Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Τα πιο σύγχρονα επαγγελματικά αυτοκίνητα Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν, δεν σημειώθηκε μια τόσο γενικευμένη παρουσίαση νέων μοντέλων επαγγελματικών αυτοκινήτων σαν αυτή που παρατηρείται αυτή την περίοδο και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του έτους. ΄Όλοι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων, παρουσιάζουν το ένα μετά το άλλο τα νέα τους μοντέλα Euro 6, αρκετούς μήνες νωρίτερα από την τυπική υποχρέωσή τους που είναι η 31-12-2013. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τα νέα μοντέλα, από τα πιο ελαφρά μέχρι τα πιο βαριά, είναι ήδη διαθέσιμα στους πελάτες και οι πωλήσεις των Euro 6 βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Και στη χώρα μας, οι εισαγωγείς και αντιπρόσωποι έχουν ήδη παραλάβει τα νέα μοντέλα, ή πρόκειται να τα παραλάβουν μέσα στους επόμενους λίγους μήνες, ενώ σημειώνονται κιόλας οι πρώτες πωλήσεις ή τοποθετούνται οι πρώτες παραγγελίες. Το βέβαιο είναι, ότι με το ξεκίνημα του 2014, οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι επαγγελματίες, οι αυτοκινητιστές και κάθε υποψήφιος πελάτης, θα έχει προς επιλογή όλες τις μάρκες, όλα τα μοντέλα επαγγελματικών αυτοκινήτων, τόσο σε επίπεδο Euro 6, όσο βέβαια και σε Euro 5, που θα παραμείνουν διαθέσιμα για αρκετό ακόμη χρόνο.
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 01/09/2013 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Τα πιο σύγχρονα επαγγελματικά αυτοκίνητα

Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν, δεν σημειώθηκε μια τόσο γενικευμένη παρουσίαση νέων μοντέλων επαγγελματικών αυτοκινήτων σαν αυτή που παρατηρείται αυτή την περίοδο και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του έτους. ΄Όλοι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων, παρουσιάζουν το ένα μετά το άλλο τα νέα τους μοντέλα Euro 6, αρκετούς μήνες νωρίτερα από την τυπική υποχρέωσή τους που είναι η 31-12-2013. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τα νέα μοντέλα, από τα πιο ελαφρά μέχρι τα πιο βαριά, είναι ήδη διαθέσιμα στους πελάτες και οι πωλήσεις των Euro 6 βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Και στη χώρα μας, οι εισαγωγείς και αντιπρόσωποι έχουν ήδη παραλάβει τα νέα μοντέλα, ή πρόκειται να τα παραλάβουν μέσα στους επόμενους λίγους μήνες, ενώ σημειώνονται κιόλας οι πρώτες πωλήσεις ή τοποθετούνται οι πρώτες παραγγελίες. Το βέβαιο είναι, ότι με το ξεκίνημα του 2014, οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι επαγγελματίες, οι αυτοκινητιστές και κάθε υποψήφιος πελάτης, θα έχει προς επιλογή όλες τις μάρκες, όλα τα μοντέλα επαγγελματικών αυτοκινήτων, τόσο σε επίπεδο Euro 6, όσο βέβαια και σε Euro 5, που θα παραμείνουν διαθέσιμα για αρκετό ακόμη χρόνο.

Προς το καλύτερο

Η αγορά των επαγγελματικών αυτοκινήτων, έχει αρχίσει να δείχνει τα πρώτα αμυδρά σημάδια ανάκαμψης, τα οποία όμως θα γίνουν χειροπιαστά τους επόμενους μήνες μέχρι το τέλος του χρόνου. Στις πιο πρόσφατες ταξινομήσεις, αυτές του Ιουλίου, τα φορτηγά όλων των κατηγοριών, από τα ελαφρά επαγγελματικά μέχρι τα βαριά και τους τράκτορες παρατηρείται αξιόλογη αύξηση πωλήσεων σε σχέση με τον Ιούλιο του 2012, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε με μια ματιά στις σελίδες των ταξινομήσεων (+25% για τα ελαφρά, +100% για τα μεσαία, 47% για τα βαριά φορτηγά και +85% για τα λεωφορεία). Βεβαίως, οι πραγματικοί αριθμοί που αυτά τα ποσοστά αντιπροσωπεύουν παραμένουν χαμηλοί, αλλά δεν παύει να σηματοδοτούν μια πορεία προς το καλύτερο, πάντα σε σχέση με το πέρυσι, και αυτή τη θετική πλευρά πρέπει να κρατήσουμε και ως θετική να την εκτιμήσουμε. Άλλωστε, αυτές τις μικρές αναλαμπές περιμέναμε να δούμε, σαν μια ένδειξη επιβράδυνσης στον κατήφορο, προκειμένου να ελπίζουμε βάσιμα πλέον για έξοδο από το τούνελ. Γι΄ αυτήν την έξοδό μας , πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι και καλά προετοιμασμένοι για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού. Αντίθετα, όσοι τυχόν καλύψουν αυτές τις αναλαμπές με το γκρίζο πέπλο της μιζέριας και της απαισιοδοξίας, αυτοί δεν θα μπορέσουν να δουν το τρένο που θα περνάει από μπροστά τους.

