Από την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Volvo FH στις 5 Σεπτεμβρίου, και μέχρι να ξεκινήσει η παραγωγή την άνοιξη του 2013, προκύπτουν πολλές ενδιαφέρουσες ειδήσεις αναφορικά με το τεχνολογικό υπόβαθρο του οχήματος. Πέρα λοιπόν, από την εντυπωσιακή αύξηση του ωφέλιμου όγκου στο εσωτερικό της καμπίνας, ανάμεσα στα όσα ανακοινώθηκαν από τον κατασκευαστή, ξεχωρίζει η νέα γενιά συστημάτων μετάδοσης κίνησης I-Torque.
Η παραγωγή των νέων, εφοδιασμένων με I-Torque, Volvo FH, θα αρχίσει για την Ευρώπη το φθινόπωρο του 2013, και υπερκαλύπτει τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6 ενώ προσφέρει (σύμφωνα με τον κατασκευαστή) σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.

Όπως υποδηλώνει και το όνομα, το I-Torque χαρακτηρίζεται από υψηλή ροπή, η οποία συνδυάζεται με νέο αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων powershift. Το I-Torque αποδίδει 2800 Nm ροπής (νέος D13 Euro 6), επίδοση τουλάχιστον εντυπωσιακή για 13λιτρο κινητήρα ισχύος 460 hp.

«Χαμηλότερες στροφές σημαίνει μικρότερη συχνότητα ψεκασμών αλλά και λιγότερες τριβές. Το I-Torque λειτουργεί στην περιοχή στροφών όπου ο συγκεκριμένος κινητήρας D13 βρίσκεται στο μέγιστο της απόδοσής του, μεταξύ 900 και 1200 σ.α.λ.,» λέει ο Mats Franzén, επικεφαλής στρατηγικής ανάπτυξης κινητήρων της Volvo Trucks.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται με μία νέα έκδοση του αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων I-Shift με διπλό συμπλέκτη.
Ένα σύστημα Turbocompound, νέο λογισμικό, τεχνολογία common rail και επανακυκλοφορία καυσαερίων (EGR), είναι μερικά από τα νέα χαρακτηριστικά.
Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων λέγεται I-Shift 2. Με αυτό, η Volvo Trucks γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που τοποθετεί αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη σε βαρύ φορτηγό. «Με το σύστημα διπλού συμπλέκτη δεν υπάρχει σκαλοπάτι στη ροπή, ούτε καν στις αλλαγές ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί μέσα στο βελτιστοποιημένο εύρος λειτουργίας του, προσφέροντας καλύτερη επιτάχυνση και οδηγική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα μειώνονται τόσο ο θόρυβος όσο και η κατανάλωση καυσίμου», λέει η Astrid Drewsen, product manager για το I-Torque.

«Δίνει την αίσθηση ότι διαθέτεις δύο κιβώτια ταχυτήτων. Όταν οδηγείς με μία ταχύτητα στο ένα κιβώτιο ταχυτήτων, η επόμενη ταχύτητα έχει ήδη μπει στο άλλο. Η αλλαγή ταχύτητας γίνεται με αστραπιαία ταχύτητα και πραγματοποιείται χωρίς να υπάρχει η παραμικρή υστέρηση στην παροχή δύναμης,» σημειώνει η Astrid Drewsen. Λεπτομέρειες για όλα αυτά στο επόμενο τεύχος του Τ&Τ από τον συντάκτη μας Παύλο Μαυρομύτη που κάλυψε την παρουσίαση στη Σουηδία.