διευθύνσεις συγκοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, οι οποίες εξέδωσαν εκατοντάδες φύλλα επίταξης φορτηγών ήδη αποχαρακτηρισμένων από δημοσίας χρήσεως ή αποχαρακτηρισμένων που από χρόνια έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας, ενώ υπήρξαν Φ.Δ.Χ. για τα οποία δεν εκδόθηκε φύλλο επίταξης. Και αυτά όταν -υποτίθεται- έχουν ενημερωθεί οι φάκελοι, αφού κάθε χρόνο τα φορτηγά πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας, περνούν ΚΤΕΟ, παίρνουν βεβαίωση τεχνικού ελέγχου, παίρνουν υποχρεωτικά και με το αζημίωτο ηλεκτρονικά σήματα, παίρνουν μετά και βεβαιώσεις ότι έχουν λάβει το σήμα κ.ο.κ. Γιατί άραγε δεν ξεκαθαρίζει ποτέ το αρχείο των Φ.Δ.Χ.; Γιατί η αδιαφάνεια στα δημόσια ΚΤΕΟ, από τα οποία περνούν τα Φ.Δ.Χ. χωρίς να ελέγχεται το τσιπάκι τους, χωρίς να διασταυρώνουν αν το φορτηγό είναι αποχαρακτηρισμένο ή έχει αλλάξει χρήση;

Καλό δρόμο σε όλους

Στο ίδιο τεύχος #269

PreviousNext