Ο αδιάψευστος δείκτης της πραγματικής οικονομίας

 Η πώληση ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου είτε αυτό πάρει πινακίδες ΦΙΧ, είτε ΦΔΧ, το σίγουρο είναι ότι θα βγει στο δρόμο για να καλύψει μεταφορικές ανάγκες. Αυξημένες πωλήσεις φορτηγών σημαίνει αυξημένη ζήτηση μεταφορικού έργου, σημαίνει απλά ότι η αγορά αρχίζει να κινείται. Να σας θυμίσουμε μόνο το πρωτοσέλιδο άρθρο αμερικάνικης εφημερίδας που αναδημοσιεύσαμε στο ΤΤ και είχε τίτλο «περισσότερες νταλίκες στους δρόμους», ως απόδειξη ότι η αμερικανική κρίση ξεπεράστηκε. Ο αρθρογράφος αντί σύνθετων και δυσνόητων αναλύσεων, ανέφερε ότι η αυξημένη κίνηση των φορτηγών στους δρόμους αντικατοπτρίζει την πορεία της οικονομίας και αυτό είναι το σημάδι που ο μέσος αμερικανός πολίτης μπορεί εύκολα να παρακολουθεί, ως έναν αδιάψευστο δείκτη της πραγματικής οικονομίας.

 Ας εκλεγεί ο καλύτερος…

 Αρχαιρεσίες αυτό το μήνα στο ΠΣΧΕΜ. Αν και δεν γνωρίζουμε τους υποψηφίους για το προεδρείο του μεγαλύτερου στη χώρα μας συνδικαλιστικού οργάνου των μεταφορέων, ευχόμαστε να εκλεγεί ο καλύτερος, αυτός που πραγματικά θα είναι σε θέση να προωθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση τα συμφέροντα των αυτοκινητιστών. Αυτός που θα εκλεγεί πρέπει να έχει ικανότητες, γνώσεις και μεταφορική εμπειρία. Να έχει σωστή εκτίμηση της πραγματικής κατάστασης του μεταφορικού γίγνεσθαι, να μπορεί να διαβλέπει τις εξελίξεις και, το κυριότερο, να διατηρήσει και να επαυξήσει την ανταγωνιστικότητα του φορτηγού και να βελτιώσει τη γενικότερη εικόνα του Κλάδου. 

Παράλληλα, ο νέος πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, θα πρέπει να ασκήσει το μέγιστο της επιρροής του στο νέο κυβερνητικό όργανο που λέγεται Γενική Γραμματεία Ελέγχων, ώστε αυτό να παράξει ουσιαστικό έργο στον τομέα της πάταξης της παράνομης μεταφοράς  που σήμερα αποτελεί το υπ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα στις οδικές μεταφορές. Ευχόμαστε σε όλους τους υποψηφίους, καλή επιτυχία.

 

 Αλλαγή νοοτροπίας

 Με την ευκαιρία πάντως των αρχαιρεσιών στο ΠΣΧΕΜ, εμείς επαναλαμβάνουμε την άποψή μας για την ανάγκη  αλλαγής  νοοτροπίας  σε όλα τα συνδικαλιστικά όργανα των μεταφορέων. Μια αλλαγή που αποτυπώνεται στις λέξεις εξωστρέφεια, ανταγωνιστικότητα, εκσυγχρονισμός. Δεν μπορεί ο ρόλος του σημερινού συνδικαλιστή να περιορίζεται διαρκώς και μόνο στη διατύπωση αιτημάτων προς τον εκάστοτε υπουργό και η επιβίωση ή μη του ΦΔΧ να εξαρτάται από την ικανοποίηση ή μη αυτών των αιτημάτων.

