Ένας δρόμος έγινε... πολλά σοκάκια μείνανε


Ρεπορτάζ για τον Οδικό Άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα


στη γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα-Τρίπολη-Κόρινθος


Με αφορμή την παράδοση το Σάββατο 22 Δεκεμβρίου στην κυκλοφορία του τμήματος Παραδείσια-Τσακώνα, του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολη-Καλαμάτα, κινηθήκαμε στην κύρια γραμμή της Πελοποννήσου. Συγκεκριμένα, καλύψαμε τη γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα-Τρίπολη-Κόρινθος-Πάτρα, τον βασικό άξονα δηλαδή, των οδικών μεταφορών της περιοχής αυτής. Προσπαθήσαμε επίσης, να αναλύσουμε το κόστος και τις αλλαγές που επιφέρουν τα νέα τμήματα αυτοκινητοδρόμων για τους αυτοκινητιστές.


Η γενική εικόνα των όσων καταγράψαμε είναι πως, δυστυχώς, η οδική Μεταφορά στην Πελοπόννησο πέρα από πανάκριβη, παραμένει από προβληματική έως επικίνδυνη, με την εξαίρεση φυσικά, των γνωστών τμημάτων κλειστού αυτοκινητόδρομου που έχουν παραδοθεί. Όσο για αυτό καθαυτό, το αντικείμενο της Μεταφοράς, και την παρουσία οχημάτων στην Πελοπόννησο, η κατάσταση είναι αντίστοιχη (ή και χειρότερη) της οικονομίας της χώρας μας. Μία μέρα στους δρόμους είδαμε συνολικά, μερικές δεκάδες οχήματα που μετέφεραν είτε πορτοκάλια είτε καύσιμα.


Σε ό,τι αφορά στις τιμές των διοδίων και του πετρελαίου, μπορεί γενικά να μην συναντήσαμε τις ακρότητες προηγούμενων ρεπορτάζ λ.χ., Μακρυχώρι-Λεπτοκαρυά (22,80 ευρώ για μόλις 36 χιλιόμετρα) αλλά, οι τιμές παραμένουν υψηλότατες με τις γνωστές συνέπειες στον κλάδο. «Χονδρικά», υπολογίστε 9 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο, μόνο για διόδια.


Το αναλυτικό φωτορεπορτάζ για τη διαδρομή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα-Τρίπολη-Κόρινθος δημοσιεύεται στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Φεβρουαρίου που κυκλοφορεί.