Το International Pick Up Award (IPUA) είναι μια διετής διεθνής εκδήλωση που συγκεντρώνει τα πιο πρόσφατα μοντέλα pick up, που έχουν κυκλοφορήσει κατά την περίοδο μετά την απονομή του προηγούμενου βραβείου, είναι έτοιμα για παραγωγή και σύντομα θα υπάρχουν στις αντιπροσωπείες σε όλες τις χώρες.
Η προηγούμενη εκδήλωση, η οποία περιλαμβάνει δοκιμές σε δρόμο και εκτός δρόμου πραγματοποιήθηκε στην Κροατία, όπου το Toyota Hilux επικράτησε του ανταγωνισμού, κατακτώντας έτσι το δικαίωμα να ανακηρυχθεί η επιλογή της χρονιάς για τα έτη 2022 και 2023.
Η τελευταία αξιολόγηση των κριτών πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες στην Ελλάδα από τις Εκδόσεις Αγριμανάκη, και περιελάμβανε τα ολοκαίνουργια Ford Ranger και Volkswagen Amarok –αμφότερα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο. Στο… πάρτι συμμετείχε επίσης το Ford Ranger Raptor ως ξεχωριστή υποψηφιότητα κι ένα μοντέλο του 2024 το Toyota Hilux GR Sport II. Είχαμε λοιπόν στη διάθεσή μας ένα πολύ ενδιαφέρον ρόστερ μοντέλων που όμως θέτουν και τον γρίφο του πώς θα διαχωριστούν τα Ford και τα μοντέλα της Volkswagen. Ξεκάθαρη ήταν η επιλογή του Raptor ως ξεχωριστής, αυτόνομης συμμετοχής, καθώς πρόκειται για μία ακραίων δυνατοτήτων σπορ παραγωγή, που κατασκευάζεται σε ξεχωριστές εγκαταστάσεις και είναι σχεδιασμένο με βάση τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε κρίσιμα σημεία όπως η ανάρτηση και λιγότερο εμπορικό με το V6 βενζινοκινητήρα.
Ομοίως, το Toyota Hilux GR Sport II είναι μια τρόπον τινά εξέλιξη του υπάρχοντος πρωταθλητή του Ντακάρ –μεγαλύτερα μετατρόχια και άλλη ανάρτηση σε σχέση με τα πιο «καθημερινά» Hilux. Το να ξεχωρίσεις τις διαφορές μεταξύ της σειράς Ford Ranger και Volkswagen Amarok είναι λίγο πιο δύσκολο. Οι κοινοπραξίες και η από κοινού ανάπτυξη στον κόσμο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) μας έχουν δείξει πολλά μοντέλα να μοιράζονται πλατφόρμες με αποτέλεσμα μια σειρά από κοινούς νικητές λ.χ., στο διεθνή διαγωνισμό Van of the Year το Renault Kangoo και το Mercedes Benz Citan, πέρυσι, μοιράστηκαν το βραβείο. Στην περίπτωση των Amarok και Ranger, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, καθώς ναι μεν τα αυτοκίνητα στα χαρτιά είναι σχεδόν πανομοιότυπα, πλην όμως διαφέρουν σε πολλά στοιχεία του… hardware.
Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR όπου έχουμε μακρά παράδοση στις αδιάβλητες και εξαντλητικές συγκριτικές δοκιμές, πάντα έχουμε ξεκάθαρο νικητή, χωρίς ισορροπίες που μαρτυρούν αδυναμία αξιολόγησης και προσπάθεια εξομάλυνσης διαφορών. Η δοκιμή για το IPUA 2024/2025 που διοργανώσαμε στην Αθήνα, αποφασίστηκε λοιπόν ότι, θα ήταν η ιδανική συγκυρία για τους ξένους συναδέλφους να αποφασίσουν –έχοντας δοκιμάσει και μετρήσει πλέον όλα τα οχήματα– αφενός για τον νικητή του IPUA 2024/2025, και αφετέρου για την κοινή, ή ξεχωριστή υποψηφιότητα των ελαφρών ημιφορτηγών των Ford και Volkswagen.