Η εποχή που μια επαγγελματική τάξη απολάμβανε του κυβερνητικού προστατευτισμού έχει παρέλθει ή βρίσκεται στο τέλος της και πάντως, οι κυβερνητικοί παράγοντες που θα εναποθέσουν τη ψηφοθηρία τους στη γνωστή από το παρελθόν κοντόφθαλμη,  μικροκομματική πολιτική, θα βρεθούν οι ίδιοι εκτός πολιτικής.

Το επαγγελματικό περιβάλλον μέσα στο οποίο καλείται σήμερα να λειτουργήσει το φορτηγό έχει πλήρως διαφοροποιηθεί από το πρόσφατο παρελθόν. Μια σειρά κοινοτικών κανονισμών τέθηκαν σε ισχύ με την υποχρεωτική προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας  στην κοινοτική, όπως το άνοιγμα του επαγγέλματος, τις ελεύθερες μισθώσεις, την άρση του καμποτάζ, την κατάργηση των δεκάδων κατηγοριών των φορτηγών αυτοκινήτων, την κατάργηση της διατίμησης των κομίστρων, την υποχρεωτική εφαρμογή του ωραρίου οδήγησης/ανάπαυσης των οδηγών και πολλά άλλα.

Ορισμένα από τα παραπάνω νομοθετήματα αντιμετωπίστηκαν από τους συνδικαλιστές εντελώς αρνητικά με τις γνωστές απειλές και αντιδράσεις, αν και γνώριζαν ότι η εφαρμογή τους αποτελούσε μονόδρομο. Ωστόσο, κανένα σωματείο, εξ όσων γνωρίζω, δεν ασχολήθηκε με την προετοιμασία της προσαρμογής των μελών του στα δεδομένα που έμελλε να ακολουθήσουν  και, να σκεφθεί κανείς ότι η ΕΕ δίνει χρόνο προσαρμογής από τρία μέχρι και οκτώ χρόνια.

Οι πελάτες ανεβάζουν τον πήχη

 Αλλά η στροφή των συνδικαλιστών στο  τρίπτυχο «εξωστρέφεια, ανταγωνιστικότητα, εκσυγχρονισμός», επιβάλλεται και από έναν άλλο ισχυρότερο παράγοντα που λέγεται πελάτης. Πείτε τον φορτωτή, πείτε τον διαμεταφορέα, πείτε τον έμπορα ή παραγωγό, πείτε τον logistician, πείτε τον Cosco, πείτε τον όπως θέλετε. Από τη στιγμή που παρέχει φορτίο στο φορτηγό είναι ο πελάτης. Και πλέον είναι ο σύγχρονος πελάτης των απαιτήσεων. Είναι αυτός που έχει ήδη αλλάξει νοοτροπία και απαιτεί συνέπεια, ασφάλεια, χαμηλή τιμή, ειλικρίνεια. Εξάλλου, όλο και πληθαίνουν οι πελάτες οι οποίοι ανεβάζουν ψηλότερα τον πήχη των απαιτήσεών τους, ζητώντας φορτηγά καινούργια, πράσινης τεχνολογίας, εξοπλισμένα με τα νεότερα συστήματα ασφαλείας και με οδηγούς πλήρους μεταφορικής κατάρτισης, ώστε να εξασφαλίζουν ποιοτική και ασφαλή μεταφορά των αγαθών, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα και την κοινωνική ευθύνη της επιχείρησής τους.

Αυτοί οι πελάτες μπορούν να ικανοποιηθούν μόνο με αλλαγή νοοτροπίας των μεταφορικών εταιρειών και των αυτοκινητιστών ΦΔΧ και με την υιοθέτηση του τρίπτυχου «εξωστρέφεια, ανταγωνιστικότητα, εκσυγχρονισμός».

 

Πρώτα η ασφάλεια, μετά τα διόδια

Τα τεράστια συσσωρευμένα χρέη της Εγνατίας Οδού προς τις τράπεζες, δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν και αναζητείται ο ιδιώτης επενδυτής που θα την εξαγοράσει, αλλά προηγουμένως πρέπει να επιλυθούν σημαντικά θέματα ως προς την εξυπηρέτηση των δανείων και να ικανοποιηθούν ορισμένοι βασικοί όροι του ιδιώτη (προφανώς κοινοπραξία κατασκευαστικών εταιρειών) για να επιτευχθεί η ιδιωτικοποίηση.

