Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων (ετήσιες)

Πίσω μερικές δεκαετίες… Χειρότερη από κάθε απαισιόδοξη πρόβλεψη εξελίχθηκε η χρονιά που πέρασε για τους αντιπροσώπους εισαγωγείς καινουργών επαγγελματικών αυτοκινήτων, οι πωλήσεις των οποίων βρέθηκα
Παρασκευή 01/02/2013 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Πίσω μερικές δεκαετίες…

Χειρότερη από κάθε απαισιόδοξη πρόβλεψη εξελίχθηκε η χρονιά που πέρασε για τους αντιπροσώπους εισαγωγείς καινουργών επαγγελματικών αυτοκινήτων, οι πωλήσεις των οποίων βρέθηκαν σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο. Όπως φαίνεται στους συγκεντρωτικούς πίνακες πωλήσεων για το 2012, τα φορτηγά από 8 και πάνω τόνους περιορίστηκαν στις 143  μονάδες, ενώ βαριά φορτηγά πουλήθηκαν μόλις 97, χωρίς ούτε μια μάρκα να φτάνει τα …είκοσι αυτοκίνητα. Η συγκεκριμένη κατηγορία κατέγραψε και το μεγαλύτερο ποσοστό απωλειών σε σχέση με το 2011. Παρόμοιο είναι και το ποσοστό μείωσης στην κατηγορία 3,5 μέχρι 8 τόνους που έφτασε στο  -58% όταν το ποσοστό πτώσης των ελαφρών μέχρι 3,5 τόνους κρατήθηκε στο -42%, πάντα σε σχέση με το 2011 χρονιά μεγάλης επίσης πτώσης σε σύγκριση με το 2010.

O μόνος πίνακας με θετικό πρόσημο είναι αυτός των λεωφορείων που αύξησε τις πωλήσεις του κατά 35 μονάδες φτάνοντας τα 118 λεωφορεία (έναντι 83), αλλά και δω θα πρέπει να παρατηρήσουμε, ότι η πλειονότητα των πωλήσεων αφορά στα mini και midi λεωφορεία.

Ωστόσο, φαινόμενο των καιρών και της βαθειάς κρίσης που βιώνει ο τόπος, αποτελεί το γεγονός της επιστροφής της αγοράς του επαγγελματικού στη δεκαετία του ΄70 και του ΄80 τότε που κυριαρχούσαν τα μεταχειρισμένα, με τα καινούργια να κατέχουν ένα ελάχιστο ποσοστό της αγοράς. Ακριβώς, όπως και τώρα, όπου οι πωλήσεις των μεσαίων – βαρέων φορτηγών αφορούν σε ποσοστό 91% τα μεταχειρισμένα με τα καινούργια να μη φτάνουν ούτε στο 10%, όπως συνάγεται από τα στοιχεία που βλέπετε σ΄ αυτούς τους πίνακες.

Το φαινόμενο αυτό, της επιστροφής στο μεταχειρισμένο, θα το ζήσουμε και φέτος, αν και οι εκτιμήσεις στελεχών του Κλάδου κάνουν λόγο για μια ελαφρά ανάκαμψη της αγοράς του καινούργιου επαγγελματικού αυτοκινήτου, που θα βελτιώνεται από τρίμηνο σε τρίμηνο. Περισσότερη αισιοδοξία ανάκαμψης επικρατεί πάντως στο στρατόπεδο των λεωφορείων, ίσως γιατί, οι μεν τουριστικοί δέχονται τα θετικά μηνύματα της σημαντικής για φέτος αναμενόμενης αύξησης των επισκεπτών, οι δε λεωφορειούχοι των ΚΤΕΛ, γιατί προσδοκούν ότι σύντομα τα μαθητικά θα μπουν επιτέλους σε μια τάξη, αλλά και το επιβατικό κοινό να επιλέγει τα υπεραστικά, ιδιαίτερα όταν αυτά ακολουθούν ελκυστική πολιτική στις τιμές των εισιτηρίων.

PreviousNext