Τροχοί & TIR

Κινητήρες Paccar MX-13 σε ποταμόπλοιο για κοντέινερ

Κατασκευάζονται από τη DAF στο Αϊντχόβεν.
Τρίτη 30/09/2025 - 15:03
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το «Manheim» είναι ένα σύγχρονο ποταμόπλοιο μεταφοράς κοντέινερ, του οποίου η συμβατική εμφάνιση δεν προδίδει την πολύ προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνει. 

Συγκεκριμένα, στο μηχανοστάσιο είναι εγκατεστημένο ένα ντίζελ-ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υψηλής τεχνολογίας, με πέντε ισχυρούς κινητήρες Paccar MX-13 τους οποίους προμήθευσε η DAF. Χάρη στους κινητήρες PACCAR MX 13 των 530 ίππων που κατασκευάζει η DAF στο Αϊντχόβεν, το ποταμόπλοιο είναι 30% πιο αποδοτικό σε σχέση με αντίστοιχα πλοία με συμβατικό σύστημα κίνησης. Επίσης, οι εκπομπές NOx (οξείδια του αζώτου) του πλοίου είναι τώρα πέντε φορές χαμηλότερες. Επιπλέον, η ντίζελ-ηλεκτρική εγκατάσταση καθιστά το «Mannheim» των 4.600 τόνων πολύ πιο αθόρυβο και πιο άνετο. Το πλοίο ξεκίνησε δρομολόγια για την Rhenus Partnership – θυγατρική του γερμανικού ομίλου Rhenus, ειδικού στα logistics – για ποτάμιες μεταφορές μεταξύ της Νότιας Γερμανίας, της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ. 

Η ιδέα για τη χρήση ενός παρόμοιου συστήματος κίνησης προήλθε αρχικά από τη Rhenus. Η εταιρεία προσέγγισε την Vink Diesel, μια οικογενειακή επιχείρηση με έδρα το Sliedrecht της Ολλανδίας, και της ζήτησε να εξοπλίσει το «Mannheim» με ένα σύστημα κίνησης που θα αποτελείτο από πέντε κινητήρες Paccar MX-13. Κάθε ένας από τους πέντε κινητήρες, οι οποίοι τροποποίηθηκαν κατάλληλα για ναυτική χρήση από την ολλανδική NPS Driven, κινεί μια γεννήτρια που τροφοδοτεί δύο ηλεκτροκινητήρες και, τελικά, τις δύο προπέλες του πλοίου. Το σύστημα κίνησης προσφέρει μέγιστη ιπποδύναμη 2650 hp (1946 kW). 

Την ίδια στιγμή, ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ισχύος ελέγχει τον αριθμό των κινητήρων MX-13 που πρέπει να λειτουργούν και με ποια ισχύ. Όταν το «Mannheim» μεταφέρει πλήρες φορτίο, χρησιμοποιούνται και οι πέντε κινητήρες για την παραγωγή της μέγιστης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας. Και όταν πλέει άφορτο, ένας κινητήρας είναι συχνά αρκετός. Αυτή η ευελιξία προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων και σημαντική μείωση των εκπομπών CO2. Μια πρόσθετη μπαταρία και μια πρόσθετη πηγή ενέργειας που τροφοδοτείται με υδρογόνο καθιστούν δυνατή ακόμη και την προσωρινή διακοπή λειτουργίας των κινητήρων, ώστε το πλοίο να μπορεί να ελίσσεται πλήρως ηλεκτρικά – και χωρίς εκπομπές ρύπων –όταν βρίσκεται στο λιμάνι σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ. Το «Mannheim» μπορεί επίσης να πλέει με μηδενικές εκπομπές κατά τη διέλευση από τις πόλεις που βρίσκονται δίπλα σε ποταμό.

PreviousNext