Έτσι λοιπόν, οι εμπλεκόμενοι, οι ενδιαφερόμενοι, αλλά και ο Τύπος στο σύνολό του, ασχολούνται αποκλειστικά με τα παραπάνω και …τέλος. Με την ίδια την Εγνατία Οδό, το οδόστρωμά της που πλέον σε πολλά σημεία χρήζει συντήρησης και επισκευών, με τις διαβρώσεις που συχνά παρατηρούνται, με τις ελλείψεις σε υποδομές ΣΕΑ και πρατηρίων, ουδείς ασχολείται. Όπως κανείς δεν μας έχει δώσει μια απάντηση για το τι συνέβη στη σήραγγα της Εγνατίας στην περιοχή Τύρια των Ιωαννίνων, όπου αρκετές νταλίκες πήραν φωτιά, χωρίς να έχουν γίνει γνωστά τα αίτια.

Αντίθετα, διαβάζω στον Τύπο, ότι βασικό μέλημα της διοίκησης της Εγνατίας Οδού αυτή την εποχή, αποτελεί η όσο το δυνατόν συντομότερη ανέγερση, επάνδρωση και λειτουργία των υπόλοιπων σταθμών διοδίων, που μπορεί να φτάσουν τους 15, περιλαμβανομένων και των διοδίων των καθέτων αξόνων. Αλλά λεφτά για συντήρηση, επισκευές και βελτίωση του προβλεπομένου επιπέδου ασφάλειας για τους χρήστες του δρόμου δεν υπάρχουν.

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τι κάνει;

Έχει ή δεν έχει την ευθύνη ελέγχου της κατάστασης του δρόμου; Έχει πρόσφατα ελέγξει το οδόστρωμα; Oι σήραγγες τηρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας ειδικά στον τομέα του εξαερισμού, της σήμανσης και των εξόδων διαφυγής; Έχουν εξεταστεί τα πορίσματα των ανακριτικών και της Πυροσβεστικής για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκαν τα –ουκ ολίγα– ατυχήματα κατά μήκος της Εγνατίας Οδού;

Ας ελπίσουμε, ότι τα ερωτήματά μας αυτά θα δώσουν την αφορμή διενέργειας των απαιτουμένων και επιβεβλημένων ελέγχων. Γιατί, αυτό, κύριε Υπουργέ, επείγει περισσότερο από το στήσιμο των διοδίων.

Διαβάθμιση επικινδυνότητας Επαγγελματικών Οχημάτων

 Μέσα στα επόμενα χρόνια, ίσως να το δούμε και αυτό:  Όταν σε έναν οδικό έλεγχο εντός της ΕΕ, το φορτηγό μιας επιχείρησης μεταφορικής ή εμπορικής, ελέγχεται, ανάλογα με τις παρατηρήσεις και τις τεχνικές ελλείψεις που θα σημειώνονται, θα βγαίνει και ο βαθμός επικινδυνότητας του οχήματος στη βάση μιας ενιαίας κοινοτικής κλίμακας που θα καθοριστεί, π.χ. ολίγον επικίνδυνο, πολύ επικίνδυνο ή υψηλού κινδύνου κ.λ.π. Αυτός ο χαρακτηρισμός θα περνάει στο φάκελο της εταιρείας στην οποία ανήκει το όχημα, οπότε ο χαρακτηρισμός του συνόλου των οχημάτων της, θα χαρακτηρίζει τον βαθμό επικινδυνότητας του στόλου των φορτηγών της επιχείρησης. Αυτό θα παρέχει τη δυνατότητα στις αρχές μιας χώρας να σταματούν προς τεχνικό έλεγχο, κατά προτεραιότητα, τα οχήματα της εταιρείας που θα έχει χαρακτηριστεί «υψηλού κινδύνου».

Το παραπάνω κατατέθηκε σαν πρόταση σε συνεδρίαση της Κομισιόν για θέματα ασφάλειας και βέβαια λαμβάνει υπόψη της, την ευρωπαϊκή πραγματικότητα όπου τα περισσότερα φορτηγά ανήκουν σε στόλους εταιρειών. Πάντως η πρόταση έγινε αποδεκτή, που σημαίνει ότι με κάποιες ίσως τροποποιήσεις ψηφιστεί.

 

Καλή, πολύ καλή ιδέα…

 Ανεξάρτητα, όμως με την τύχη της παραπάνω πρότασης, και μέχρι αυτή να εφαρμοστεί, το περιεχόμενό της αποτελεί θαυμάσια ιδέα εν όψει και της ίδρυσης της Γενικής Γραμματείας Ελέγχων από το υπ. Μεταφορών. Δηλαδή, η εταιρεία αλλοδαπή ή ημεδαπή, να χαρακτηρίζεται από τον βαθμό σπουδαιότητας της παράβασης που το φορτηγό της υπέπεσε, σε σχέση όμως με το εκτελούμενο μεταφορικό έργο, στα πλαίσια του νόμου 3446 και όλης της συνακόλουθης σχετικής νομοθεσίας. ΄Ετσι, σύντομα οι αρχές π.χ. τα μικτά κλιμάκια, θα αποκτήσουν μια βάση δεδομένων για τα φορτηγά συγκεκριμένων εταιρειών που εκτελούν παράνομες μεταφορές και αυτά να ελέγχονται κατά προτεραιότητα στο δρόμο, στα τελωνεία, στα λιμάνια και στις συνοριακές εισόδους – εξόδους. Φυσικά ο έλεγχος της νομιμότητας της μεταφοράς – που για τη χώρα μας είναι το κρίσιμο θέμα – δεν αναιρεί και τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος, ο οποίος άλλωστε και τώρα επιβάλλεται.

 

Korydallos University (Πανεπιστήμιον Κορυδαλλού)

 

Επειδή κάποιος μπορεί να μην τα πηγαίνει και τόσο καλά με τα αγγλικά του, αν επιθυμεί να βελτιώσει τη γλώσσα του, έχω να του συστήσω δάσκαλο που μόλις ξέμεινε από δουλειά, γιατί τον απολύσανε, τον φουκαρά από τη θέση του  και μιλάμε για θεσάρα! Αριστούχος αγγλομαθής με μεταπτυχιακό από το φημισμένο πανεπιστήμιο της Κολούμπια. Απλά, ο εισαγγελέας ανακάλυψε ότι το πτυχίο του από το αμερικάνικο πανεπιστήμιο με το οποίο κατέλαβε θέση (θεσάρα) διευθυντή στην ΕΑΒ, ήταν πλαστό και του απήγγειλε μερικές κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα, που σημαίνει ότι θα συνεχίσει ανώτατες σπουδές στο εδώ πανεπιστήμιο του Κορυδαλλού. Μόνο που με το πλαστό πτυχίο του από το «αμέρικα», μαζί με την διευθυντική του θέση πήρε και ένα σκασμό λεφτά και επιδόματα σπουδών που ξεπερνούν τα  150.000 ευρώ και τα οποία πληρώσαμε εσύ και γω φίλε αναγνώστη, μια και η ΕΑΒ είναι κρατικοδίαιτη «βιομηχανία». (Η λέξη σε εισαγωγικά, γιατί μόνο βιομηχανία δεν είναι, αφού οι κολλαριστοί, οι διοικητικοί δηλαδή υπάλληλοι βολεψάκηδες, είναι περισσότεροι από τους εργατοτεχνίτες).

Εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες ανάλογους πλαστούς τίτλους σπουδών πληρώνουμε για λαμόγια του δημοσίου και των δήμων σύμφωνα με επίσημη κυβερνητική δήλωση. Αν θυμάστε, πριν λίγες μέρες, η υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Εύη Χριστοφιλοπούλου, με αφορμή τρεις απολύσεις δημοτικών αστυνομικών για πλαστά δικαιολογητικά, ανέφερε ότι «το ποσοστό των υπαλλήλων με πλαστά δικαιολογητικά, θα κυμανθεί στο 5% μέχρι 10%. Δηλαδή, λίγο είναι; Δεν το κατάλαβα…

Βγάλτε τον «κακό», βάλτε εμένα τον καλό!

 Το είδαμε και αυτό: ο πρόεδρος της Ο.Φ.Α.Ε. Απόστολος Κενανίδης με πολυσέλιδη επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του Υπ. Μεταφορών, ζητά τη συμμετοχή της Ο.Φ.Α.Ε. στην «επιτροπή για τον καθορισμό  Εθνικής Στρατηγικής της εφοδιαστικής αλυσίδας Logistics», απαιτώντας «την αντικατάσταση του εκπροσώπου του ΠΣΧΕΜ, με εκπρόσωπο της Ο.Φ.Α.Ε.», όπως ακριβώς αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Κενανίδης.

Η εσωστρέφεια στο μεγαλείο της! Αυτό που μάρανε τον πρόεδρο της Ο.Φ.Α.Ε. ήταν η συμμετοχή του Σκουλικίδη στην επιτροπή και γι’ αυτό ζητάει την αντικατάστασή του. Αυτό προφανώς θεωρεί ως το μέγιστο πρόβλημα που απασχολεί την Ο.Φ.Α.Ε.. Όχι αυτός, αλλά εγώ! Όλα τα άλλα προβλήματα των εθνικομεταφορέων έχουν λυθεί.

Αντί λοιπόν, μαζί με τον εκπρόσωπο των οδικών μεταφορέων να επιδιώξει συνεργασία για την από κοινού προώθηση των προβλημάτων που απασχολούν εθνικούς και διεθνείς μεταφορείς, προβαίνει σε μια αχαρακτήριστη επίθεση κατά του ΠΣΧΕΜ καθώς στην επιστολή του, ο κ. Κενανίδης, δεν περιορίζεται μόνο στην αποπομπή του κ. Σκουλικίδη, αλλά καταφέρεται κατά του ΠΣΧΕΜ αναφέροντας ότι «στερείται αντιπροσωπευτικότητας, δεν εκπροσωπεί το σύνολο των αυτοκινητιστών, ενώ δεν συμπεριλαμβάνει καν στις τάξεις του ολόκληρες κατηγορίες μεταφορέων, όπως οι αυτοκινητιστές διεθνών μεταφορών, οι οποίοι εκπροσωπούνται από την Ο.Φ.Α.Ε.», όπως κατά λέξη αναφέρει. Ακολουθούν δύο ακόμη ολόκληρες σελίδες στις οποίες ο κ. Κενανίδης κατηγορεί το ΠΣΧΕΜ και εξυμνεί την Ο.Φ.Α.Ε. για να καταλήξει ζητώντας την αντικατάσταση του εκπροσώπου του ΠΣΧΕΜ από εκπρόσωπο της Ο.Φ.Α.Ε. και, αν αυτό δεν μπορεί να γίνει, τότε να τροποποιηθεί η σχετική απόφαση και να συμπεριλάβει και εκπρόσωπο της Ο.Φ.Α.Ε. στην επιτροπή για τα Logistics.

 

Το τραγικό της υπόθεσης…

 Το τραγικό, ωστόσο, στην όλη υπόθεση, βρίσκεται σε αυτή την ίδια τη σύνθεση της επιτροπής για τα Logistics, όπου ο μοναδικός εκπρόσωπος των οδικών μεταφορέων είναι ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Πέτρος Σκουλικίδης όταν η επιτροπή αποτελείται από δέκα μέλη.Η οδική μεταφορά, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, αποτελεί το 65% της αξίας των υπηρεσιών Logistics με το υπόλοιπο 35% να αντιστοιχεί στις αποθηκεύσεις, συσκευασίες κλπ. κυρίως όμως στη συνολική οργάνωση των μεταφορών. Συμβαίνει λοιπόν, το 35% των υπηρεσιών να εκπροσωπείται από 9 μέλη και το 65% (οδική μεταφορά) να εκπροσωπείται από ένα μόνο μέλος. Αυτό λοιπόν που αδυνατούν να δουν οι μεταφορείς είναι ότι το μεταφορικό τους έργο έχει φύγει από τα χέρια τους και βρίσκεται υπό τη διαχείριση και την οργάνωση των εταιρειών της διαμεταφοράς και των Logistics για τον απλό λόγο, ότι οι ίδιοι οι οδικοί μεταφορείς δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν στην ίδρυση εταιρειών Logistics, πλην λίγων εξαιρέσεων, με αποτέλεσμα το μέγιστο του μεταφορικού τους έργου να εξαρτάται από το …. τηλέφωνο, όπως έχουμε γράψει επανειλημμένα. Αν δηλαδή θα χτυπήσει το τηλέφωνο, θα βρεθεί φορτίο για μεταφορά. Φυσικά, στην άλλη άκρη της γραμμής, θα είναι ο διαμεταφορέας ή ο ναυτικός πράκτορας ή ο logistician. Ο ίδιος ο αυτοκινητιστής, ο φυσικός λειτουργός της οδικής μεταφοράς, αν και έχει τη βάση του 65% δεν μπορεί να κάνει το επόμενο βήμα, να καλύψει δηλαδή το 35% που συνιστούν οι υπόλοιπες υπηρεσίες. Και έτσι μένει … μετεξεταστέος. (είναι πάντως καλύτερα να μένει κανείς μετεξεταστέος , παρά να απορρίπτεται. Ο μετεξεταστέος έχει την ευκαιρία να προσπαθήσει πάλι και να πετύχει. Το ευχόμαστε).

 Καλά ταξίδια

 

 

PreviousNext